2012-11-20, 20:07
Medlem
först så mår självklart inte alla svenska vita kvinnor dåligt, men en stor del av dem gör det,

det beror på ett flertal faktorer,

1. ni har sedan barnsben blivit lurade att allt ska vara jämnställt att ni kan göra samma saker som en man och att det är något fel på könsrollerna

2.En kvinna vill egentligen inte bestämma över sin man men har sedan barnsben blivit lurad att allt ska vara jämställt, och tror därmed att hon faktiskt kan ta besluten i familjen

3.dom svenska vita männen har själva sedan barnsben lärt sig att allt ska vara jämnställt och att man ska behandla kvinnor och män lika. detta gör att kvinnorna inte får känna sig som kvinnor och dom blir självklart deprimerade

4. den svenske vite mannen har i flera deccenier fått i sig mängder av det könshormonstörande ämnet bisfenol , vilket har gjort att männen blivit veka och detta gör kvinnan deprimerad,

5. dom har ochså blivit ilurade att man ska vänta med att skaffa familj, att "karriären är viktigare"
att festa och resa är viktigare än att skaffa barn, men att skaffa barn är det vi är skapta för.

6.

en kvinna vill egentligen inte bestämma, hon vill bli bestämd över, en kvinna och en man är skapta för att passa varandra inte bara kroppsligt utan ochså psykiskt, kvinnans roll är att följa mannen,
och när en kvinna hittar rätt man som hon vill följa och som är ett bra familjehuvud då mår kvinnan bra.

en kvinna behöver EN MAN som besämmer över dom, tar dom svåra besluten, och skyddar henne, försörjer henne på alla vis

en man behöver sin kvinna eller sina kvinnor

utan en kvinna finns ingen mening för en man att leva, och utan en man finns ingen mening för en kvinna att leva,

den svenske vite mannen har självklart ochså blivit lurad, han tror att skaffa barn är det värsta som kan hända honom, när det egentligen är det enda sanna syftet med livet,
Citera
2012-11-20, 20:20
Medlem
Zabojcas avatar
mycket förnuftigt!
Citera
2012-11-20, 20:45
Medlem
Sir Dwains avatar
Det här är förstås en tramstråd, och alldeles för dåligt skriven för att jag ska klara att ta mig igenom mer än några få rader (här är ett bra tips för att lära dig kommunicera bättre: http://www.skiljetecken.se/). Men jag har faktiskt en mer seriös fråga, finns det några belägg för att kvinnor (svenska och vita om det är relevant) mår sämre nu än de gjorde innan traditionella könsroller ifrågasattes?
Citera
2012-11-20, 21:14
Medlem
Sen blir ju kvinnor i tutade av media och av feminister att de är ständiga offer som det är synd om. De har blivit indoktrinerade sen barnsben.

Män lider av skuld och skam som de blivit nerkletade av sen barnsben.

Går man emot instinkter och naturen för mycket så blir man deppig till slut.

Feminismen slår hårt mot kvinnor också, inte bara män.

Citera
2012-11-20, 21:43
Medlem
micro113s avatar
Jaha, ännu en skittråd från en ynkrygg som fått lite skit av kärringen hemma och inte kan formulera vad han egentligen vill utan gråter ut på Flashback istället.

Du kanske skulle prova kommunicera med tanten - det kan ju faktiskt hända att ni hittar en gyllene medelväg som båda står ut med innan hon ruttnat helt på dig.
Citera
2012-11-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jaha, ännu en skittråd från en ynkrygg som fått lite skit av kärringen hemma och inte kan formulera vad han egentligen vill utan gråter ut på Flashback istället.

Du kanske skulle prova kommunicera med tanten - det kan ju faktiskt hända att ni hittar en gyllene medelväg som båda står ut med innan hon ruttnat helt på dig.

Kasta inte stenbumlingar i glashus Micro! LOL
Citera
2012-11-20, 22:44
Medlem
birgerburgers avatar
Jag är tillräckligt gammal för att kunnat urskilja några mönster:
Parförhållanden där kvinnan bestämmer leder till skillsmässa.
Parförhållanden där mannen bestämmer håller livet ut.

Ni kan redan nu titta er omkring i er bekantskapskrets och göra en förutsägelse baserat på denna tes. Återkom sedan om 30år.
Citera
2012-11-21, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det här är förstås en tramstråd, och alldeles för dåligt skriven för att jag ska klara att ta mig igenom mer än några få rader (här är ett bra tips för att lära dig kommunicera bättre: http://www.skiljetecken.se/). Men jag har faktiskt en mer seriös fråga, finns det några belägg för att kvinnor (svenska och vita om det är relevant) mår sämre nu än de gjorde innan traditionella könsroller ifrågasattes?

nej det är inte en trams tråd!
belägg du ser väll hur kvinnorna springer runt som yra höns och ligger med 10-20 tals killar innan dom fyllt 25.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113

jag har ett underbart förhållande och det kommer att hålla livet ut, jag förstår om du tycker det låter konstigt i dagens samhälle och det kanske till och med chockar dig, men varför låter det så konstigt i dina öron? jo för du har blivit inlärd tvärt om sedan du va barn,

Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger

Ni kan redan nu titta er omkring i er bekantskapskrets och göra en förutsägelse baserat på denna tes. Återkom sedan om 30år.

yes
Citera
2012-11-21, 02:30
Bannlyst
Bra tråd, håller med till 100%.

Systemet är också så att män som klagar på detta direkt blir kallade "bittra", "unga arga vita män" etc, dvs det är ett perfekt system som finns till för att män ska hålla käften (annars blir dom förnedrade), och kvinnor ska fortsätta så som dom håller på vilket resulterar att dom idag knaprar fler anti depp piller än någonsin.
Citera
2012-11-21, 02:55
Medlem
antitotaliterians avatar
Jag tror att tjejer mår dåligt idag pga av den könskrig som feministerna för.
De utmålas som offer och killarna blir ständiga syndabockar. Därför börjar fler killar allt mer hata tjejer, samtidigt som tjejerna känner sig svagare och räddare.

Feminismen har gått i mål.
Detta är det feministiska drömsamhället.
Det var inget mer de ville. De ville ha mer makt och överstatlighet/övervakning samt krossa friheten och lyckan. De gjorde det.
Citera
2012-11-21, 09:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilknugen
nej det är inte en trams tråd!
belägg du ser väll hur kvinnorna springer runt som yra höns och ligger med 10-20 tals killar innan dom fyllt 25.

jag har ett underbart förhållande och det kommer att hålla livet ut, jag förstår om du tycker det låter konstigt i dagens samhälle och det kanske till och med chockar dig, men varför låter det så konstigt i dina öron? jo för du har blivit inlärd tvärt om sedan du va barn,

yes

Ett underbart förhållande där du känner dig så hjälplös så att du måste ropa på hjälp på Flashback ... Jaja, det låter ju underbart.

Vad hade du tänkt göra med svaren sen?

Visa flickvännen och berätta att det minsann finns andra som håller med dig så nu borde du också få bestämma ...
Citera
2012-11-21, 09:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Din erfarenhet stämmer inte med statistiken. Det är jämställda förhållanden som håller bäst.

Citat:
Ni kan redan nu titta er omkring i er bekantskapskrets och göra en förutsägelse baserat på denna tes. Återkom sedan om 30år.M
Ja, jag tittar ... och statistiken ser ut att ha rätt.
Själv får jag väl återkomma om nåt år ... och berätta ... men som det ser ut nu och som det sett ut de sista decennierna så får du fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in