Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Knulla är liksom inbyggt i människan och det går inte att jämföra med droger. Droger måste man oftast lära sig att gilla. Jag mådde väldigt dåligt av snus när jag började men när man blev beroende så ville man ha det naturligtvis.
Nej, jag måste inte umgås med folk som berusar sig på tunga droger som alkohol och den lättare drogen Cannabis, men det är svårt att värja sig för dom. Man kan gå på staden och bli misshandlad av fullisar. Eller bli erbjuden hasch av någon som vill frälsa en. Men jag har aldrig känt mig hotat när jag varit på kafferep eller att någon tar en snus och blir konstig och börjar att bråka i ett nikotinrus. Men man kan säkert bli aggressiv och konstig om man överdoserar koffein eller nikotin väldigt mycket.
Jag har själv testat hasch en gång för att se vad som var så bra med det men jag mådde så psykiskt dåligt att jag idag inte skulle röka ens om jag fick 1000 . Jag vet att folk får olika effekter av olika droger så alla som röker fet blir inte konstiga i pallet.
Man måste inte lära sig att gilla knulla, utan man bara gillar det.
Samma med cannabis, det måste man inte lära sig att gilla det.
Men av någon anledning så gillar man det ändå.
Men det handlade inte om lära sig nått, utan det handlade om att de bägge är vanebildande.
Nä man måste inte umgås med de som väljer och berusa sig.
Inte heller blir man hotad av nikotin och koffein när man använder det.
Men dessa är droger, men inte såna droger som man inte kan förstå vad man gör.
Och inte heller cannabis, det är en empatiskt drog.
Där man inte skadar andra, men alkohol ÄR.
Men överdoserar man koffein och nikotin så dör man, det kommer aldrig hända med cannabis.
Sen om cannabis inte funkar på dig, är en sak.
Men inbilla dig din erfarenhet gäller alla som konsumerar cannabis, är en erfarenhet som vi kan bara kan ta till dig och ingen annan.