2012-11-22, 00:43
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job187
Sänker inte THC din testosteronproduktion?

Må så vara men finns som sagt va många kända personer som har bra mycket bättre fysik än gemene flashbackare som tar sig en pipa då o då.
Citera
2012-11-22, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Må så vara men finns som sagt va många kända personer som har bra mycket bättre fysik än gemene flashbackare som tar sig en pipa då o då.

Det är iofs sant. Men bara för att det finns stora personer som gör si eller så behöver det inte betyda att det inte har en negativ påverkan på deras resultat, eller att de vet vad de håller på med.

Jag vet inte om det finns studier på THCs påverkan på proteinsyntes men då vi vet att TCH sänker testosteronnivåerna så finns det ju anledning att tro att det hämmar muskeltillväxt.
Citera
2012-11-22, 01:05
Medlem
Boban1980s avatar
Citat:
Det är iofs sant. Men bara för att det finns stora personer som gör si eller så behöver det inte betyda att det inte har en negativ påverkan på deras resultat, eller att de vet vad de håller på med.

Jag vet inte om det finns studier på THCs påverkan på proteinsyntes men då vi vet att TCH sänker testosteronnivåerna så finns det ju anledning att tro att det hämmar muskeltillväxt.

O andra sidan så skall man inte ha sex då heller då det sänker testot.

Liksom, väga fördelar med nackdelar. Allt är inte svart eller vitt.
Citera
2012-11-22, 01:14
Medlem
Boban1980s avatar
Citat:

Men o andra sidan så bygger man muskler genom att dom får vila ordentligt mellan stenhårda pass.
Tror man får testa själv och skapa sig en egen uppfattning om det hjälper en eller inte.

Förövrigt så är jag ingen rökare alls, blir bara så upprörd inombords när internetkrigare tror att allt är på ett visst sätt, utan att egentligen ha en susning alls. (Inte riktat mot dig job)
Citera
2012-11-22, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boban1980
Men o andra sidan så bygger man muskler genom att dom får vila ordentligt mellan stenhårda pass.
Tror man får testa själv och skapa sig en egen uppfattning om det hjälper en eller inte.

Förövrigt så är jag ingen rökare alls, blir bara så upprörd inombords när internetkrigare tror att allt är på ett visst sätt, utan att egentligen ha en susning alls. (Inte riktat mot dig job)

Jo jag förstår och jag är inte heller en regelbunden rökare. Har ingenting emot haschbruk och hade gärna sett en legalisering men börjar bli lite trött på vissa hippies och deras teorier om hur legalisering av marijuana hade stoppat världssvält och infört global fred.

Håller dock fortfarande fast vid att summa summarum för THC och muskelsyntes så låtar det åt att det finns ett negativt samband. "vila" i muskelbyggarsammanband syftar väl först och främst på den förhöjda proteinsyntes som sker efter träning (såvida inte TCH visar sig förbättra CNS och ligament återhämtning). Lägre testo leder till sämre proteinsyntes. THC leder till lägre testo.
Jag har dock ingen aning om huruvida testosteronreduktionen av THC är tillräcklig för att ha någon märkbar effekt på muskeltillväxt - men potentialen finns uppenbarligen där.

Gällande sex så har jag alltid antagit att det har en positiv inverkan på muskeltillväxt eftersom sexuell upphetsning definitivt höjer dina testosteronnivåer.
Citera
2012-11-22, 01:42
Medlem
Boban1980s avatar
Citat:
Jo jag förstår och jag är inte heller en regelbunden rökare. Har ingenting emot haschbruk och hade gärna sett en legalisering men börjar bli lite trött på vissa hippies och deras teorier om hur legalisering av marijuana hade stoppat världssvält och infört global fred.

Håller dock fortfarande fast vid att summa summarum för THC och muskelsyntes så låtar det åt att det finns ett negativt samband. "vila" i muskelbyggarsammanband syftar väl först och främst på den förhöjda proteinsyntes som sker efter träning (såvida inte TCH visar sig förbättra CNS och ligament återhämtning). Lägre testo leder till sämre proteinsyntes. THC leder till lägre testo.
Jag har dock ingen aning om huruvida testosteronreduktionen av THC är tillräcklig för att ha någon märkbar effekt på muskeltillväxt - men potentialen finns uppenbarligen där.

Gällande sex så har jag alltid antagit att det har en positiv inverkan på muskeltillväxt eftersom sexuell upphetsning definitivt höjer dina testosteronnivåer.

Intressant faktiskt. Själv har jag alltid trott det omvända, fråga mig inte varför =) Hittade lite intressant läsning om det och det verkar inte finnsas så mycket studier på det, på människor vartfall.

http://www.bodybuildingweb.net/blog/effect-of-ejaculation-sex-on-bodybuilding-gains/

Kanske därför jag alltid var grym på matcherna när jag lirade fotboll, då jag hade en fix idé att jag var tvungen att komma minst två gånger innan matchen startade =)
Citera
2012-11-22, 01:46
Medlem
Boban1980s avatar
Citat:

Sen kan jag bara tala för mig själv, hade en nymfomanflickvän för en herrans massa år sen och jävlar vad det hade en negativ inverkan på min muskeltillväxt. Kan dock bero på att jag inte skötte kosten som sig bör.

I det läget hade jag lätt behövt ta mig en rackare varje kväll för att bara kunna möla i mig all tillgänglig mat och mer därtill.
Citera
2012-11-22, 03:56
Medlem
Det är ju en av dom bästa sakerna med att träna, man rensar ju kroppen två gånger per dag. Äger
Citera
2012-11-22, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drlinkp
Har du verkligen räknat rätt då när du räknat ihop alla kcal? Jag är 191 lång, väger strax över 100 kg med hyfsat låg bf% och lyfter 6 dagar i veckan. Balanserar på typ 4000 kcal.

OnT: En gång om dagen räcker gott för min del...

Jäklar va mycket ni äter....

Jo det är kanske möjligt att jag ligger för lågt, som sagt började jag träna för några veckor sedan. Men tänkte lite så här att jag håller koll på vikten, och går jag ner öker jag bara på maten typ, och går jag upp som jag gjort nu, 400-500 g på en vecka så kör jag på samma tills jag känner att det dalar igen typ.

Fan din kropp måste verkligen suga åt sig allt du stoppar i dig, jävla lyx att bara behöva skita 1 gång

För övrigt, tack för många skratt i tråden :P och även alla tips. Får helt enkelt testa mig fram!
Citera
2012-11-22, 09:03
Medlem
CuliusJeasars avatar
Väger lite över 80, är lite över 1.90 lång. Äter mellan 3000-4000 kcal per dag beroende på träningsvolym och typ av träning.

Besöker toaletten för numero dos 1-2 ggr per dag. Inga konstigheter mao.
Citera
2012-11-22, 09:32
Medlem
1-2 gånger per dag. Jag tror inte de där extra målen resulterar i ett extra toalettbesök/dag, 1-3 mer i veckan kanske.
Citera
2012-11-22, 09:41
Medlem
Lexzers avatar
Varje morgon efter morgonkaffet. Vanligen även en gång till någon gång på eftermiddagen.
181cm, 3000kcal.

Under deff blir det däremot sällan mer än en gång om dagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in