• 1
  • 2
2012-11-22, 14:46
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Meh... bitterfittan EliasAlucard i farten igen. Jag tror att jag aldrig någonsin hört något positivt från dig. Det ironiska är att du kallar Flashback konservativt när du själv verkar vara en enormt bitter individ med ett behov att hävda din e-penis så fort tillfälle ges. Alltid skall du komma med dina satans argument om öppen mjukvara, hur mäktigt det är att pilla med datorer, hur apple och allt annat som inte går att koda skiten ur suger.

Don't fix it if it ain't broke. Och det är just det vi pratar om här. Administrationen samt teknikern har lagt fram mycket goda argument till varför man inte vill implementera ditt jävla VB 4. Kort och gott för att det suger. Det må fungera i forum om smurfbyns arkeologiförening, men för ett forum i storleken FB så funkar det inte.

Vidare så anser jag att du glömmer något mycket viktigt, och det är säkerheten för användarna och deras anonymitet. VB 4 kan erbjuda bättre säkerhet för små forum, men du glömmer att FB varit tvingat till att ta fram egen kod för att få forumet att fungera. Att då gå över till VB 4 bara för att en bittertomte tycker det vore urbota dumt. Inte nog med att man inte kan garantera forumets funktionalitet, man skulle även behöva se över samtliga säkerhetsaspekter igen. Och då anser jag och många andra att det är säkrare att sitta still i båten som flyter tills något bombsäkert kommer.

Forumet fungerar fint nu, och jag vill inte deltaga i något jävla expriment som får allt att gå åt helvete. Låt dem som vet de interna detaljerna fatta dessa beslut och sluta vara så in i helvetes bitter hela tiden.
Citera
2012-11-22, 16:32
Medlem
Sockerboats avatar
Kör på som det är nu, det funkar ju kanon. Mycket säkrare att använda en egen version där man kan fixa sina egna behov istället för att sitta och vänta på fixes och patcher. För övrigt: Konservativ = bra.
Citera
2012-11-22, 16:46
Moderator
Humbugs avatar
ALLT som någonsin lagts till, ändrats och modifierats sedan 2002 skulle behöva skrivas om. Modereringsfunktioner som BARA finns på Flashback, sökfunktionen, PM, buggfixar mm.

Jag kan bara fråga mig varför det skulle bytas ut? Flashbacks version är bättre än någon annan version någonsin kan bli.
Citera
2012-11-22, 17:24
Moderator
Jeckes avatar
Vi moderatorer som har fördelen att få titta lite på arbetet bakom forumet är mer imponerade över hur snabbt förändringar, tillägg och uppgraderingar kan göras, om bara förslaget till det är bra.

Så istället för att gnälla på att vB4 skulle vara bättre på något sätt, peka ut vilka saker det är som finns i vB4 och som du skulle vilja se på FB, och sedan fråga teknikern snällt vad han tycker om dem sakerna och om dessa kan läggas till.

Eller snarare, fråga admin, då det är han som är chef.
Övetyga admin om att det är en funktion som är önskvärd på forumet, och den lär troligen dyka upp på forumet inom en vecka....
Citera
2012-11-23, 14:17
Medlem
StefanHeterJags avatar
I flashbacks fall så är en version som skiljer sig så mycket från vbullentin som möjligt att föredra.
Hittas säkerhetsbrister i vbullentin så kan du ge dig fan på att flashback skulle bli drabbat på två röda. Och det är inte hållbart.

Den eventuella fördelen med vbullentin, med flera utvecklare, ständig utveckling osv är inte tillräckligt för att motsvara risken med att säkerhetsbrister upptäcks i öppen källkod som direkt kan öppna upp så att alla flashbacks medlemmars anonymitet är förlorad.

Skulle Flashback gå över till att använda öppen källkod skulle jag och många andra säkerligen avsluta sitt konto, bara av den anledningen.

Så, ju mer forkad flashback blir, desto bättre.

Däremot skulle det vara roligt om fler funktioner infördes. Som t.ex. ajax-anrop som hämtar upp förslag på befintliga trådar inom ett ämne när man skapar en ny tråd så man direkt ser att "oj, det här fanns redan, jag går in där istället för att skapa en ny tråd om det" osv.
Senast redigerad av StefanHeterJag 2012-11-23 kl. 14:20.
Citera
2012-11-23, 14:49
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Däremot skulle det vara roligt om fler funktioner infördes. Som t.ex. ajax-anrop som hämtar upp förslag på befintliga trådar inom ett ämne när man skapar en ny tråd så man direkt ser att "oj, det här fanns redan, jag går in där istället för att skapa en ny tråd om det" osv.
Det är fler funktioner på gång att släppas, bland annat det du nämner ligger i planen.

admin4
Citera
2012-11-23, 15:25
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det är fler funktioner på gång att släppas, bland annat det du nämner ligger i planen.

admin4
Underbart! Har sett att det händer mycket nu på utvecklingsfronten just nu. Skitkul, bra jobbat!
Citera
2012-11-27, 00:58
Medlem
Paijters avatar
Är detta något som kan hota Flashback?
http://1337day.com/exploit/description/19798
Citera
2012-11-27, 15:56
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Är detta något som kan hota Flashback?
http://1337day.com/exploit/description/19798
Eftersom Flashback som skrivits ovan inte använder vBulletin 4, så lär det inte fungera på Flashback.

Jag tror Flashbacks programvara ändrats så mycket och blivit så unik att inga exploits som fungerar på någon version av vBulletin fungerar på Flashback.
Utan man måste fixa en specifik exploit för just Flashback, vilket är svårt då ingen utanförstående har tillgång till källkoden och kan leta efter hål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in