2012-11-21, 11:59
Medlem
TheDevilFreds avatar
Hej, nr jag r inne p mailen s laddas flera mail, som r skickade vid olika tillfllen, in samtidigt i omgngar. Jag har inga problem med uppkoplpingen. Vad kan detta bero p?
Citera
2012-11-21, 12:02
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDevilFred
Hej, nr jag r inne p mailen s laddas flera mail, som r skickade vid olika tillfllen, in samtidigt i omgngar. Jag har inga problem med uppkoplpingen. Vad kan detta bero p?

Kan du fortydliga lite vad du menar...

Menar du att dina mail inte kommer direkt nar dom skickats utan det kommer 3-4 stycken samtidigt?

Hur ofta hander detta? Med hur stor skillnad ar det mellan att dom skickats?
Citera
2012-11-21, 12:22
Medlem
Din mail r nog instlld p att ta emot mail vid vissa tillfllen (tex 1 gng i timmen), d hmtas alla mail samtidigt vid den tidpunkten. Stll in p att hmta oftare om du tycker det.

Eller ocks hmtas mailen enbart nr du "gr in p mailen", fr att det r instllt s.

Outlook jobbar inte riktigt p samma stt som en webbaserad emailklient.
Citera
2012-11-21, 13:07
Medlem
TheDevilFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Kan du fortydliga lite vad du menar...

Menar du att dina mail inte kommer direkt nar dom skickats utan det kommer 3-4 stycken samtidigt?

Hur ofta hander detta? Med hur stor skillnad ar det mellan att dom skickats?

Ja, precis. Det komemr inte nr de skickas utan flera p smma gng men de har olika avsndningstider.

En kollega skickade ett mail som kom tillsammans med andra ca 1,5h senare
Senast redigerad av TheDevilFred 2012-11-21 kl. 13:11.
Citera
2012-11-21, 13:10
Medlem
TheDevilFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knightor
Din mail r nog instlld p att ta emot mail vid vissa tillfllen (tex 1 gng i timmen), d hmtas alla mail samtidigt vid den tidpunkten. Stll in p att hmta oftare om du tycker det.

Eller ocks hmtas mailen enbart nr du "gr in p mailen", fr att det r instllt s.

Outlook jobbar inte riktigt p samma stt som en webbaserad emailklient.

Var hittar jag dessa instllningar? Jag vet att det inte fungerar som webbaserade mailklienter men mina kollegor har inte samma problem och jag kan inte minnas att jag ndrat instllningar som skulle kunna pverka detta.
Citera
2012-11-21, 19:45
Medlem
Widilinskis avatar
Har ni en exchange server? Tycker det lter som din mail r pekad mot en webmail eller liknande ungefr som mobiler (d man kan stlla in dr i vilka intervaller mail ska hmtas).
Aldrig hrt eller sett att det ska g p outlook i datorn utver Windows 8 inbyggda mailfunktion..
Senast redigerad av Widilinski 2012-11-21 kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in