2012-11-22, 21:08
Medlem
Jag vet det finns många trådar som frågar hur man doserar morfin IV och detta är ingen sån tråd vill jag bara klargöra först och främst.

Anledningen till att jag startar denna tråd är för att jag nu senast jag hade morfin i form av Dolcontin så va jag uppe i 120mg direkt i venen som en dos. Kände sista gångerna jag nästan ville ta en tredje tablett, dvs 180mg. :S

Känner detta börjar bli rätt stora doser så jag undrar nu:

Ni som använder morfin eller oxycontin och har tolerans, hur många mg petar ni i er som standard?

Ange gärna dos (i form av mg), vilken typ av tablett, ålder och vikt så man får ett litet hum hur det kan se ut.

Själv är jag mellan 25-30, väger nu ca 65kg och tar helst 120-150mg morfin IV. Dvs så har jag en rätt bra tolerans. :/
Citera
2012-11-23, 17:40
Medlem
Oj oj, en "vetenskaplig" tråd! Alla har vi olika tollerans beroende på många olika faktorer.

Men visst, jag kan hjälpa till. Vill dock inte att någon omogen människa tar dessa mått på allvar utan inser att vi alla är olika och dessa siffror som står här inte betyder att du kan ta dubbel dos nästa gång!

Efter att ha skrivet dessa ord så går det upp för mig att inte medverka i denna tråd!

Vill skaparen ha mina "mått" angående oxy så är han välkomen att pm:a mig, sen försöker jag hålla så låg dos som möjligt med max effekt! Alltså det ska inte slå över!
Citera
2012-12-01, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kchris862
Oj oj, en "vetenskaplig" tråd! Alla har vi olika tollerans beroende på många olika faktorer.

Men visst, jag kan hjälpa till. Vill dock inte att någon omogen människa tar dessa mått på allvar utan inser att vi alla är olika och dessa siffror som står här inte betyder att du kan ta dubbel dos nästa gång!

Efter att ha skrivet dessa ord så går det upp för mig att inte medverka i denna tråd!

Vill skaparen ha mina "mått" angående oxy så är han välkomen att pm:a mig, sen försöker jag hålla så låg dos som möjligt med max effekt! Alltså det ska inte slå över!

*skratt* Okej så du skriver att du inte vill medverka? :P Okej, förstår vell det lite men som jag också skrev, detta är inga riktlinjer, det är en undersökning.

Skulle vara kul höra dina doser dock. Och ni som söker dosråd, ALLA ÄR OLIKA så räkna ut din egen dos beroende på tolerans, vikt osv.
Citera
2012-12-01, 21:01
Medlem
Unbalanceds avatar
Nu tar jag inte morfin längre enbart Metadon dagligen men på den tiden då jag brukade just morfin så var det doser om ett par 100 milligram per fix.
Jag har en naturlig tolerans till opioider i allmänhet och har alltid haft så jag använder rätt stora mängder men när det kommer till just morfin klarar jag inte av för höga doser..

Och det är inte pga att jag skulle säcka ihop och sluta andas utan histaminfrisättningen från morfin är något ur denna värld, mig personligen tycker jag det gör jävligt ont. Det sprider sig från bröstet ut i armarna och upp i huvudet och ansiktet, pins and needles, olidligt och detta gör att jag kan inte plåga mig upp i för höga doser.

150-200mg Morfin i en fix är smärtsamt och inte njutbart för mig så jag brukade blanda i oxikodon för att komma upp i dos och potens. Så runt 200mg morfin är väll tekniskt sätt det högsta jag gått på enbart morfin sedan adderat andra opioider men det är en annan tråd.

Aldrig heroin dock, heroin ska avnjutas för sig.
Citera
2012-12-01, 22:23
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
histaminfrisättningen från morfin är något ur denna värld, mig personligen tycker jag det gör jävligt ont. Det sprider sig från bröstet ut i armarna och upp i huvudet och ansiktet, pins and needles, olidligt och detta gör att jag kan inte plåga mig upp i för höga doser.

Vilket just är det jag älskar, speciellt upp i huvudet och hela skalpen känns som en nåldyna.
Dolcontin iv mmm vilka minnen. Var oxå ganska skoj att se en newbie slå i sig en riktig feting och drabbas av detta för första gången, de tror ju faan de ska dö....

Angående ämnet är det ju bara tragiskt ju högre dos man behöver och absolut ingen kukmätning en frisk människa vill vinna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in