• 5
  • 6
2012-11-24, 15:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Ja, om man gör ett tankeexperiment med snus. Om snuset och andra produkter som inehåller nikotin blir olagliga så kommer kriminella att lägga beslag på marknaden. En langare säljer förutom snus även piller och pulver av alla dess slag och kommer givetvis att försöka sälja dessa preparat även fast man bara ville ha snus. Man kanske blir erbjuden ett smakprov för att testa. Om man sålde ost och man stälde en massa narkotika i hyllan bredvid och folk skulle få syn på knarket fast dom bara skulle köpa ost så skulle en del som letar den där osten även köpa narkotika också. Farlig ost det där.

Visst. Om man säljer Cannabis på ett haschcafé och inget annan narkotika och att man inte får ta med sig haschet ut så låter det ok.

Men jag kommer fortfarande att tala om för folk det dåliga med cannabis. Samma sak med cigaretter och sprit. Jag brukar nämna dom dåliga effekterna snus har på mig också.
Det där tanke experimentet om snus är ju en perfekt förklaring till att vi måste legalisera det.
Och om man har en reglerad handel så ska man ha det jämte osten, hur faan tänkte du där?
Är det ens ett argument du försökte på dig där?

Varför skulle man inte få ta cannabisen med sig för?
Vad skulle det fylla för syfte?
Och hur faan ska man upprätta hålla detta, och skulle man lyckats med det.
Så innebär ju att det finns fortfarande en uppgift de kriminellanätverken kan uppfylla.
Och vad är då poängen med en legalisering, som inte är en riktig legalisering.
Givetvis ska man ha licensierade försäljningsställen, jag förespråkar ett systembolag fast för cannabis.
Även om jag är emot monopol i sak.
Citera
2012-11-24, 15:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Om det dämpar smärtan så gillar du väl ruset. Jag trodde att du var ännu en sten som snackar om Cannabis som om den vore en ren hälsoplanta. Det lät så från början. Jo, det kan vara superfarligt. Man kan exempelvis få cancer om man röker cannabis.
Nä, jag gillar inte ruset.
Dock är det skönt att bli smärtfri, det är lite skilland på dom.
Sen somnar jag direkt efter jag rökt, så är inte vaken under "ruset".
Och skulle det finnas en cannabis som inte ger rus och tar smärtan.
Så skulle jag mycket hellre använda den cannabisen.

Cannabis kan vara en hälsoplanta om man är sjuk.
Är man frisk, så är det mest ett nöje.
Men visserligen har ju cannabis en viss skyddande effekt emot lungcancer.
Men inte så mycket att man kan finna ett egenvärde i att hålla lungcancer borta genom röka massa cannabis.

Vad för cancer pratar du om då?
Det kan knappast vara lungcancer, för det kan vi använda FHI egen källa till avförda den teorin.
Citera
2012-11-24, 17:51
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det där tanke experimentet om snus är ju en perfekt förklaring till att vi måste legalisera det.
Och om man har en reglerad handel så ska man ha det jämte osten, hur faan tänkte du där?
Är det ens ett argument du försökte på dig där?

Varför skulle man inte få ta cannabisen med sig för?
Vad skulle det fylla för syfte?
Och hur faan ska man upprätta hålla detta, och skulle man lyckats med det.
Så innebär ju att det finns fortfarande en uppgift de kriminellanätverken kan uppfylla.
Och vad är då poängen med en legalisering, som inte är en riktig legalisering.
Givetvis ska man ha licensierade försäljningsställen, jag förespråkar ett systembolag fast för cannabis.
Även om jag är emot monopol i sak.
För att visa att folk skulle köpa knark fast man initialt bara skulle ha ost. Samma teori som med haschet och langaren. Har man t ex alkohol i matvarubutiker så ökar sannolikheten att köpa det fast man bara skall ha mat än om man har ett bolag i staden.

Nej, givetvis skall man inte få köpa hasch i matvarubutiker. Haschcaféer kan ni få men böter om man röker utanför haschcaféets område för att undvika spridningen av Cannabis.

Dom kriminella nätverken kommer att sälja Cannabis skattefritt om man som du vill ha "systembolag" för Cannabis. Om det skulle vara skattefritt på bolaget så kommer några kriminella att ha hemkörning för Cannabis som det är med spriten idag. Det kommer alltid att finnas kriminella hur man än gör.
Senast redigerad av storpungen 2012-11-24 kl. 18:04.
Citera
2012-11-24, 17:54
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, jag gillar inte ruset.
Dock är det skönt att bli smärtfri, det är lite skilland på dom.
Sen somnar jag direkt efter jag rökt, så är inte vaken under "ruset".
Och skulle det finnas en cannabis som inte ger rus och tar smärtan.
Så skulle jag mycket hellre använda den cannabisen.
Det är en del av ruset eller Cannabisens effekter om man hellre vill kalla det så, att du somnar och blir smärtfri av Cannabis.
Citera
2012-11-24, 18:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
För att visa att folk skulle köpa knark fast man initialt bara skulle ha ost. Samma teori som med haschet och langaren. Har man t ex alkohol i matvarubutiker så ökar sannolikheten att köpa det fast man bara skall ha mat än om man har ett bolag i staden.

Nej, givetvis skall man inte få köpa hasch i matvarubutiker. Haschcaféer kan ni få men böter om man röker utanför haschcaféets område för att undvika spridningen av Cannabis.

Dom kriminella nätverken kommer att sälja Cannabis skattefritt om man som du vill ha "systembolag" för Cannabis. Om det skulle vara skattefritt på bolaget så kommer några kriminella att ha hemkörning för Cannabis som det är med spriten idag. Det kommer alltid att finnas kriminella hur man än gör.
Nu förespråkar jag inte att sälja cannabis med osten, utan på ett systembolag för cannabis.

Att inte tillåta cannabis utanför dessa väggar, gör bara så att den illegala marknaden fortfarande kan blomstra.

Om man på systembolaget säljer cannabis i överpriser, så kommer den illegala marknaden fortfarande ha ett syfte.
Men cannabis är extremt billigt att tillverka, så möjligheten att sälja cannabis till samma pris eller tom billigare är fullt möjlig.
Och att reglera marknaden kommer inte betyda 100% sälj på systembolaget.
men kommer kryppla deras inkomster markant.
Citera
2012-11-24, 18:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är en del av ruset eller Cannabisens effekter om man hellre vill kalla det så, att du somnar och blir smärtfri av Cannabis.
Ja, men ruset är nått icke önskvärt för mig.
Och tycker inte heller om ruset.

Sen betvivlar jag inte att flera med sjukdomar eller smärta som mig, njuter till fullo av cannabis med smärtlindringen eller vad nu man behöver medicinera.
Citera
2012-11-25, 14:46
Medlem
Thcfarmers avatar
Citat:
Frank Jensen svarar de 19 skånska kommunalråden i dagens Sydsvenskan:

"Men vi varken kan eller ska bedriva en politik baserad på svensk oro."

http://www.cannabis.se/sv/artiklar/1...erborgmaestare
Citera
2012-11-26, 20:07
Medlem
mak1s avatar
Storpungen, vårt allas egna cannabistroll, roligt att se dig i denna tråd också! Tro mig, du kommer smöga en vacker dag igen då du är så aktiv här och inte kan hålla tankarna borta från CB.

Ont:

Svenska politiker och liknande löst folk är så fruktansvärt patetiska. Haha en protestlista med 19 personer?!? Danskarna är smartare än så. Måste ligga någon typ av ekonomisk vinning för kommunalråden! Skall bli så skönt när större delen utav den äldre generationens politiker går i pension.
Senast redigerad av mak1 2012-11-26 kl. 20:09.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in