2012-11-21, 20:08
Medlem
tvures avatar
Tjena det är så här att jag har märkt att dom senaste dagarna att när jag haft datorn på i typ 3h så börjar den gå segare. Jag har skannat med avast samt mbam ingen hittar något kolla processorer svhost.exe 280 992 kb normalt ligger i sys 32. Låg cpu användning så vad är probleme ?

Vad är problemet Underliggand Virus ?

Det jag märkte först var att det gick segare att surfa runt. CS ladda aldrig färdigt heller.

Kan man få virus i system 32 det går väll ej

Ka
Senast redigerad av tvure 2012-11-21 kl. 20:10.
Citera
2012-11-21, 20:15
Medlem
Kör memtest och kolla om det är något problem med dina minnen. Har du kört HWmonitor för att se hur temperaturerna ligger på processor, grafikkort etc?
Citera
2012-11-21, 20:19
Medlem
tvures avatar
Temp För i5 2500k
Allt är VALUE
Core 0 42
Core 1 36
Core 2 41
Core 3 41

HDD 35
Senast redigerad av tvure 2012-11-21 kl. 20:26.
Citera
2012-11-21, 21:13
Medlem
Ragwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvure
Jag har skannat med avast samt mbam ingen hittar något kolla processorer svhost.exe 280 992 kb normalt ligger i sys 32.
Är du säker på att du stavade rätt? Windows egna process heter svchost.exe.

Citat:
Ursprungligen postat av tvure
Temp För i5 2500k
Allt är VALUE
Core 0 42
Core 1 36
Core 2 41
Core 3 41

HDD 35
Temperaturerna för processorn och hårddisken ser bra ut men kolla temperaturen för grafikkortet med för säkerhets skull. Nu vet jag inte när du kollade temperaturen men antar att det var efter att datorn hade varit på några timmar?
Citera
2012-11-21, 21:24
Medlem
tvures avatar
Mena det
Citera
2012-11-21, 21:51
Medlem
Hur går det för dig? Processortemperaturerna ser bra ut, men som jag sa innan; ladda ner HWMonitor och kör det en stund när datorn varit på ett par timmar. Värdena som står precis när du sätter igång programmet på en nystartad dator är ganska ointressant, så kör igång det och låt det ligga igång medan du använder datorn. När den börjar lagga och dumma sig kollar du temperaturerna.

Grafikkortet ligger längst ner i rutan och där kan du se hur kallt och varmt det varit, samt hur varmt det är just nu. Det står value, min och max i tre kolumner. Om du är osäker på hur varmt det får vara kan du posta här så hjälper vi dig reda ut det, men man kan väl säga att inget någonsin bör överskriva kokpunkten ens i extremfall. Mitt nuvarande grafikkort ligger går upp i strax under 60 grader i full load efter en spelsession, medan mitt förra kort tickade upp över 80 och fortfarande fungerade fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in