2012-11-20, 20:35
Medlem
Har tänkt på det. Jag feströker iprincip alltid när jag är ute på krogen eller dylikt. Just när man är packad så finns det få saker som är så gött som en cigarett. Kan röka ett pack på en kväll utan problem.

Saken är den att när jag är nykter så tycker jag det är riktigt äckligt att röka. Tycker det smakar skitäckligt och finns inget trevligt i det alls. Blää

Snus är en annan sak tycker jag, det är gott både nykter och full men inte cigaretter.

Är det någon som har en förklaring? Någon annan som känner igen detta?
Citera
2012-11-20, 20:38
Medlem
ojskis avatar
Alla har olika smak för saker och ting, cigaretter är väl helt enkelt inte din grej?
Citera
2012-11-20, 20:39
Bannlyst
omdömet försvinner, så gör även smaken när man dricker
Citera
2012-11-20, 20:40
Du är nikotinberoende.

Finns inget tjusigt med att låtsas vara något annat.
Citera
2012-11-20, 20:43
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE.BAD.TOUCH
Har tänkt på det. Jag feströker iprincip alltid när jag är ute på krogen eller dylikt. Just när man är packad så finns det få saker som är så gött som en cigarett. Kan röka ett pack på en kväll utan problem.

Saken är den att när jag är nykter så tycker jag det är riktigt äckligt att röka. Tycker det smakar skitäckligt och finns inget trevligt i det alls. Blää

Snus är en annan sak tycker jag, det är gott både nykter och full men inte cigaretter.

Är det någon som har en förklaring? Någon annan som känner igen detta?

Hade kunnat vara jag som skrev inlägget.

Röker aldrig nykter men efter att ha druckit lite så blir jag sugen.

Tycker att rökning och alkohol passar bra ihop. Inget är hälsosamt men känns skönt.
Citera
2012-11-20, 21:19
Medlem
carlankas avatar
Tycker cigg är gött nykter också men det är extra gott med alkohol.
Kan väll bara vara så att alkohol och rök helt enkelt passar bra ihop, tex som oxfilé och rödvinssås, jordgubbar och grädde, bas och gitarr.
Citera
2012-11-20, 21:21
Medlem
Helle031s avatar
Instämmer. Rökte och snusade på heltid år innan (snusar bara nu, 2-3 dosor i veckan)
Men cigg är fan bara gött när man dricker. Händer dock att jag tar någon spontan cigg någon gång ibland med någon på jobbet en vanlig vardag men slänger alltid halva.

Fattar inte hur vissa kan dra i sig ett paket om dagen.
Citera
2012-11-20, 22:07
Medlem
Nikotinet förhöjer ruset och gör det trevligare att supa
Citera
2015-06-28, 16:11
Medlem
nonameds avatar
Tar flera mediciner just nu. Blir nykter av nikotinet när jag dricker. Riktigt konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in