2012-11-24, 15:32

Citat:

Det där tanke experimentet om snus är ju en perfekt förklaring till att vi måste legalisera det.
			Ursprungligen postat av storpungen

Ja, om man gör ett tankeexperiment med snus. Om snuset och andra produkter som inehåller nikotin blir olagliga så kommer kriminella att lägga beslag på marknaden. En langare säljer förutom snus även piller och pulver av alla dess slag och kommer givetvis att försöka sälja dessa preparat även fast man bara ville ha snus. Man kanske blir erbjuden ett smakprov för att testa. Om man sålde ost och man stälde en massa narkotika i hyllan bredvid och folk skulle få syn på knarket fast dom bara skulle köpa ost så skulle en del som letar den där osten även köpa narkotika också. Farlig ost det där.
Visst. Om man säljer Cannabis på ett haschcafé och inget annan narkotika och att man inte får ta med sig haschet ut så låter det ok.
Men jag kommer fortfarande att tala om för folk det dåliga med cannabis. Samma sak med cigaretter och sprit. Jag brukar nämna dom dåliga effekterna snus har på mig också.

Visst. Om man säljer Cannabis på ett haschcafé och inget annan narkotika och att man inte får ta med sig haschet ut så låter det ok.
Men jag kommer fortfarande att tala om för folk det dåliga med cannabis. Samma sak med cigaretter och sprit. Jag brukar nämna dom dåliga effekterna snus har på mig också.
Och om man har en reglerad handel så ska man ha det jämte osten, hur faan tänkte du där?
Är det ens ett argument du försökte på dig där?
Varför skulle man inte få ta cannabisen med sig för?
Vad skulle det fylla för syfte?
Och hur faan ska man upprätta hålla detta, och skulle man lyckats med det.
Så innebär ju att det finns fortfarande en uppgift de kriminellanätverken kan uppfylla.
Och vad är då poängen med en legalisering, som inte är en riktig legalisering.
Givetvis ska man ha licensierade försäljningsställen, jag förespråkar ett systembolag fast för cannabis.
Även om jag är emot monopol i sak.