2012-11-21, 01:04
Medlem
Oliveiras avatar
Det är väl resultatet av fildelningen. Vi lär få se mycket mer sånt här och också att artister i allt större utsträckning säljer relativt nya låtar till reklamfilmer.
Citera
2012-11-21, 01:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av serdumignu
Promotionturnén sponsras ju av HTC, så ser inte hur detta är så märkligt. Hon gjorde inget liknande (förutom att ge bort en 1/1 telefon med ett R på) i Stockholm. Jag var där. Som någon annan sa så har ingen betalat för att gå dit nej utan det är folk som blivit inbjudna eller vunnit biljetter på något sätt.
777 står ju för 7 countries, 7 days, 7 shows. Får anta att de valde planet efter att ha pitchat det namnet
Hon var bra faktiskt, när hon valde att sjunga på Berns. Dock var väl behållningen hennes genomskinliga vita t-shirt.

Att Boeing skulle få den reklamen gratis låter ungefär lika sannolikt som att någon skulle langa in 777 tusenlappar i min brevlåda!
Citera
2012-11-21, 02:26
Medlem
addictedtochanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Jag sitter och har på Rihannas 777 tour Love Live TV, från Youtube, och den är
väldigt bra.

Men i en mellanakt så delar Rihanna ut en HTC till någon lycklig i publiken och det
är väl ok. Men sedan så ber hon plötsligt publiken "Everybody, say HTC" och publiken
svarar lydigt "HTC" i jättekör. Och Rihanna fortsätter med "Now everybody say
Budweiser" och publiken svara med att ropa ölmärket.

Är det något nytt fenomen, att denna äckliga varumärkesplacering tar över allt
här i världen? T.o.m på konserter!

Rihannas 777 tour är ju sponsrad av HTC, så inte så konstigt.
Citera
2012-11-21, 02:27
Medlem
Allharjarins avatar
Slår vad om att denna enfaldiga horkona senare kommer att säga att det var kritik mot konsumptionsamhället. Ett konstprojekt, kort och gott.
Citera
2012-11-21, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Jag kanske tog i med 50 procent, speciellt som jag bara lyssnade på tre, fyra låtar nu, men jag tyckte att hon tog bort mikrofonen från munnen i slutet på nästan varje mening och lät det förinspelade (och säkerligen publiken) avsluta.
Tycker bara att det är lite larvigt, och illa. Men hon har ju åtminstone musiker på scenen, så man får ju vara glad åt det.

ALLA artister av hennes typ har förinspelad röst. Ljudteknikern blandar sedan den förinspelade med liverösten beroende på dagsformen.

Det är skillnad på rock- och alternativa band. Där är det oftast helt live.
Citera
2012-11-21, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Jag sitter och har på Rihannas 777 tour Love Live TV, från Youtube, och den är
väldigt bra.

Men i en mellanakt så delar Rihanna ut en HTC till någon lycklig i publiken och det
är väl ok. Men sedan så ber hon plötsligt publiken "Everybody, say HTC" och publiken
svarar lydigt "HTC" i jättekör. Och Rihanna fortsätter med "Now everybody say
Budweiser" och publiken svara med att ropa ölmärket.

Är det något nytt fenomen, att denna äckliga varumärkesplacering tar över allt
här i världen? T.o.m på konserter!

Artister såsom Rihanna tilltalar ju främst människor som kanske inte är specifikt musikintresserade, utan mer tilltalas av underhållning generellt.

Det handlar alltså mer om en produkt där man gör stora förtjänster på merchandise.
Du har ett ansikte ut (Rihanna), du har låtskrivare som gör hennes musik, du har olika företag som med hennes ansiktes hjälp säljer produkter.

Jag tycker det är märkligt att de stora företagen inte har skaffat "egna" artister än. De har pengarna (bra mycket mer än skivbolagen) och artister ger företagen ett tydligt ansikte utåt. Varför har inte McDonalds en egen artist? Skulle funka skitbra för de flesta människor som inte alls bryr sig huruvida artisten är genuin, inte bara ett ansikte, och skriver sin egen musik etc
Citera
2012-11-21, 03:52
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Snart kommer rappare ropa "everybody say KFC" mellan låtarna...

Ewbody sez "WHADDAMELONZ"! Yo!

Fast vattenmelon är ju inte ett märke så att säga. Mer en favoriträtt kom jag.

Extrem Product placement i vilket fall som helst. Tror inte det funkar i längden...
Senast redigerad av Kalle-Dussin 2012-11-21 kl. 03:55.
Citera
2012-11-21, 04:05
Medlem
Shifthappenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opulent
Artister såsom Rihanna tilltalar ju främst människor som kanske inte är specifikt musikintresserade, utan mer tilltalas av underhållning generellt.

Det handlar alltså mer om en produkt där man gör stora förtjänster på merchandise.
Du har ett ansikte ut (Rihanna), du har låtskrivare som gör hennes musik, du har olika företag som med hennes ansiktes hjälp säljer produkter.

Jag tycker det är märkligt att de stora företagen inte har skaffat "egna" artister än. De har pengarna (bra mycket mer än skivbolagen) och artister ger företagen ett tydligt ansikte utåt. Varför har inte McDonalds en egen artist? Skulle funka skitbra för de flesta människor som inte alls bryr sig huruvida artisten är genuin, inte bara ett ansikte, och skriver sin egen musik etc

Hur vet vi att det inte redan är så?
Citera
2012-11-21, 04:40
Medlem
thongs avatar
Förmodligen så har väl dom som äger konserten helt enkelt frågat Rihanna om hon kan ropa upp "barens" öl så att publiken får det fäst i det undermedvetna, därmed går och köper ölen hon skriker ut på scen
Citera
2012-11-21, 06:18
Medlem
Vad händer här näst? Ska dem pausa konserterna och lira 10-15 min reklam på storbilds tv'n?

Marknadsföringen har gått för långt...
Citera
2012-11-21, 09:48
Medlem
Jag hatar dagens reklamtrender. Vilket svin hon är som tjänar pengar på lättpåverkade tonåringar!
Citera
2012-11-21, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mozziee
Jag hatar dagens reklamtrender. Vilket svin hon är som tjänar pengar på lättpåverkade tonåringar!

Det är väl ingen direkt ny målgrupp för företag, Mc Donalds t.ex delar ju ut leksaker till de allra minsta för att de ska lära sig att tjata på föräldrarna varje dag att få gå dit. Det är betydligt värre tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in