2012-12-08, 10:55
Medlem
DetBlondaFolkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norra-sidan
Och allt annat som spelar in runt händelsen och vid häktning är inget du lägger vikt vid? Eller att eftersom han är just smr är de betydligt större chans han hade med sig en egen kniv ut.
Jo, allt annat spelar givetvis också roll. Jag skrev bara att det är möjligt att han avväpnat BO, inte att jag tror eller är säker på att det är så. Men för vissa så verkar det ju vara omöjligt att avväpna någon med kniv. Kan mycket väl vara så att det var GMs egen kniv. Jag känner inte GM och har aldrig träffat honom så jag vet ingenting om honom som person. Om det nu var GM som började bråka och dessutom drog sin egen kniv så anser jag att det är väldigt klantigt och fruktansvärt dumt och idiotiskt gjort. Försvara sig med kniv gör man bara om det inte finns någon som helst annan utväg.
Citera
2012-12-08, 10:59
Medlem
lolumadbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlondaFolket
Jo, allt annat spelar givetvis också roll. Jag skrev bara att det är möjligt att han avväpnat BO, inte att jag tror eller är säker på att det är så. Men för vissa så verkar det ju vara omöjligt att avväpna någon med kniv. Kan mycket väl vara så att det var GMs egen kniv. Jag känner inte GM och har aldrig träffat honom så jag vet ingenting om honom som person. Om det nu var GM som började bråka och dessutom drog sin egen kniv så anser jag att det är väldigt klantigt och fruktansvärt dumt och idiotiskt gjort. Försvara sig med kniv gör man bara om det inte finns någon som helst annan utväg.

Det spelar oftast ingen roll om du har fått knivträning eller ej. Att applicera den kunskapen i verkligheten är det sällan folk gör, inte ens polis/militär gör det utan att själva dra vapen.
Jag vet eftersom jag har utbildat polis/väktare/militär i den militära formen av Krav maga. Avväpna, slå, oskadliggör.

Andra kampsporter hjälper inte särskilt mycket de heller om man blir attackerad med kniv. Tro mig jag vet.

Så som jag och många andra har nämnt tidigare. LÅT OSS VÄNTA OCH SE HUR DOMEN FALLER.
Citera
2012-12-08, 11:47
Medlem
DetBlondaFolkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolumadbro
Det spelar oftast ingen roll om du har fått knivträning eller ej. Att applicera den kunskapen i verkligheten är det sällan folk gör, inte ens polis/militär gör det utan att själva dra vapen.
Jag vet eftersom jag har utbildat polis/väktare/militär i den militära formen av Krav maga. Avväpna, slå, oskadliggör.

Andra kampsporter hjälper inte särskilt mycket de heller om man blir attackerad med kniv. Tro mig jag vet.

Så som jag och många andra har nämnt tidigare. LÅT OSS VÄNTA OCH SE HUR DOMEN FALLER.
Nej jag vet att det är stor skillnad på träning och verklighet. Menar bara att det ändå är möjligt om han skulle ha tränat för sådana attacker.

Jag vill egentligen inte spekulera i någonting, men eftersom andra redan gjort det så ville jag bara lägga in några saker.
Citera
2012-12-12, 15:28
Medlem
IngenKommentars avatar
Voila (från fr. Voilà, "se där", "där (är)", "se där ja!..")!

http://www.hoglandsnytt.se/nyheter/sjalvforsvar-nar-18-aringen-stack-ner-15-aring-i-jonkoping

IngenKommentars spekulationer kanske ändå visar sig välgrundade. Frågan var alltså:

Hur kan en 15-årig kepsblatte först jaga en 18-årig SMR:are 10 meter, för att sedan ligga och yla om att han blivit knivhuggen?

Jo, för att det ev. var kepsblatten själv som drog kniv, kom att avväpnas och sedan togs ur stridbart skick mha. sin egen kniv.
Senast redigerad av IngenKommentar 2012-12-12 kl. 15:31.
Citera
2012-12-12, 19:24
Medlem
lolumadbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKommentar

http://www.hoglandsnytt.se/nyheter/sjalvforsvar-nar-18-aringen-stack-ner-15-aring-i-jonkoping

IngenKommentars spekulationer kanske ändå visar sig välgrundade. Frågan var alltså:

Hur kan en 15-årig kepsblatte först jaga en 18-årig SMR:are 10 meter, för att sedan ligga och yla om att han blivit knivhuggen?

Jo, för att det ev. var kepsblatten själv som drog kniv, kom att avväpnas och sedan togs ur stridbart skick mha. sin egen kniv.

Det är fortfarande spekulationer från din sida, eftersom ingenting är fastställd, som det framgår i artikeln.

"Dessutom utreds vidare om 18-åringen kan ha handlat i självförsvar".
Citera
2012-12-12, 20:00
Medlem
STFUMRTWISTEDs avatar
Citat:
Det är fortfarande spekulationer från din sida, eftersom ingenting är fastställd, som det framgår i artikeln.

Det är väl klart att det är spekulationer, det är ju faktiskt FB.. Men det har ju varit så jävla självklart för alla svartingälskare att det var 18-åringen som drog kniven så det är klart att det ses som en seger när man ändrar det från mord- till dråpförsök.

Känns som att det kan vara svårare att bevisa 2 killars oskuld när ett ihopsnackat svartinggäng vittnar om deras skuld än vise versa.

Sen så kan man inte heller lita på att polisen gör ett korrekt jobb heller, tyvärr..
Citera
2012-12-12, 22:05
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:

Självklart är det spekulationer din dumme jävel. Tror du seriöst att du behöver poängtera det då jag till och med använde just ordet "spekulationer" i inlägget som du citerar?

Sist det skrev om fallet så avvaktades svar på SKL. Det gällde med största sannolikhet analys av dna-spår och fingeravtryck på kniven.

Eftersom polisen nu plötsligt valt att delge lokalmedia sådan information så att rubriken på deras nyhetsrapporteringen blir "Självförsvar när 18-åringen stack ner 15-åring i Jönköping ", så kan det ju ge oss vissa indikationer på vad SKLs analys visat på.

Antagligen så håller polis på att förhöra Aret Telmelcis vänner, från gänget "Ö-boyz", och pressar dem att vackla på sina vittnesmål.
Senast redigerad av IngenKommentar 2012-12-12 kl. 22:07.
Citera
2012-12-12, 22:28
Medlem
DetBlondaFolkets avatar
Citat:

Intressant läsning! Om till och med fiendemedia skriver att det kan ha varit självförsvar så borde det ju ligga någonting i det tycker man. Inte ens i Frost-fallet så skrev man ens en stavelse om att Frost kunde ha agerat i självförsvar, även att det både nu och då var glasklart att det var nödvärn!
Citera
2012-12-13, 00:55
Medlem
Den här tråden är bara tragisk läsning i mina ögon. Att det finns så mycket hat mot invandrare i Sverige är deprimerande. Och att många av de som hatar inte ens kan ta till sig information objektivt är ännu mer ledsamt.

Har ingenting med denna händelse att göra även om jag bor i Jönköping. Jag anser dock att folk kan vänta med att döma de inblandade till polisen är klara med sin utredning och den presenteras i rätten. Först då finns det faktisk fakta man kan diskutera istället för att kasta ur sig dumheter bara.

Jag är svensk och bär keps, och jag har många vänner av både svensk och icke svensk etnicitet som också gör det. Ingen av oss är kriminell eller hänger i gäng. Keps är en accessoar och inget man kan koppla till invandrade, gäng eller något annat.

För övrigt vad gäller övervåld vid självförsvar finns det i svensk lag något som kallas för excess vilket kan hävdas vid sådana tillfällen då man försvarat sig men tappat besinningen. DOCK säger jag inte att detta hänt här utan bara påtalar att det finns och att det kan ge strafflättnad eller att man slipper straff.

Innan utredningen är klar vet vi inte vem som gjort vad, och fram tills denna presenteras tycker jag personligen att folk kan hålla sina rasistiska åsikter och/eller idiotiska spekulationer för sig själva.
Citera
2012-12-13, 12:18
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djmiek
Den här tråden är bara tragisk läsning i mina ögon. Att det finns så mycket hat mot invandrare i Sverige är deprimerande. Och att många av de som hatar inte ens kan ta till sig information objektivt är ännu mer ledsamt.

Har ingenting med denna händelse att göra även om jag bor i Jönköping. Jag anser dock att folk kan vänta med att döma de inblandade till polisen är klara med sin utredning och den presenteras i rätten. Först då finns det faktisk fakta man kan diskutera istället för att kasta ur sig dumheter bara.

Jag är svensk och bär keps, och jag har många vänner av både svensk och icke svensk etnicitet som också gör det. Ingen av oss är kriminell eller hänger i gäng. Keps är en accessoar och inget man kan koppla till invandrade, gäng eller något annat.

För övrigt vad gäller övervåld vid självförsvar finns det i svensk lag något som kallas för excess vilket kan hävdas vid sådana tillfällen då man försvarat sig men tappat besinningen. DOCK säger jag inte att detta hänt här utan bara påtalar att det finns och att det kan ge strafflättnad eller att man slipper straff.

Innan utredningen är klar vet vi inte vem som gjort vad, och fram tills denna presenteras tycker jag personligen att folk kan hålla sina rasistiska åsikter och/eller idiotiska spekulationer för sig själva.

Ja, men det är upplyftande läsning för mig att läsa att denna tråd är deprimerande för dig, käre Flashack-politruk.

Under mitt skrivande i denna tråd så har jag mottagit meddelanden från folk som fått sin moped stulen av skäggbarnet Aret Telmelci från gänget "Ö-boyz". Folk har länkat in notiser gällande svartinggängets förehavanden i Jönköpings-området.

Och det är klart som fan att folk är less på dessa parasitära kepsblattar.

Personligen väntar jag bara på att det klargörs att kniven var Aret Telmelcis, så att den 18-årige ynglingen Anton Helgesson kan hjälteförklaras.

Han hade nämligen modet att göra det som varje feg svensk man önskar sig vågat göra; att avväpna en knivblatte och oskadliggöra honom med hans eget vapen.
Senast redigerad av IngenKommentar 2012-12-13 kl. 12:23.
Citera
2012-12-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ja, men det är upplyftande läsning för mig att läsa att denna tråd är deprimerande för dig, käre Flashack-politruk.

Under mitt skrivande i denna tråd så har jag mottagit meddelanden från folk som fått sin moped stulen av skäggbarnet Aret Telmelci från gänget "Ö-boyz". Folk har länkat in notiser gällande svartinggängets förehavanden i Jönköpings-området.

Och det är klart som fan att folk är less på dessa parasitära kepsblattar.

Personligen väntar jag bara på att det klargörs att kniven var Aret Telmelcis, så att den 18-årige ynglingen Anton Helgesson kan hjälteförklaras.

Han hade nämligen modet att göra det som varje feg svensk man önskar sig vågat göra; att avväpna en knivblatte och oskadliggöra honom med hans eget vapen.

Jag är definitivt ingen politruk men jag tycker ändå man kan ha en mogen nivå på dialogen och inte sjunka ner på det låga nivåer där du verkar befinna dig.

Kan du sen förklara varför GM ska bli hjälteförklarad för att han avväpnat en yngre kille och sedan försökt ha ihjäl honom? Jag anser personligen inte att det handlar om mod eller är ett hjältedåd att gå på en yngre men knivbeväpnad människa plocka av denne kniven och sedan försöka hugga ihjäl människan. Oavsett hudfärg eller någonting.

Likaså kan du lägga fram bevisen för ditt påstående att BO ska ha varit inne och skrivit här men låtsas vara någon annan.

Du verkar så förblindad av ditt hat för säg 10% av alla invandrare att du missar hur mycket det andra 90% bidrar till det svenska samhället.
Citera
2012-12-13, 20:07
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Jag är definitivt ingen politruk men jag tycker ändå man kan ha en mogen nivå på dialogen och inte sjunka ner på det låga nivåer där du verkar befinna dig.

Kan du sen förklara varför GM ska bli hjälteförklarad för att han avväpnat en yngre kille och sedan försökt ha ihjäl honom? Jag anser personligen inte att det handlar om mod eller är ett hjältedåd att gå på en yngre men knivbeväpnad människa plocka av denne kniven och sedan försöka hugga ihjäl människan. Oavsett hudfärg eller någonting.

Låt oss börja med definitionen av parasitism:

Parasitism är ett förhållande mellan organismer där den ena organismen, parasiten, utnyttjar värdorganismen för egen vinning på ett sätt som skadar värdorganismen. En parasit är en objuden gäst.

I mina ögon är Aret Temelci enl. definition en parasit, som inte ens har rätt att vara i landet. Om denna parasit dragit kniv mot en svensk så är det fullt legitimt att olycka drabbar denna parasit. Den 18-åriga svensk som vågar ta kniven från denne parasit för att oskadliggöra honom är en hjälte.
Citat:
Likaså kan du lägga fram bevisen för ditt påstående att BO ska ha varit inne och skrivit här men låtsas vara någon annan.

Du verkar så förblindad av ditt hat för säg 10% av alla invandrare att du missar hur mycket det andra 90% bidrar till det svenska samhället.
Det finns en regel gällande att man inte får röja användares identitet, 1.06 i regelverket. Eftersom du själv kommer från Jönköping så kan du ju besöka ditt lokala skäggbarnsställe, Birkagården, och fråga Aret Temelci själv vad han har för Flasback-konto.

Jag vill att du redovisar källa på att "90% av alla invandrare bidrar till det svenska samhället". Bidrar på vilket sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in