Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Då är ni lyckligt skattade, för det är precis tvärtom för mig!
Dricker jag kaffe, speciellt sorten vi har på jobbet (Arvid Nordqvist 100 % Arabica beans) så känner jag mig smått nervös och stirrig, dricker jag flera koppar så blir det nästan borderline depression.
Men jag har hittat mitt ambrosia i en helt annan form av dryck, nämligen te!
Några koppar av valfri sort, och jag känner mig riktigt välmående och subtilt euforisk med starkare koncentrationsförmåga i minst 1 timme efteråt!
Ungefär precis vad jag tänkte skriva.
Jag klarar inte Kaffe. Jag blir orolig, nervös, "hjärtklappningar", på gränsen till panik-ångest. Det räcker med en kopp för att jag ska börja må dåligt.
Däremot Te eller Yerba Maté klarar jag betydligt mer av.
Det är förövrigt betydligt mkt mer koffein i teblad än vad det är i kaffebönor per vikt. Men o andra sidan brukar man sällan så mycket te som man brukar till en kaffekopp (skulle bli ett vidunderligt bittert te...)
Det mystiskaste är att detta har kommit med åren och bara blivit värre och värre. När jag gick på gymnasiet drack jag en hel del kaffe. Efter det brukade jag dricka en latte eller en cappuccino då och då på något kafé. Nu många år senare så klarar jag helt plötsligt inte skiten..
Att allt under 2 kopp kaffe skulle vara placebo är bara båg och bluff.. Jag kan mina droger, oavsett styrka, och nog fan känner jag av en kopp kaffe, även om det 90% av gångerna är på ett sätt jag inte vill känna av den... (Därför dricker jag såklart inte kaffe längre heller)
Jag får betydligt mindre mentala biverkningar av en kopp ephedra-te än vad jag får av en espresso. (O andra sidan får jag bra mkt mer bieffekter av en kopp ephedra-te än vad jag får av en 0,3:a tjack bombat).
Jaja, alla ska vi väl vara olika av någon anledning