2012-11-20, 15:32
Medlem
ganglere2s avatar
Jag tycker att det är en bra kampanj. Pengar är ett effektivt sätt att påverka.
Citera
2012-11-20, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bkb1000
Det är inte så att avpixlat är utsatt för en konspiration bara för att avpixlat påstår det… snälla snälla snälla slå upp "källkritik" i Wikipedia och läs på…
Helt rätt.

Wikipedia är dock långt ifrån alltid en bra källa det med Eftersom vem som helst kan skriva och uppdatera texterna där. (Men de kan såklart ha en korrekt definiering här).
Citera
2012-11-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Mattson i Resumé påstår att detta har med släppet av videon att göra (vilket inte stämmer, detta handlar om framtida ekonomi och förlorade annonsintäkter)
http://www.resume.se/nyheter/media/2012/11/19/sd-anhangare-i-kampanj-mot-expressen/

"– Vi uppmärksammades förra veckan på en uppmaning till annonsbojkott som låg på en främlingsfientlig sajt. Det kom någon reaktion då, och i dag har vi fått veta att det sprids mejl till Expressens annonsörer om att man också ska straffa dem med negativa recensioner. Bland annat uppmanas det på nätet: "Glöm inte att såga Aftonbladets och Expressens annonsörer på Rejta.se", säger Thomas Mattsson till Resumé."

Expressen låter sig inte påverkas av hot
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-later-sig-inte-paverkas-av-hot/
Ja, äntligen får journalisterna känna sig lite rebelliska. Tänka sig att folk vill krossa oss för att vi är så bra... Nej, det är väl snarare tvärtom, senaste undersökningen av folks förtroende för kvällstidningar hade 13 procent förtroende för aftonbladet. Expressen hade liknande siffra. Uppenbarligen störde uppmaningen om att maila annonsörer expressen, eller var det bara ett tillfälle att få kasta lite skit på Jimmie och anklaga honom för kampanjen?
Citera
2012-11-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bkb1000
Du förstår uppenbarligen heller inte skillnaden mellan ett påstående från en inblandad part och fakta från en oberoende källa.

Det är inte så att avpixlat är utsatt för en konspiration bara för att avpixlat påstår det… snälla snälla snälla slå upp "källkritik" i Wikipedia och läs på…

Vad har slaskjournalistik med källkritik att göra?

Eller var du ironisk?
Citera
2012-11-20, 22:12
Medlem
Citat:
expo ger sig på bloggare med
http://avpixlat.info/2012/11/20/ytterligare-stor-tjejbloggare-tar-bladet-fran-munnen/#more-39849

http://svenssonsfortvivlan.blogspot.dk/2010/12/expo-bakom-pis-avstangning-fran.html

Den här taktiken har Expo kört i 15 år. Expo har även försökt stänga ner debattgrupper och forum och även lyckats med det, tom passagen politik och även självaste Flashback har man jagat. FB ligger nu på en utländsk server för att slippa Expo & co. Att Expressen inte skulle känna till detta betrakar jag som osannolikt.

Källor? Massa ogrundade påståenden i sann avpixlat-anda, men bara för att du upprepar samma sak flera gånger blir det inte sant.
Citera
2012-11-20, 22:12
Medlem
Applications avatar
Helt oplanerat tog jag idag bort Google som sökmotor, Anledningen är att iGoogle just nu har en huvudnyhet som kommer från Expo.

Ja, om inte det är skäl nog att för evigt ta bort Google både från hem och jobbdatorn så vet jag inte vad.

För övrigt så har Expressen tagit steget fullt ut till Aftonlögnens mörka sida. Fria Tider behövs mer än någonsin. Mattsson/Helin blir uppläxade av Fria Tider och Avpixlat gång på gång.
Citera
2012-11-20, 22:39
Avslutad
Angående Google och annonser så kan man ju som sajtägare annonsera i sökresultatet när folk söker på ens 'fiender'... Exempelvis om man söker på 'Expressen' så skulle man få Vitpixlat bland google-annonserna där. Personligen ser jag båda dessa medier som vinklade och är ej ett jättefan av någon, men lite kul hade det ju varit.
Citera
2012-11-20, 23:13
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Hur skall detta sluta. - Vad tror ni?
Tja, gossarna har ju faktiskt hasplat ur sig mindre väl valda ord, de ska väl granskas som alla politiker.
Hade någon av de andras toppnamn hävt ut sig detta, hade de hamnat under samma ångvält.

Det jag känner från mina tidigare år, är att jag var argare i början när slöjan lyfts och jag fick uppleva alternativ media.

Att avpixlat startar kampanjer eller fria tider är inte ett sätt att lyfta sin egen journalistik. Det är en hastig ide uppkommen i den argaste stunden. Hade jag personligen pekats ut som ansvarig för att skapa ett motdrev hade det riktat in sig på en mildra-kampanj. Jag hade isåfall valt att peka på att det sagts i affekt på fyllan, eller att dessa gossar förmodligen retats till bristningsgränsen.

Jag känner att det trappas upp i hårdare tongångar, tongångar som inte kommer gynna ap, utan riktar sig till de befintliga ryggdunkarna. Vitvinshögern är Sdröstare in i graven och behöver inte övertygas, de som behöver övertygas till nästa val, kommer inte bli det av detta.

Dessutom att ge sig in på rejta och spamma ner annonsörer med hot, för ursprungsartikeln som ändock kan vara vinklad till sd:s nackdel är ju helt idiotiskt, när de ändå uttryckt sig som de har gjort.
Citera
2012-11-21, 00:25
Medlem
Tintinikongos avatar
Tycker det är ett mycket bra sätt att ge igen. Pengar styr ju allt. Företagen vill sälja. De vill ju knappast reta upp 6-7000000 pers. Finns även mycket på Facebook om detta. "Stoppa svenskfientlig annonsering" Där har de en lista på alla företag. Ett j-a jobb att maila dem alla dock. VD:n för Emperator var stöddig i sitt svar till någon såg jag. Jag tycker vi kör hårt nu och visar att vi har makt.
Citera
2012-11-21, 02:21
Medlem
Alvéss avatar
Bra att det här kom upp till ytan annars hade jag aldrig kommit på iden att skicka några mail till de få annonsörer de har kvar om vart deras varumärken syns. Det måste väl fria tider uppskatta, att annonsörerna får information nog att göra ett informerat beslut om vart de vill synas. Ska bli intressant och höra om Ellos verkligen vill fortsätta synas där
Citera
2012-11-21, 08:54
Medlem
Har en kompis som jobbar som marknadschef på ett bolag inom kredit branchen. När jag var över hos honom igår så ringde dom från detta bolag och sa att de hade huvudansvaret för alla annonser på Expressen och att de även ägdes av Bonnier.

http://bink.se/Sajt/Expressen/

Kan ju vara intressant.
Citera
2012-11-21, 09:15
Medlem
En annan sak vi kan göra mot Expressens annonsörer är att börja kolla upp ägarna, bokföringen, skatter m.m. Jag garanterar att en del av annonsörerna blir livrädda om vi börjar göra det.

Ett bolag vi kan börja med är Emperator ( Emperator.se). Där tror jag vi kan hitta en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in