2012-11-21, 09:07
Medlem
Trådstartaren är en idiot. ''Kvinnor var lyckligare under 1800- talet''. Jippi.
Citera
2012-11-21, 09:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersnas
Kasta inte stenbumlingar i glashus Micro! LOL
Den här kommentaren säger mig faktisk ingenting. Jag går mot silverbröllop - och lever i ett jämställt förhållande ....

Skulle nu min man ha gnällt på mig av någon anledning hade det säkert funnits goda skäl till det - och jag hade valt att hantera det med honom istället för att gråta ut på Flashback. Det är nämligen inte så där oerhört vanligt att det hamnar på den nivån eftersom vi kommunicerar med varandra -- så OM det landar där, då vore det sannolikt något jag borde lyssna på och fundera över.

Kommunikation är förresten när parterna talar med varandra och lyssnar varandra -- inte när den ena beordrar den andra och den andra lyssnar och lyder. Värt att prova - jag lovar.
Citera
2012-11-21, 13:10
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilknugen
nej det är inte en trams tråd!
belägg du ser väll hur kvinnorna springer runt som yra höns och ligger med 10-20 tals killar innan dom fyllt 25.

Det du behöver belägga är alltså att situationen nu skiljer sig på ett negativt sätt från hur det var tidigare, inte bara påstå att saker är på ett visst sätt nu. Gärna genom att redovisa statistik, inte känslor eller enskilda iaktagelser.
Citera
2012-11-21, 21:39
Medlem
Det är häpnadsväckande vad många bittra karlar det finns.
Citera
2012-11-21, 22:10
Bannlyst
Första tråden ever där feminister tom. förnekar att kvinnor mår dåligt.
Ill be damned.
Citera
2012-11-21, 22:48
Medlem
[quote=bilknugen]nej det är inte en trams tråd!
belägg du ser väll hur kvinnorna springer runt som yra höns och ligger med 10-20 tals killar innan dom fyllt 25.

Killarna springer väl också omkring som yra tuppar och ligger med en 10-20 tjejer innan de fyllt 25 år, annars hade väl tjejerna hitta några killar? Är det inte ett problem för tjejer att killarna springer runt som yra tuppar på samma sätt?
Citera
2012-11-25, 22:04
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den här kommentaren säger mig faktisk ingenting. Jag går mot silverbröllop - och lever i ett jämställt förhållande ....

Skulle nu min man ha gnällt på mig av någon anledning hade det säkert funnits goda skäl till det - och jag hade valt att hantera det med honom istället för att gråta ut på Flashback. Det är nämligen inte så där oerhört vanligt att det hamnar på den nivån eftersom vi kommunicerar med varandra -- så OM det landar där, då vore det sannolikt något jag borde lyssna på och fundera över.

Kommunikation är förresten när parterna talar med varandra och lyssnar varandra -- inte när den ena beordrar den andra och den andra lyssnar och lyder. Värt att prova - jag lovar.

Men vänta nu är du rätt person att prata om att gråta ut på flashback med snart 30000 inlägg så måste du vara unik när det gäller den biten så låt bli stenbumlingarna som sagt vad.

För övrigt tror jag att den svenska kvinnan mår förträffligt med tanke på dom stenhårda pungsparkar som hela tiden ges till den svenske feminiserade androgyne mannen dock så finns det många undantag som lekande lätt sveper undan diverse fula tjuvnyp. En del av dom finns här på flashback och tro mig vi finns där ute i verkliga livet med.

Feminism= en konspiration av en sådan omfattning att alla tidigare liknande äventyr i mänsklighetens historia förefaller obetydliga.
Citera
2012-11-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Killarna springer väl också omkring som yra tuppar och ligger med en 10-20 tjejer innan de fyllt 25 år, annars hade väl tjejerna hitta några killar? Är det inte ett problem för tjejer att killarna springer runt som yra tuppar på samma sätt?

En utav fbs äldsta om mest besvarade fråga.

Kort sagt: Mäns attraktivitet ligger i att kunna välja bland många - kvantitet.

Kvinnors ligger i att välja en bra - kvalitet.

Det är så vi är skapta. Det är det som är naturligt. Avviker vi från detta mår båda parterna dåligt.
Citera
2012-11-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Trådstartaren är en idiot. ''Kvinnor var lyckligare under 1800- talet''. Jippi.

Det är klart dom var det. Sen är det väl ett satans nymodernt påfund att allt ska mätas i lycka. Den lycka svenska män o kvinnor känner idag är lika flyktig och verklig som ett sms-lån.
Citera
2012-11-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det du behöver belägga är alltså att situationen nu skiljer sig på ett negativt sätt från hur det var tidigare, inte bara påstå att saker är på ett visst sätt nu. Gärna genom att redovisa statistik, inte känslor eller enskilda iaktagelser.

Det har hänt en väldans massa andra grejer förutom feminism. Tror det hade varit bättre att jämföra Sverige med andra länder, än att jämföra nu med då.
Citera
2012-11-26, 01:52
Medlem
Världens fem lyckligaste land (Gallup, 2010) är:

Danmark,
Sverige,
Kanada,
Australien,
Finland.

Samtliga länder ligger antagligen förhållandevis högt upp på jämställdhetsskalan. Grundtesen är alltså direkt felaktig. Den svenska vita kvinnan (och mannen) mår förhållandevis bra. Egentligen är det bara två grupper som sticker ut. Unga kvinnor och män. I övrigt verkar folk gilla sina liv.

Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Jag är tillräckligt gammal för att kunnat urskilja några mönster:
Parförhållanden där kvinnan bestämmer leder till skillsmässa.
Parförhållanden där mannen bestämmer håller livet ut.

Ni kan redan nu titta er omkring i er bekantskapskrets och göra en förutsägelse baserat på denna tes. Återkom sedan om 30år.

Kan ju också vara så enkelt att ökat bestämmande gör det enklare att lämna ett dåligt förhållande. Och om mannen har en lydig slav hemma, varför göra sig av med den?
Senast redigerad av RockInRhino 2012-11-26 kl. 01:59.
Citera
2012-11-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSSAH
En utav fbs äldsta om mest besvarade fråga.

Kort sagt: Mäns attraktivitet ligger i att kunna välja bland många - kvantitet.

Kvinnors ligger i att välja en bra - kvalitet.

Det är så vi är skapta. Det är det som är naturligt. Avviker vi från detta mår båda parterna dåligt.

Fast, då kvinnan idag inte blir gravid av att ha sex så faller väl den logiken i viss mån? Sexualdriften finns ju fortsatt där. Att ligga med många män kan ju i sig vara ett sätt att just hitta rätt man att skaffa barn med. Alltså, en strävan efter kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in