2012-11-20, 17:53
Medlem
Hupparis avatar
Hej!

Jag har en Canon EOS 400D med ett teleobjektiv och ett 18-55mm vilka jag varit nöjd med, nu har jag dock börjat få lite uppdrag inom mingel- och eventfoto där jag helt enkelt känner att jag inte har rätt utrustning. Jag skulle dels vilja skaffa mig en extern blixt samt ett nytt objektiv som går att använda i dessa syften.

Vad bör jag satsa på? Jag har bland annat tittat på Speedlight 430 EX, är jag helt ute då eller kan det vara ett alternativ? När det kommer till objektiv känner jag mig relativt vilsen eftersom det finns så fruktansvärt mycket att välja på. Vad som bör nämnas är att jag är en student med en något skral budget. Jag vill alltså få något som är prisvärt och väldigt användbart. Såå.. vad tror ni det finns för alternativ för mig?

Citera
2012-11-21, 14:21
Medlem
Paijters avatar
En 50/1,8 kan du hitta begagnad för 600 kr. Annars finns alltid manuella ljusskarpa M42-objektiv som ligger på mellan 50-150 kr st.
I ditt läge hade jag kört på det och sedan på den utrustning du redan har. Sätt blixten på andra ridån så är du hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in