2012-11-23, 21:41
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Knulla är vanebildande i samma klass som cannabis är.
Nikotin är extremt fyskisktberoende framkallande.
Koffein är beroende framkallande.

Varför måste du umgås med de som dricker alkohol eller cannabis?
Roliga är att om man är runt de som dricker alkohol, så kan man räkna med att många gånger får ett utfall från de som dricker.
Och då bråk i form av rent fysiskt eller psykiskt.

De som röker cannabis, kommer aldrig störa dig direkt.
Knulla är liksom inbyggt i människan och det går inte att jämföra med droger. Droger måste man oftast lära sig att gilla. Jag mådde väldigt dåligt av snus när jag började men när man blev beroende så ville man ha det naturligtvis.

Nej, jag måste inte umgås med folk som berusar sig på tunga droger som alkohol och den lättare drogen Cannabis, men det är svårt att värja sig för dom. Man kan gå på staden och bli misshandlad av fullisar. Eller bli erbjuden hasch av någon som vill frälsa en. Men jag har aldrig känt mig hotat när jag varit på kafferep eller att någon tar en snus och blir konstig och börjar att bråka i ett nikotinrus. Men man kan säkert bli aggressiv och konstig om man överdoserar koffein eller nikotin väldigt mycket.

Jag har själv testat hasch en gång för att se vad som var så bra med det men jag mådde så psykiskt dåligt att jag idag inte skulle röka ens om jag fick 1000 . Jag vet att folk får olika effekter av olika droger så alla som röker fet blir inte konstiga i pallet.
Senast redigerad av storpungen 2012-11-23 kl. 21:43.
Citera
2012-11-23, 22:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Knulla är liksom inbyggt i människan och det går inte att jämföra med droger. Droger måste man oftast lära sig att gilla. Jag mådde väldigt dåligt av snus när jag började men när man blev beroende så ville man ha det naturligtvis.

Nej, jag måste inte umgås med folk som berusar sig på tunga droger som alkohol och den lättare drogen Cannabis, men det är svårt att värja sig för dom. Man kan gå på staden och bli misshandlad av fullisar. Eller bli erbjuden hasch av någon som vill frälsa en. Men jag har aldrig känt mig hotat när jag varit på kafferep eller att någon tar en snus och blir konstig och börjar att bråka i ett nikotinrus. Men man kan säkert bli aggressiv och konstig om man överdoserar koffein eller nikotin väldigt mycket.

Jag har själv testat hasch en gång för att se vad som var så bra med det men jag mådde så psykiskt dåligt att jag idag inte skulle röka ens om jag fick 1000 . Jag vet att folk får olika effekter av olika droger så alla som röker fet blir inte konstiga i pallet.
Man måste inte lära sig att gilla knulla, utan man bara gillar det.
Samma med cannabis, det måste man inte lära sig att gilla det.
Men av någon anledning så gillar man det ändå.
Men det handlade inte om lära sig nått, utan det handlade om att de bägge är vanebildande.

Nä man måste inte umgås med de som väljer och berusa sig.
Inte heller blir man hotad av nikotin och koffein när man använder det.
Men dessa är droger, men inte såna droger som man inte kan förstå vad man gör.
Och inte heller cannabis, det är en empatiskt drog.
Där man inte skadar andra, men alkohol ÄR.
Men överdoserar man koffein och nikotin så dör man, det kommer aldrig hända med cannabis.

Sen om cannabis inte funkar på dig, är en sak.
Men inbilla dig din erfarenhet gäller alla som konsumerar cannabis, är en erfarenhet som vi kan bara kan ta till dig och ingen annan.
Citera
2012-11-24, 00:25
Medlem
storpungens avatar
Citat:
De som lättare lagarna eller de som har lättare lagar kring cannabis.
Där så är missbruk lägre och tungt missbruk betydligt lägre än här.
Vi har dubbla drogdödlighet mot EU i Sverige.
hur går det ihop med vi har en av de strängaste lagarna mot droger i EU.

Tycker du ska lyssna på Beatrice Ask som kommenterar detta.
Och så får du berätta om hennes förklaring om varför det är okey med högre drogdödlighet är nått bra.
http://www.youtube.com/watch?v=ySCVhJiK2Xw
Hur kan missbruket vara lägre där än här? Jag vill bara veta hur det fungerar.

Vilken idiot den där Beatrice Ask är. Snacka om att vara såsig i huvudet. Men den är inget ovanligt bland politiker. Nu blev jag på sämre humör också. Hur i murvan kan hon säga sådär.
Citera
2012-11-24, 00:32
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Man måste inte lära sig att gilla knulla, utan man bara gillar det.
Samma med cannabis, det måste man inte lära sig att gilla det.
Men av någon anledning så gillar man det ändå.
Men det handlade inte om lära sig nått, utan det handlade om att de bägge är vanebildande.

Nä man måste inte umgås med de som väljer och berusa sig.
Inte heller blir man hotad av nikotin och koffein när man använder det.
Men dessa är droger, men inte såna droger som man inte kan förstå vad man gör.
Och inte heller cannabis, det är en empatiskt drog.
Där man inte skadar andra, men alkohol ÄR.
Men överdoserar man koffein och nikotin så dör man, det kommer aldrig hända med cannabis.

Sen om cannabis inte funkar på dig, är en sak.
Men inbilla dig din erfarenhet gäller alla som konsumerar cannabis, är en erfarenhet som vi kan bara kan ta till dig och ingen annan.
Ja, det var ju det jag skrev. Knulla är inget man måste lära sig att tycka om. Jodå, passiv rökning skadar sedan kan vissa bli knäppa av Cannabis och göra andra illa. Tro absolut inte att Cannabis alltid är så harmlöst. Många får olika besvär av Cannabis.

Ja, det är min erfarenhet. En del älskar Cannabis. Andra inte.
Citera
2012-11-24, 10:11
Medlem
Citat:
Knulla är liksom inbyggt i människan och det går inte att jämföra med droger.

Okej, dags att läsa på lite mer ... ni kan ju annars fortsätta undra hur det kommer sig att cannabis tilltalar människan så mycket som det gör?

http://en.wikipedia.org/wiki/Endocannabinoid_system
Citera
2012-11-24, 12:15
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savuke
Okej, dags att läsa på lite mer ... ni kan ju annars fortsätta undra hur det kommer sig att cannabis tilltalar människan så mycket som det gör?

http://en.wikipedia.org/wiki/Endocannabinoid_system
Jaha, vad har din länk med saken att göra? Ja, jag vet att det finns ett sådant system. Annars så skulle inte Cannabis vara psykoaktivt. Men bara för att alla har ett sådant så betyder det inte att dom flesta gillar att röka på. Dom flesta gillar att knulla. Dom flesta jag har snackat med gillar inte cannabisruset. Jag själv gillade t ex inte nikotin när jag började utan det tog ett tag att gilla det. Sedan är det många som inte ens får ett rus av cannabis dom första gångerna utan dom måste röka ett antal gånger för att få ett rus.
Citera
2012-11-24, 12:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hur kan missbruket vara lägre där än här? Jag vill bara veta hur det fungerar.

Vilken idiot den där Beatrice Ask är. Snacka om att vara såsig i huvudet. Men den är inget ovanligt bland politiker. Nu blev jag på sämre humör också. Hur i murvan kan hon säga sådär.
Det är mycket bra fråga om varför missbruket är lägre och drogdödligheten.
En man tror på av många olika kriterier är att konsumenten ifråga som inte är rädd för att lagföras.
Är mer benägen att söka hjälp.
En annan är tex Holland där man separerat de lätta och tunga drogerna i och med coffe shops.
Och där introduceras man inte till tunga droger naturligt pga de som säljer cannabis inte har tunga droger.
Och det försäljningssystem vi valt i Sverige, så är ju det av intresse att pusha andra dyrare produkter som även ger svåra beroenden.
Och därmed fortsätta sälja och tjäna pengar.

Jo, Ask har verkligen inte alla hästar i hagen i den intervjun, pinsamt att hon anser att det är viktigare att man inte prövar än att man dör.
En mycket konstig prioritering, gillar avslutet där var det en hel del stakande.
Citera
2012-11-24, 12:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, det var ju det jag skrev. Knulla är inget man måste lära sig att tycka om. Jodå, passiv rökning skadar sedan kan vissa bli knäppa av Cannabis och göra andra illa. Tro absolut inte att Cannabis alltid är så harmlöst. Många får olika besvär av Cannabis.

Ja, det är min erfarenhet. En del älskar Cannabis. Andra inte.
Jag gillar inte cannabis ruset, men använder det mot ryggvärk inför natten.

Jag sagt innan att cannabis INTE är farligt, det betyder INTE att det är harmlöst.
Blir så ofta man hanterar detta i svart och vitt just detta med cannabisens "farlighet".
Citera
2012-11-24, 13:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jaha, vad har din länk med saken att göra? Ja, jag vet att det finns ett sådant system. Annars så skulle inte Cannabis vara psykoaktivt. Men bara för att alla har ett sådant så betyder det inte att dom flesta gillar att röka på. Dom flesta gillar att knulla. Dom flesta jag har snackat med gillar inte cannabisruset. Jag själv gillade t ex inte nikotin när jag började utan det tog ett tag att gilla det. Sedan är det många som inte ens får ett rus av cannabis dom första gångerna utan dom måste röka ett antal gånger för att få ett rus.
Den länken är viktig när man diskuterar det på det sättet vi nu diskuterar.
Och detta system hanterar bra mycket mer än bara "psykoaktivt".

Detta system är helt avgörande för vår hälsa och i dagens samhälle finns det en del som menar på att vi har helt enkelt för lite anandamider till klara av att sköta all stress och främmande ämnen.
Och att vi skulle må bra av att tillföra cannabis, men nu pratar vi INTE om rekreations konsumtion, utan om små små mängder i form av att äta frön tex.
Citera
2012-11-24, 13:08
Medlem
Jaximuss avatar
Jag ser hellre några som sitter och bara tar det lugnt med en spliff i parken, istället för ett gäng alkoholister som sitter och för oliv.

Mvh
Citera
2012-11-24, 15:13
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Det är mycket bra fråga om varför missbruket är lägre och drogdödligheten.
En man tror på av många olika kriterier är att konsumenten ifråga som inte är rädd för att lagföras.
Är mer benägen att söka hjälp.
En annan är tex Holland där man separerat de lätta och tunga drogerna i och med coffe shops.
Och där introduceras man inte till tunga droger naturligt pga de som säljer cannabis inte har tunga droger.
Och det försäljningssystem vi valt i Sverige, så är ju det av intresse att pusha andra dyrare produkter som även ger svåra beroenden.
Och därmed fortsätta sälja och tjäna pengar.

Jo, Ask har verkligen inte alla hästar i hagen i den intervjun, pinsamt att hon anser att det är viktigare att man inte prövar än att man dör.
En mycket konstig prioritering, gillar avslutet där var det en hel del stakande.
Ja, om man gör ett tankeexperiment med snus. Om snuset och andra produkter som inehåller nikotin blir olagliga så kommer kriminella att lägga beslag på marknaden. En langare säljer förutom snus även piller och pulver av alla dess slag och kommer givetvis att försöka sälja dessa preparat även fast man bara ville ha snus. Man kanske blir erbjuden ett smakprov för att testa. Om man sålde ost och man stälde en massa narkotika i hyllan bredvid och folk skulle få syn på knarket fast dom bara skulle köpa ost så skulle en del som letar den där osten även köpa narkotika också. Farlig ost det där.

Visst. Om man säljer Cannabis på ett haschcafé och inget annan narkotika och att man inte får ta med sig haschet ut så låter det ok.

Men jag kommer fortfarande att tala om för folk det dåliga med cannabis. Samma sak med cigaretter och sprit. Jag brukar nämna dom dåliga effekterna snus har på mig också.
Senast redigerad av storpungen 2012-11-24 kl. 15:16.
Citera
2012-11-24, 15:28
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Jag gillar inte cannabis ruset, men använder det mot ryggvärk inför natten.

Jag sagt innan att cannabis INTE är farligt, det betyder INTE att det är harmlöst.
Blir så ofta man hanterar detta i svart och vitt just detta med cannabisens "farlighet".
Om det dämpar smärtan så gillar du väl ruset. Jag trodde att du var ännu en sten som snackar om Cannabis som om den vore en ren hälsoplanta. Det lät så från början. Jo, det kan vara superfarligt. Man kan exempelvis få cancer om man röker cannabis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in