2012-11-20, 19:27
Medlem
sprites avatar
Har kommit i en fas där jag är trött på att laga mat, och har inte lust att slösa bort en massa pengar på att äta ute varje dag.

Hade varit optimalt om det finns sådan där sörja dom äter i första Matrix filen "It got everything your body needs" Vad finns det för mat som ersätter en måltid och inte tar mer än 2-5min tillreda?

Citera
2012-11-20, 19:34
Medlem
Jay-Cs avatar
Kolla i tråden " lärdomar från ungkarlslivet" Där finns massor med tips för den late!

/C
Citera
2012-11-20, 19:35
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprite
Har kommit i en fas där jag är trött på att laga mat, och har inte lust att slösa bort en massa pengar på att äta ute varje dag.

Hade varit optimalt om det finns sådan där sörja dom äter i första Matrix filen "It got everything your body needs" Vad finns det för mat som ersätter en måltid och inte tar mer än 2-5min tillreda?

Köttsoppa
Gulaschssoppa
Dafgårdrätter
Ärtsoppa
Citera
2012-11-20, 19:53
Medlem
sprites avatar
Tack för tipsen, men det jag mer var ute efter var något som ersätter 3 mål mat om dagen i en vecka i taget
Citera
2012-11-20, 20:07
Medlem
Spyrrans avatar
Nutrilett och liknande? Visserligen är det något som är tänkt att användas om man vill gå ner i vikt, men det ersätter vanlig mat.
Citera
2012-11-20, 20:17
Medlem
VVeeDs avatar
Citat:
Tack för tipsen, men det jag mer var ute efter var något som ersätter 3 mål mat om dagen i en vecka i taget
Det enklaste är att köpa tex. 1,5 kilo köttfärs göra en köttfärssås med pasta sen fyller du lådor så har du mat hela veckan.
Eller steka upp 3-4 kilo kött med två plåtar klyftpotatis det tar ju allt som allt 20-30 min. Bara röra ihop skiten och vänta. 10 min arbetstid, orkar du inte det så borde du söka hjälp hos stadsdelsförvaltningen.

Själv gör jag på något liknande och lagar mat 2-3 gånger i veckan räcker både till lunch och middag.
Citera
2012-11-20, 21:16
Medlem
sprites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Nutrilett och liknande? Visserligen är det något som är tänkt att användas om man vill gå ner i vikt, men det ersätter vanlig mat.

Hmm, där sa du något. Kan man äta sådant utan att behöva prata med en dietist innan?.... fast å andra sidan så är det väl kanske bättre än att bara äta ett par fjuttiga mackor dagarna ut i ända..
Citera
2012-11-20, 21:23
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Hmm, där sa du något. Kan man äta sådant utan att behöva prata med en dietist innan?.... fast å andra sidan så är det väl kanske bättre än att bara äta ett par fjuttiga mackor dagarna ut i ända..

Ja, om planen är att gå ner i vikt. Att leva på nutrilett långsiktigt (= flera månader) är inget alternativ - du kommer tappa 1-4 kilo i veckan om du bara äter det. Mättar gör det inte särskilt bra heller.

Nej, storkok 1 gång i veckan, tar ju marginellt längre tid än att laga en vanlig måltid. Tar det dig 20-30 minuters arbetsttid och du får ut 8-10 måltider ligger det ju inom den önskade tidsramen om 2-5 minuter per måltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in