• 1
  • 2
2012-11-22, 20:57
Medlem
Hej! Håller tummarna att jag är först med ämnet.

Nåt som alltid skrämt mig som fan är hemsökta dockor. Skulle aldrig aldrig aldrig under några omständigheter ha en sådan i mitt hus! De är dock vanliga på typ Ebay osv och även om många säkert bara är vanliga dockor så måste man ju såklart tro att vissa är hemsökta på riktigt

De dockor som skrämmer mig mest är:

Robert: På tidigt 1900-tal så tillverkades Robert av en kvinnlig tjänare till familjen Otto och gavs till sonen Eugene. Tjänaren var illa behandlad av familjen Otto och dockan sägs vara hennes sätt att hämna dem då hon på något sätt försatt dockan med svart magi. Folk runt om i huset (var väl nåt rikemansfolk) började se dockan vandra omkring i huset, de hörde fnitter komma från den och pojken Eugenes leksaker förstördes ofta brutalt. Han skyllde alltid på Robert. Många hörde även dockan prata.. Vissa nätter så vältes alla möbler i Eugenes rum och stackaren hade mardrömmar utan dess like. Dock hamnade Robert tillslut på vinden, men när Eugene växt upp så kunde han inte hålla sig och hämtade Robert igen. Och återigen så började märkliga saker hända. Eugene gav dockan ett eget rum och folk såg honom vandra omkring i rummet och till och med hänga ut genom fönstret.

Eugene blev gammal och dog och Robert fanns kvar på vinden i huset. En annan familj flyttade in med en liten dotter som hittade Robert. Hon påstod flera nätter att dockan satt på hennes ansikte och försökte kväva henne. 30 år senare höll hon fortfarande kvar vid den historien. Idag finns Robert på ett museum i Key West och personalen berättar många historier om hur Robert skriker om nätterna. De brukar ge honom mintpastiller, för då håller han tyst om nätterna och på morgon så är alltid pappret uppbrutet och pastillerna borta.

Bilder och längre historia om Robert: http://www.hauntedamericatours.com/hauntedstates/hauntedflorida/hauntedkeywest/

Den åldrade babydockan: En familj någonstans i världen skulle rensa på sin vind när de kom över en babydocka som de lagt upp där 11 år tidigare. Vad som dock skrämde skiten ur dem var att dockan hade åldrats! Den hade fått rynkor och enligt familjen fått väldigt mänskliga ögon och kändes i allmänhet som något levande. Den såldes för stora summor och ingen verkar veta var den är idag. Hittar inte så mycket mer info om denna docka, men bild och kort historia: http://missmagicgirl.wordpress.com/2...satt-av-demon/

Mercy: En docka som köptes av en paranormal utredare på Ebay, som påstår att dockan har en väldigt ondskefull kraft inom sig. Utredaren vaknade en natt av att Mercy ramlat ner från sin hylla och stod helt upprätt på golvet! Hon har också visat underliga beteenden på fotografier! Bild och historia om Mercy: http://www.hauntedamericatours.com/m...rcythedoll.htm

Ja vad tror ni? Har ni några dockhistorier att dela med er av? Själv minns jag en jävla clowndocka som mamma envisades med att hänga upp i mitt rum när jag var liten, den satt i en gunga i taket. Jag kunde svära på att jag vaknade och fanskapet gungade, dock kan jag såklart ha drömt/inbillat mig. Vet bara att jag var förbannat rädd för just den dockan, trots att jag hade fler clowndockor.

Dela med er!
Citera
2012-11-22, 21:18
Medlem
Crackiesmallss avatar
Haha klickade på andra länken och det första som ploppade upp var bilden, sen kom texten. Äckeldocka...
Tror denna tråd kan bli intressant om mer stories strömmar in.

Mitt bidrag: Läste på en sida för flera år sen om en farsa vars son fick besök av en docka, varje natt kom den närmare ungens säng, sista natten sprang ungen förbi dockan som försökte greppa tag i honom när han passerade den.
Hände här i Sverige tydligen, tyvärr är sidan sen länge borta.
Citera
2012-11-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Haha klickade på andra länken och det första som ploppade upp var bilden, sen kom texten. Äckeldocka...
Tror denna tråd kan bli intressant om mer stories strömmar in.

Mitt bidrag: Läste på en sida för flera år sen om en farsa vars son fick besök av en docka, varje natt kom den närmare ungens säng, sista natten sprang ungen förbi dockan som försökte greppa tag i honom när han passerade den.
Hände här i Sverige tydligen, tyvärr är sidan sen länge borta.

Lät intressant, provade googla men hittade inget. Skulle gärna se en bild på den dockan, de brukar ju vara så jävla äckliga. Hatar Roberts ansikte, blir typ illa till mods
Citera
2012-11-22, 21:27
Medlem
Jag blev kallad till en villa, nybyggd där det spökade, i barnrummet gömde faktiskt anden sig i en docka, men när jag gick mot dockan flög han ut ur dockan, fast den var en snäll ung kille som blivit knivmördad, så kanske andar gillar att gå in i dockor, kanske för de är mänskliga.
Citera
2012-11-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag blev kallad till en villa, nybyggd där det spökade, i barnrummet gömde faktiskt anden sig i en docka, men när jag gick mot dockan flög han ut ur dockan, fast den var en snäll ung kille som blivit knivmördad, så kanske andar gillar att gå in i dockor, kanske för de är mänskliga.

Kan jättelite om ämnet men läste någonstans att förr så användes dockor för att locka andarna dit istället för till människokroppar då de kan använda dockorna ungefär som de kan med en människokropp. Därav så många gamla dockor som rör sig, pratar och skadar människor. Men vad vet jag, du verkar betydligt mer insatt ewa Vad var det för docka btw?

Föll precis över en ännu läskigare docka! En docka som har använts vid inte mindre än 68 exorcismer!! Den är väldigt känd för att ändra ansikte hela tiden och folk uppmanas att ta flertalet bilder på den för att jämföra ansiktsuttrycket som alltså hela tiden förändras!

Den tillverkades 1740 och användes som sagt till exorcismer på 1800-talet i syfte att distrahera demonerna att besätta dockan istället för människan. Demonerna använde dockan för att kunna vara nära människorna i huset trots att den blivit bannlyst därifrån. Dockan blinkar, tittar på folk omkring den och människor runt om i hela världen har förbryllats över dessa ansiktsförändringar. Idag finns den på ett museum för den som vågar sig dit och fota. Bilder och historia: http://spokhistorier.blogspot.se/201...okt-docka.html Ska försöka hitta nån video på tuben där de tydligen filmar dockan när den ändrar ansiktsuttryck.

Att man vågar skrämma upp sig såhär på kvällskvisten..

VILL TILLÄGGA ATT SCREAMERS/POPUPS ÄR HELT FÖRBJUDNA I DENNA TRÅD! JAG HAR SVAGT HJÄRTA, TYP
Citera
2012-11-22, 21:47
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaSa123
Lät intressant, provade googla men hittade inget.
Sök på - "hounted doll"...

Själv är jag så rädd, så jag vågar inte ens läsa om dem.
Citera
2012-11-22, 21:47
Medlem
Citat:
Kan jättelite om ämnet men läste någonstans att förr så användes dockor för att locka andarna dit istället för till människokroppar då de kan använda dockorna ungefär som de kan med en människokropp. Därav så många gamla dockor som rör sig, pratar och skadar människor. Men vad vet jag, du verkar betydligt mer insatt ewa Vad var det för docka btw?

Föll precis över en ännu läskigare docka! En docka som har använts vid inte mindre än 68 exorcismer!! Den är väldigt känd för att ändra ansikte hela tiden och folk uppmanas att ta flertalet bilder på den för att jämföra ansiktsuttrycket som alltså hela tiden förändras!

Den tillverkades 1740 och användes som sagt till exorcismer på 1800-talet i syfte att distrahera demonerna att besätta dockan istället för människan. Demonerna använde dockan för att kunna vara nära människorna i huset trots att den blivit bannlyst därifrån. Dockan blinkar, tittar på folk omkring den och människor runt om i hela världen har förbryllats över dessa ansiktsförändringar. Idag finns den på ett museum för den som vågar sig dit och fota. Bilder och historia: http://spokhistorier.blogspot.se/201...okt-docka.html Ska försöka hitta nån video på tuben där de tydligen filmar dockan när den ändrar ansiktsuttryck.

Att man vågar skrämma upp sig såhär på kvällskvisten..

VILL TILLÄGGA ATT SCREAMERS/POPUPS ÄR HELT FÖRBJUDNA I DENNA TRÅD! JAG HAR SVAGT HJÄRTA, TYP

Det var en vanlig docka som barnbarnen lekte med, de hade ett lekrum hos sina morföräldrar. Dockan rörde sig inte, men man kände att den tittade på oss. Då förstod jag var anden gömt sig. När jag gick mot dockan kom den ut ur den, kvinnan hade också känt det som dockan iakttog henne ibland. Anden blev mördad på marken där de byggt villan, han blev knivmördad. Han var fattig bondson, så hade nog aldrig sett en docka under sitt levande liv i alla fall.
Citera
2012-11-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna

Provade söka "haunted dolls sweden boy" "haunted doll bed" "hemsökta dockor sverige" "hemsökt docka barn säng" osv, hittade inget!

Är du lite rädd så kan du nog läsa om Mercy, hon ser ut som en vanlig docka och hennes historia är inte så extrem, för lite intresserad är man ju alltid^^

EDIT! Hittade en video på Robert med en massa olika bilder på honom, är det bara jag som tycker att han ändrar ansiktsuttryck på i princip varje bild? Huvva, utan tvekan den äckligaste dockan någonsin. Liten varning på en bild de photoshoppat lite äckligt på honom i slutet, inget märkvärdigt men stoppa när det är 5 sekunder kvar om du är lite orolig

http://www.youtube.com/watch?v=GdoHc...eature=related
Senast redigerad av MaSa123 2012-11-22 kl. 22:17.
Citera
2012-11-22, 22:38
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Provade söka "haunted dolls sweden boy" "haunted doll bed" "hemsökta dockor sverige" "hemsökt docka barn säng" osv, hittade inget!
När jag testar igen - hounted doll - så frågar google om jag menar "haunted doll"... Men tar ändock fram mängder med länkar på dessa dockor... Trots min felstavning.

Testa att skriva ENDAST - "haunted doll" - där finns massor av ruggigheter (huuga)... (Men då har jag ju också 'safe search' inaktiverad. Kanske det filtret gör skillnad...eventuellt.)
Citera
2012-11-22, 22:42
Medlem
Citat:
När jag testar igen - hounted doll - så frågar google om jag menar "haunted doll"... Men tar ändock fram mängder med länkar på dessa dockor... Trots min felstavning.

Testa att skriva ENDAST - "haunted doll" - där finns massor av ruggigheter (huuga)... (Men då har jag ju också 'safe search' inaktiverad. Kanske det filtret gör skillnad...eventuellt.)

Jag har läst många historier men vissa är ju mer läskiga än andra Och vissa verkar bara vara rent jävla skitsnack som någon liten fjortis hittat på. Det är ju dessutom roligt att läsa om "vanliga" människor som haft någon creepy docka som barn, och inte bara kända fall (som oftast är läskigast dock). Tycker som sagt personligen att Robert är obehagligast, men folk får gärna dela med sig av sina historier och texter de hittat om creepy dockor
Citera
2012-11-22, 23:20
Medlem
Hemsökt docka, låter onekligen som en spännande filmtitel.
Ett kittlande ämne, men ändå, inte ens jag kan tro att det är mer än feltolkningar av det hela.

Fast å andra sidan, vem har sagt att jag har rätt?

Men tanken är spännande .....

övertyga mig nu, trots att jag är skeptisk ....
Citera
2012-11-23, 06:32
Medlem
Golachabs avatar
Citat:

Varför rädd? Tror du onda dockan ska strypa dig? Det är troligare att du dör av någon ytterst hemsk sjukdom. Det borde du vara rädd för istället. Mördardockor är rätt ovanliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in