2012-11-19, 23:27
Medlem
Jag sitter och har på Rihannas 777 tour Love Live TV, från Youtube, och den är
väldigt bra.

Men i en mellanakt så delar Rihanna ut en HTC till någon lycklig i publiken och det
är väl ok. Men sedan så ber hon plötsligt publiken "Everybody, say HTC" och publiken
svarar lydigt "HTC" i jättekör. Och Rihanna fortsätter med "Now everybody say
Budweiser" och publiken svara med att ropa ölmärket.

Är det något nytt fenomen, att denna äckliga varumärkesplacering tar över allt
här i världen? T.o.m på konserter!
Citera
2012-11-19, 23:36
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Jag sitter och har på Rihannas 777 tour Love Live TV, från Youtube, och den är
väldigt bra.

Men i en mellanakt så delar Rihanna ut en HTC till någon lycklig i publiken och det
är väl ok. Men sedan så ber hon plötsligt publiken "Everybody, say HTC" och publiken
svarar lydigt "HTC" i jättekör. Och Rihanna fortsätter med "Now everybody say
Budweiser" och publiken svara med att ropa ölmärket.

Är det något nytt fenomen, att denna äckliga varumärkesplacering tar över allt
här i världen? T.o.m på konserter!

Det är nog inte omöjligt och det skulle inte förvåna mig. Reklam ska visst lyckas klämmas in överallt idag.

Alternativet är ju att Rihanna drev lite med just den överdriva exponeringen av reklam idag, men vad vet jag?

Utanför ämnet: Kul att betala för att gå på en konsert med någon som kanske bara sjunger 50 procent av låtarna
Citera
2012-11-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Det är nog inte omöjligt och det skulle inte förvåna mig. Reklam ska visst lyckas klämmas in överallt idag.

Alternativet är ju att Rihanna drev lite med just den överdriva exponeringen av reklam idag, men vad vet jag?

Utanför ämnet: Kul att betala för att gå på en konsert med någon som kanske bara sjunger 50 procent av låtarna

Är de andra 50% ren playback?
Citera
2012-11-19, 23:39
Medlem
donaukinds avatar
Snart kommer rappare ropa "everybody say KFC" mellan låtarna...
Citera
2012-11-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Snart kommer rappare ropa "everybody say KFC" mellan låtarna...

Everybody holla "McDonalds"
Citera
2012-11-19, 23:41
Medlem
Delokrats avatar
Hon har antagligen ett avtal som hon snabbt vill bli av med.
Citera
2012-11-19, 23:43
Medlem
sven33s avatar
Jag undrade hur hon kunde glida runt i en chartrad Boeing 777 då kostnaden för denna garanterat överstiger gaget på exempelvis Berns med råge. Turnén ska ju finansieras på något sätt och produktplacering är kanske förklaringen? Kreativt får man säga.
Citera
2012-11-19, 23:47
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Är de andra 50% ren playback?

Jag kanske tog i med 50 procent, speciellt som jag bara lyssnade på tre, fyra låtar nu, men jag tyckte att hon tog bort mikrofonen från munnen i slutet på nästan varje mening och lät det förinspelade (och säkerligen publiken) avsluta.
Tycker bara att det är lite larvigt, och illa. Men hon har ju åtminstone musiker på scenen, så man får ju vara glad åt det.
Citera
2012-11-19, 23:59
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Kommersiell musik på en helt ny nivå alltså...
Citera
2012-11-20, 00:00
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Jag undrade hur hon kunde glida runt i en chartrad Boeing 777 då kostnaden för denna garanterat överstiger gaget på exempelvis Berns med råge. Turnén ska ju finansieras på något sätt och produktplacering är kanske förklaringen? Kreativt får man säga.

Hon gjorde väl turnén för att promota sitt nya album? Då lär det betala sig med tanke på all uppmärksamhet hon får i bland annat Sverige just nu.
Citera
2012-11-20, 00:07
Medlem
Kashis avatar
Har man betalt för att gå på en show ska man väl inte behöva dras med reklam?
Att det är playback har jag inget emot, det är själva showen som är grejen och det är inte så lätt att sjunga när man utför konstanta dancemoves.

Hursomhelst, budweiser? Ja något borde hon fått för att göra reklam på det sättet, kanske har det något att göra med att den visas på Youtube?
Citera
2012-11-20, 00:08
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drlinkp
Hon gjorde väl turnén för att promota sitt nya album? Då lär det betala sig med tanke på all uppmärksamhet hon får i bland annat Sverige just nu.

Visst men det vore konstigt att gå back på turnén.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in