2012-11-26, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Jag tror att tjejer mår dåligt idag pga av den könskrig som feministerna för.
De utmålas som offer och killarna blir ständiga syndabockar. Därför börjar fler killar allt mer hata tjejer, samtidigt som tjejerna känner sig svagare och räddare.

Feminismen har gått i mål.
Detta är det feministiska drömsamhället.
Det var inget mer de ville. De ville ha mer makt och överstatlighet/övervakning samt krossa friheten och lyckan. De gjorde det.
Detta ser jag som rimliga teorier. Får man sedan barnsben höra att kvinnor är offer och män 'svin' så påverkar det säkert och man tar på sig det på ett eller annat sätt (troligen oftast omedvetet). Jag ser visserligen inte all slags feminism som något negativt, men de mer 'extrema' feministerna som tror på sin ideologi som religiösa tror på gud tror jag skadar desto mer för tjejer (och killar). Kontraproduktivt. TS teorier ser jag dock som rent trams, de män och kvinnor som mår bäst generellt sett tror jag är de som tar allt naturligt och inte har behov av makt/dominans i alla lägen, oavsett vem som nu gör vad hemma sålänge det är av fri vilja. Jag tror inte på att en part ska bestämma i princip allt i ett (bra) förhållande, kvinna eller man kvittar. Så på så sätt har jag en jämställd inställning... (Men det finns massor av saker jag ogillar med den svenska, onyanserade, feminismen). Detta är en frihet som jag anser att BÅDE radikala feminister och motsatta sidan sabbar med sin inställning
Senast redigerad av sjelvefan 2012-11-26 kl. 20:39.
Citera
2012-11-26, 21:57
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Måste nog hålla med dig här. Kvinnor som tar ut skilsmässa ser det knappast som negativt. Det är mannen som är den som blir frånskild utan att vilja det som är den som är i alla fall tillfälligt olycklig och är därför den som mår dåligt. För de flesta går det väl över och man börjar må bra igen så småningom.

En skilsmässa är mest negativt för den som inte vill skiljas. Det är väl ändå enkel logik.

Studier visar också att barn mår bättre om föräldrarna skilt sig om de inte äktenskapet fungerar.

Är det inte flest män som tar livet av sig?

Jaså? Var har du läst detta?

Äktenskapet är ingen garant för att barn ska må bra. Barn mår alldeles utmärkt i relationer där föräldrarna sätter barnen högre än deras relationsproblem. Vilken unge som helst ser hellre sina föräldrar tillsammans än att få träffa dem växelvis varannan vecka.
Citera
2012-11-26, 21:59
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Skilsmässor behöver inte vara något negativt. Om relationen inte fungerar kan det ibland vara bättre för alla inblandade, även barnen, om man går skilda vägar. Jag tycker att man ska vara försiktig med vem man skaffar familj med och jag tycker också att det kan vara värt att stanna kvar och försöka reparera en relation som inte fungerar särskilt bra, men i vissa fall går det inte. Om t.ex. en eller båda parter är våldsam(ma) eller en eller båda parter inte har känslor för varandra längre kan det bli ganska hemskt för alla om man fortsätter ändå.
Jag vet inte om det ens ligger i människans natur att vara helt monogam.

Men då skulle ju kvinnor inte kunna utnyttja männen förutsättningslöst som idag exempelvis
Citera
2012-11-26, 22:09
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Ifrågasatte jag påståendet? Jag gav en alternativ förklaring. En förklaring som inte kräver ökad olycka.

Varje människas unikhet tar man väl inte direkt ansvar för genom att kategoriskt dela in människor och människoroller efter kön heller. Eller hur? Ska jag tro din tes får du dessutom visa någon typ av stöd för den. Tills du gör det ser jag ingen anledning att välja din hypotes framför alternativhypotesen. Bortsett från att det är genusvetenskap hade vi kunnat titta på Glenn Strömbergs avhandling på ämnet. Men GV är ju ovetenskapligt, så det går ju inte. Kan dock annars inte se av sammanfattningen att det finns något stöd för din hypotes där. Så det kanske är lika bra!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=5324029

När började flumskolan? Var borde vi hitta den magiska gränsen där personer födda det ena året mår bra, och de som är födda året efter mår katastrofalt.

Nej, du angav inga som helst orsakssamband.

Är du dum i huvudet? På vilket sätt skulle jämställdhet kunna ersätta biologi?

Hypoteser? Jag baserar mitt uttalande på erfarenhet som delas av andra men visst kan vi fixa en web-poll där ett deltagande på över 1000 personer ger empiri i frågan. Att kategoriskt avfärda mitt påstående visar enbart på din oerfarenhet.

Googla Frankfurtskolan.
Citera
2012-11-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Nej, du angav inga som helst orsakssamband.

Är du dum i huvudet? På vilket sätt skulle jämställdhet kunna ersätta biologi?

Hypoteser? Jag baserar mitt uttalande på erfarenhet som delas av andra men visst kan vi fixa en web-poll där ett deltagande på över 1000 personer ger empiri i frågan. Att kategoriskt avfärda mitt påstående visar enbart på din oerfarenhet.

Googla Frankfurtskolan.

1) Nej, men försök formulera dig bättre så framstår du inte som att du är det.
2) Jag har inte kategoriskt avfärdat ditt påstående. Jag har ifrågasatt att det måste vara så.
3) Jag vill ha ett årtal. För jag ser inte denna magiska brytpunkt som du pratar om.
Senast redigerad av RockInRhino 2012-11-26 kl. 22:16.
Citera
2012-11-26, 22:18
Medlem
MissFitt73s avatar
Kvinnan mår alltså dåligt för att hon bla. vill bli bestämd över? Du upprepar detta som ett mantra om och om igen. Är det som så att du som man känner dig överkörd i ditt förhållande? Det skulle jag också känna om en man fick för sig att bestämma över mig. Kvinnor och män är lika på det planet dvs att vi vill ta beslut över våra egna liv och lever man i ett förhållande tar man gemensamma beslut.
Skulle nog vilja påstå att en kvinna som lever tillsammans med en man med dina ideer och tankar är en olycklig kvinna. Vill du göra din kvinna olycklig?
Citera
2012-11-26, 23:24
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
1) Nej, men försök formulera dig bättre så framstår du inte som att du är det.
2) Jag har inte kategoriskt avfärdat ditt påstående. Jag har ifrågasatt att det måste vara så.
3) Jag vill ha ett årtal. För jag ser inte denna magiska brytpunkt som du pratar om.

1. Nej, jag ödslar inte tid på att förklara väsentligheter för personer med mentala inlärningshandikapp och bristande läsförmåga.
2. Nej, du avfärdar för avfärdandets skull. Hade du inte haft Aspbergers så hade du förstått.
3. Som du ska avfärda menar du?

Tack för visat intresse men jag ser helst att du inte citerar mig mer.
Citera
2012-11-26, 23:45
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
1. Nej, jag ödslar inte tid på att förklara väsentligheter för personer med mentala inlärningshandikapp och bristande läsförmåga.
2. Nej, du avfärdar för avfärdandets skull. Hade du inte haft Aspbergers så hade du förstått.

Sådär svarar människor som har slut på argument och som saknar belägg för sina påståenden.
Tragiska människa!
Citera
2012-11-26, 23:47
Medlem
Citat:

1) Ok.
2) Ok.
3) Nej, inte nödvändigtvis. Du kanske överaskar. Högoddsare, dock.

P.S. Varsågod och tryck ignore. Ingen hindrar dig.
Citera
2012-11-26, 23:57
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Sådär svarar människor som har slut på argument och som saknar belägg för sina påståenden.
Tragiska människa!

Det där kom ju från rätt person.
Citera
2012-11-27, 03:07
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Det har hänt en väldans massa andra grejer förutom feminism. Tror det hade varit bättre att jämföra Sverige med andra länder, än att jämföra nu med då.

Du har rätt, oavsett hur vi mäter ligger nutida Sverige bra till dock (som redovisats i tråden). Skulle vi kunna reducera bort alla andra variabler vågar jag påstå att vi kommer se att människor överlag känner sig gladare när de uppfattar att de har makt över sin vardag.
Citera
2012-12-01, 01:44
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jaa, för just gråta ut är ju absolut det som är signifikant för mina inlägg ..

Vi säger så ..

Jag är enig med i att den svenska kvinnan sannolikt mår förhållandevis bra sett mot hur kvinnor mår på många andra håll i världen har det.

Det är dock synd att du känner dig angripen i din roll som man och att du uppenbarligen uppfattar dig själv som feminiserad och androgyn. Jag tror få kvinnor delar den uppfattningen om den svenska mannen. De flesta "tjuvnypen" delas väl dessutom ut till stofilerna som försöker leva kvar i det förgångna och gnatar om "riktiga" kvinnor och inbillar sig att män står över kvinnor.

Feminism - återställer balansen.

Jag uppfattar dig som gravt utvecklingstörd alt. svårt psykiskt sjuk inte kan göra något annat än att sitta här och gnälla loss och mer intresserad av diskussionssabotage än något annat men jag är inte doktor så gå in på närmaste hälsocentral och ..... få din diagnos vem vet du kan ju faktiskt få hjälp för... det behöver du....det är dock omöjligt att föra en vuxen debatt med dig eftersom du inte kan göra en distinktion där och tenderar att ta det mesta personligt
Vi säger så ja ....
Vad jag uppfattar mig själv som vet du naturligtvis inget om utan du uppenbarligen har en svår störning när det gäller läsförståelse och stofilerna som du så klämmkäckt dömer ut har ju givetvis lika mycket rätt som evåldsfeministen och dårhustanten micro som jag anser vara en mycket sjuk och stressgapig människa när det kommer till kritan.Någon som växlande slänger sig med personangrepp och osympatiska påhopp får....ju självklart skit tillbaka och det får TANT stå ut med

Idiotiskt pladdrande och självgoda och egotrippade slutklämmar tror du tydligen att du är bra på nja... bättre kan du ... bubblan du lever i lär väl spricka till slut. Tragiskt och lite skrämmande på samma gång tycker jag, men men psykisk ohälsa kan ju tydligen visa sig på flera sätt kära du hoppas att det löser sig skriv ett inlägg till vetja satsa mot 40000 inlägg ....skratt så får du ut den mesta av ångesten...

När jag nu har avfärdat karlhataren dårfinken alias downssyndrom micro som gudskelov inte är någon referens för den svenska kvinnan utan är en anomali en fas av av evolutionen som gick fruktansvärt fel.... skall jag försöka hålla mig till topic men det bllir i nästa inlägg......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in