Jag har nyligen upptäckt en stor del svarta prickar på både magen och runt könsorganet på min tik. Hon verkar inte känna något obehag när man rör vid magen. Runt "vulvan" så ser prickarna ut att vara lite kladdigare eller vad man ska säga.
Har googlat runt lite men inte hittat något riktigt som detta så jag vänder mig nu till er för att försöka få bukt på vad detta kan vara. Annars får det bli ett besök hos vet.
Jag har nyligen upptäckt en stor del svarta prickar på både magen och runt könsorganet på min tik. Hon verkar inte känna något obehag när man rör vid magen. Runt "vulvan" så ser prickarna ut att vara lite kladdigare eller vad man ska säga.
Har googlat runt lite men inte hittat något riktigt som detta så jag vänder mig nu till er för att försöka få bukt på vad detta kan vara. Annars får det bli ett besök hos vet.
min ena tik har också, men har nakenhundar, så det är varken ovanligt eller konstigt. inte för att det är konstigt eller farligt för andra hundar heller, menar mera att det är lättare att se.
men, ja, är 99,9% säker på att det där är pormaskar.
men är du nervös, eller osäker så kolla upp med en vetrinär för att vara på den säkra sidan.
Det där är bara smuts. Tvätta bort o ha koll.
Är inte omöjligt att hon har en livmodersinflamation. Men du behöver inte få panik.
Tvätta o ha koll på henne. Kommer det tillbaka så ser du om det kommer från vulvan o då är det dax att ringa vetrinär. En liten pencilinkur så är i så fall problemet löst.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!