• 1
  • 2
2012-11-20, 19:05
Medlem
TerminatorGundes avatar
Hej,fick ett gäng burkar av denna underbara maträtt nu av min syster som varit i Norge ett tag. Men hur pass bra är det när man vill minska i vikt? Deffar inte,tänker bara förlora 5-10kg.
Citera
2012-11-20, 19:14
Medlem
epiks avatar
Definera bra. Fiskbullar skulle väl inte vara det optimala då det inte innehåller så mycket vitaminer så vitt jag vet, dock går det bra när du vill gå ner i vikt. Kalori in kalori ut som gäller.

Citera
2012-11-20, 19:14
Medlem
bakispillers avatar
Fiskbullar är magert och innehåller lite kalorier. Fiskbullarna från Norge är extra goda, dem smakar extra mycket fisk

Mvh
Citera
2012-11-20, 19:20
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epik
Definera bra. Fiskbullar skulle väl inte vara det optimala då det inte innehåller så mycket vitaminer så vitt jag vet, dock går det bra när du vill gå ner i vikt. Kalori in kalori ut som gäller.

Jo lite luddigt skrivet av mig kanske,men det är alltid kcal in och kcal ut även om det är mycket fett och lite proteiner alltså?
Citera
2012-11-20, 19:23
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakispiller
Fiskbullar är magert och innehåller lite kalorier. Fiskbullarna från Norge är extra goda, dem smakar extra mycket fisk

Mvh

Då tänkte jag rätt då =) Ja dom är underbart goda med lite curry i
Citera
2012-11-20, 19:23
Medlem
bakispillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Jo lite luddigt skrivet av mig kanske,men det är alltid kcal in och kcal ut även om det är mycket fett och lite proteiner alltså?

Alltid kcal in kcal ut som gäller, men du kan ju äta mer och bli mättare om du äter mat som innehåller lite kcal.
Citera
2012-11-20, 19:24
Medlem
Wabbans avatar
Citat:

Ja i ren princip är det så. Men det betyder ju inte att du lika gärna endast kan gurgla olja eller endast smälla i dig chips varje dag ändå.
Citera
2012-11-20, 19:24
Medlem
epiks avatar
Citat:
Spelar ingen roll om du äter en pizza på 1900 kalorier om din dagliga intag skall vara 2000, du kommer fortfarande gå ner i vikt. Sedan hjälper det ju till att äta sina proteiner då du behåller dina muskler och din metabolism inte saktar ner. Kolla på ketos om du är intresserad utav att tappa fett relativt snabbt.
Citera
2012-11-20, 19:26
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakispiller
Alltid kcal in kcal ut som gäller, men du kan ju äta mer och bli mättare om du äter mat som innehåller lite kcal.

Okej tack så mycket
Citera
2012-11-20, 19:29
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epik
Spelar ingen roll om du äter en pizza på 1900 kalorier om din dagliga intag skall vara 2000, du kommer fortfarande gå ner i vikt. Sedan hjälper det ju till att äta sina proteiner då du behåller dina muskler och din metabolism inte saktar ner. Kolla på ketos om du är intresserad utav att tappa fett relativt snabbt.

Tack,jo den har jag kollat upp. Ligger nu på ca 700kcal om dagen och det har funkat fint än så länge.
Citera
2012-11-20, 19:29
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wabban
Ja i ren princip är det så. Men det betyder ju inte att du lika gärna endast kan gurgla olja eller endast smälla i dig chips varje dag ändå.

Hehe nä hade nog inte tänkt det heller =) men tur att den goda maten är kalori snål,sen får man tacka Arnold för att det finns julmust light
Citera
2012-11-20, 19:31
Medlem
epiks avatar
Citat:
Tack,jo den har jag kollat upp. Ligger nu på ca 700kcal om dagen och det har funkat fint än så länge.
Hur mycket väger du? 700 kcal om dagen låter väldigt lite, <1000 är svält. Rekommenderar dig att ta vitamin tillskott och omega3-6 tillskott då du förmodligen inte får i dig nog med vitaminer och nyttiga oljor. Ju mer du väger, ju högre kaloriintag har du.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in