2012-11-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Du ser inte skillnad på dom här två?
http://www.worldofstock.com/slides/NAN2892.jpg

http://stuffpoint.com/rihanna/image/63684-rihanna-rihanna.jpg

Stor panna men så ful är hon inte:
http://stuffpoint.com/rihanna/image/63684-rihanna-rihanna.jpg
Denna tjej har också stor panna tycker du hon är ful? Jag tycker hon är snyggare i ansiktet än Rihanna. http://img.izismile.com/img/img2/20090924/640/celebrity_forehead_640_11.jpg

Klart det går att se skillnad men det är skrämmande likt.
http://ronepraisecleveland.files.wordpress.com/2010/09/loreal_rihanna_without_make_up.jpg

Palla gå runt med ett självporträtt på tröjan..... http://cdn02.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2009/06/rihanna-gorilla/rihanna-gorilla-01.jpg
Citera
2012-11-21, 17:14
Medlem
mickepickepös avatar
Alla B-artister som vill verka "A" måste kanske hora ut sig till företag för att kunna gå runt?
Citera
2012-11-21, 17:15
Medlem
mickepickepös avatar
Har alltid trott att Rihanna och Will Smith är tvillingar...
Citera
2012-11-21, 18:33
Medlem
Snirks avatar
Rihanna har alltid vart en stor idol till mig, men nu tycker jag att hon gjort bort sig.
Citera
2012-11-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Jag undrade hur hon kunde glida runt i en chartrad Boeing 777 då kostnaden för denna garanterat överstiger gaget på exempelvis Berns med råge. Turnén ska ju finansieras på något sätt och produktplacering är kanske förklaringen? Kreativt får man säga.

Om själva turnén heter "777 tour" så kan man sluta sig till att något flygbolag eller kanske t.o.m Boeing på något sätt sponsrat henne med flygplanet. Udda val av turnénamn annars.
Citera
2012-11-21, 19:03
Bannlyst
Haha nästa gång man går på konsert, "och nu avbryter vi konserten för Reklam". *kommer en in dansande Ipren gubbe*
Citera
2012-11-21, 20:39
Medlem
magiskt
Citera
2012-11-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Jag sitter och har på Rihannas 777 tour Love Live TV, från Youtube, och den är
väldigt bra.

Men i en mellanakt så delar Rihanna ut en HTC till någon lycklig i publiken och det
är väl ok. Men sedan så ber hon plötsligt publiken "Everybody, say HTC" och publiken
svarar lydigt "HTC" i jättekör. Och Rihanna fortsätter med "Now everybody say
Budweiser" och publiken svara med att ropa ölmärket.

Är det något nytt fenomen, att denna äckliga varumärkesplacering tar över allt
här i världen? T.o.m på konserter!

Min personliga åsikt är att Rihanna inte känns sådär jätteseriös och lite desperat. Hon ber publiken att tjuta varumärken på konserterna, lite lätt pengakåt kanske? Hon ger verkligen en ännu mer seriöst intryck då hon sjunger med sin förre detta misshandlare Chris Brown på sin senaste skiva (jag har läst det, t&l
Citera
2012-11-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opulent
Artister såsom Rihanna tilltalar ju främst människor som kanske inte är specifikt musikintresserade, utan mer tilltalas av underhållning generellt.

Det handlar alltså mer om en produkt där man gör stora förtjänster på merchandise.
Du har ett ansikte ut (Rihanna), du har låtskrivare som gör hennes musik, du har olika företag som med hennes ansiktes hjälp säljer produkter.

Jag tycker det är märkligt att de stora företagen inte har skaffat "egna" artister än. De har pengarna (bra mycket mer än skivbolagen) och artister ger företagen ett tydligt ansikte utåt. Varför har inte McDonalds en egen artist? Skulle funka skitbra för de flesta människor som inte alls bryr sig huruvida artisten är genuin, inte bara ett ansikte, och skriver sin egen musik etc

Du har bra synpunkter, det håller jag med om. Men det du skriver berör inte själva
kärnfrågan dock.

Personligen skulle jag se det som ett stort misslyckande att ropa "Volvo" på en
konsert av exempelvis Kent.

Jocke: "Tackar vi Volvo för den här sponsringen. Alla på en gång nu, sääääääg VOLVO"
Publiken: "VOOOOOLVO, woohooo"
och en rejäl

Nej, du förstår säkert innerst inne att beteendet är ovärdigt. Det går bra att göra reklam,
och att sponsorer sponsrar artister, utan att publiken ska sjunka bortom all värdighet.
Citera
2012-11-21, 23:24
Medlem
PseudonymouZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Jag sitter och har på Rihannas 777 tour Love Live TV, från Youtube, och den är
väldigt bra.

Men i en mellanakt så delar Rihanna ut en HTC till någon lycklig i publiken och det
är väl ok. Men sedan så ber hon plötsligt publiken "Everybody, say HTC" och publiken
svarar lydigt "HTC" i jättekör. Och Rihanna fortsätter med "Now everybody say
Budweiser" och publiken svara med att ropa ölmärket.

Är det något nytt fenomen, att denna äckliga varumärkesplacering tar över allt
här i världen? T.o.m på konserter!

Tar uttrycket "sell out" till en helt ny nivå... Sjukt!

Jag kan förstå att den som går och ser Rhianna sjunger med dock...
Citera
2012-11-21, 23:27
Medlem
Jag stod i vardagsrummet hemma, youtube på med Rihanna på platt-tv:n,
och jag vrålade med "Eaich, teee, ceee!, woohooo!
Citera
2012-11-22, 19:07
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opulent
Artister såsom Rihanna tilltalar ju främst människor som kanske inte är specifikt musikintresserade, utan mer tilltalas av underhållning generellt.

Det handlar alltså mer om en produkt där man gör stora förtjänster på merchandise.
Du har ett ansikte ut (Rihanna), du har låtskrivare som gör hennes musik, du har olika företag som med hennes ansiktes hjälp säljer produkter.

Jag tycker det är märkligt att de stora företagen inte har skaffat "egna" artister än. De har pengarna (bra mycket mer än skivbolagen) och artister ger företagen ett tydligt ansikte utåt. Varför har inte McDonalds en egen artist? Skulle funka skitbra för de flesta människor som inte alls bryr sig huruvida artisten är genuin, inte bara ett ansikte, och skriver sin egen musik etc
Skulle vara svårt att få idén att funka i längden, även om det är intressant att diskutera på ett idéstatium såsom här. Människors smak är föränderlig och det är väldigt få artister som lyckas appellera så stora kundsegment (dessutom med risk att stöta bort andra kunder som inte kan med artisten i fråga).

Ta bara en sån enkel sak som Ronald McDonald eller hans polare Hamburglar. Framförallt Hamburglar. Var fan är han idag? Jo, det ska jag säga dig. Han är förpassad till skräphögen eftersom målgruppen inte kan relatera till en lila mupp som springer runt och snor cheeseburgare.

EDIT: Fast på en nivå är väl redan vissa större artister kopplade till vissa varumärken, bara inte så uppenbart som du menar. Joe Perry och BB King är stolta varumärken för Gibson USA t ex.
Senast redigerad av Bob Lunta 2012-11-22 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in