2012-11-21, 11:59
Medlem
TheDevilFreds avatar
Hej, när jag är inne på mailen så laddas flera mail, som är skickade vid olika tillfällen, in samtidigt i omgångar. Jag har inga problem med uppkoplpingen. Vad kan detta bero på?
Citera
2012-11-21, 12:02
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDevilFred
Hej, när jag är inne på mailen så laddas flera mail, som är skickade vid olika tillfällen, in samtidigt i omgångar. Jag har inga problem med uppkoplpingen. Vad kan detta bero på?

Kan du fortydliga lite vad du menar...

Menar du att dina mail inte kommer direkt nar dom skickats utan det kommer 3-4 stycken samtidigt?

Hur ofta hander detta? Med hur stor skillnad ar det mellan att dom skickats?
Citera
2012-11-21, 12:22
Medlem
Din mail är nog inställd på att ta emot mail vid vissa tillfällen (tex 1 gång i timmen), då hämtas alla mail samtidigt vid den tidpunkten. Ställ in på att hämta oftare om du tycker det.

Eller också hämtas mailen enbart när du "går in på mailen", för att det är inställt så.

Outlook jobbar inte riktigt på samma sätt som en webbaserad emailklient.
Citera
2012-11-21, 13:07
Medlem
TheDevilFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Kan du fortydliga lite vad du menar...

Menar du att dina mail inte kommer direkt nar dom skickats utan det kommer 3-4 stycken samtidigt?

Hur ofta hander detta? Med hur stor skillnad ar det mellan att dom skickats?

Ja, precis. Det komemr inte när de skickas utan flera på smma gång men de har olika avsändningstider.

En kollega skickade ett mail som kom tillsammans med andra ca 1,5h senare
Senast redigerad av TheDevilFred 2012-11-21 kl. 13:11.
Citera
2012-11-21, 13:10
Medlem
TheDevilFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knightor
Din mail är nog inställd på att ta emot mail vid vissa tillfällen (tex 1 gång i timmen), då hämtas alla mail samtidigt vid den tidpunkten. Ställ in på att hämta oftare om du tycker det.

Eller också hämtas mailen enbart när du "går in på mailen", för att det är inställt så.

Outlook jobbar inte riktigt på samma sätt som en webbaserad emailklient.

Var hittar jag dessa inställningar? Jag vet att det inte fungerar som webbaserade mailklienter men mina kollegor har inte samma problem och jag kan inte minnas att jag ändrat inställningar som skulle kunna påverka detta.
Citera
2012-11-21, 19:45
Medlem
Widilinskis avatar
Har ni en exchange server? Tycker det låter som din mail är pekad mot en webmail eller liknande ungefär som mobiler (då man kan ställa in där i vilka intervaller mail ska hämtas).
Aldrig hört eller sett att det ska gå på outlook i datorn utöver Windows 8 inbyggda mailfunktion..
Senast redigerad av Widilinski 2012-11-21 kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in