• 1
  • 2
2005-04-16, 21:10
Medlem
Terumos avatar
Vet inte om det hör hemma här men jag har läst lite om Ketamine här.
Har ju sett på Djursjukhuset många gånger å det är visst Ketamin de söver djuren med, men är det nån som vet hur själva pumpen fungerar ?
Är det nån fjäder i den som gör så det stackars djuret får det i sej eller hur funkar det ?
Handlar ju ibland i Norge som jag skrivit i andra trådar men fan det måste ju gå att köpa såna verktyg oxå, eller ? nån som har lite pejling ?
Verkar ju jävligt effektivt iaf ....
Å sen om det är nån som vet hur mycket det behövs för att söva tex en människa ... svara i så fall i streck på pumpen.
Man kan ju undra varför jag vill veta detta men det är bara för jag är nyfiken.
Å sen gärna om nån vet nåt om blåsröret å bössan så är jag tacksam för svar om det oxå !
Citera
2005-04-17, 02:03
Medlem
Unbalanceds avatar
Om någon har en bild länk till den där pumpen så vore
det uppskattat .
Vart intresserad av hur den ser ut .
Citera
2005-04-17, 02:05
Medlem
gakushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Om någon har en bild länk till den där pumpen så vore
det uppskattat .
Vart intresserad av hur den ser ut .

hehe.. ska du.. "botanisera"?
Citera
2005-04-17, 02:10
Medlem
Terumos avatar
Det är nästan så jag funderat på att spela in programmet å köra det i slow-motion men det blir garanterat för dålig upplösning för att se nåt
Citera
2005-04-17, 03:00
Medlem
anne_kettys avatar
Ketamin har handelsnamn Ketalar och finns med i FASS (www.fass.se), där det även står om dosering. Att själv använda ett potent narkosmedel såsom Ketalar utan ordentligt arrangemang runt omkring (övervakning, utrustning, mm) torde dock vara förenat med livsfara.
Citera
2005-04-17, 18:31
Bannlyst
Ketalar är ju inte det enda medlet med ketamin som finns i Sverige, vi har även Ketaminol, men Ketanest verkar ha utgått, någon som vet hur det ligger till?
Citera
2005-04-17, 20:06
Medlem
Terumos avatar
Hittade iaf en bild på Ketamine förpackningar på : http://doctus.ee/tervis/uus/pildid/r...ochloride2.jpg
Vet inte om det är missbruksförpackningar eller apoteksförpackningar, priset står iaf.
Men det jag var mest nyfiken var på pumpen .... jag ska fortsätta leta ...
Citera
2005-04-18, 12:39
Medlem
Sovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terumo
Hittade iaf en bild på Ketamine förpackningar på : http://doctus.ee/tervis/uus/pildid/r...ochloride2.jpg
Vet inte om det är missbruksförpackningar eller apoteksförpackningar, priset står iaf.
Men det jag var mest nyfiken var på pumpen .... jag ska fortsätta leta ...

Det där är ju solklart "missbruksförpackningar" eller som vi brukar säga här, KNARKPÅSAR!
Citera
2005-04-18, 13:41
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sova
Det där är ju solklart "missbruksförpackningar" eller som vi brukar säga här, KNARKPÅSAR!
Försökte bara vara "fin i kanten" .....
Citera
2005-04-18, 16:33
Medlem
anne_kettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Ketalar är ju inte det enda medlet med ketamin som finns i Sverige, vi har även Ketaminol, men Ketanest verkar ha utgått, någon som vet hur det ligger till?

Ketanest är ena isomeren (spegelbilden) av Ketamin. När man tillverkar ett läkemedel får man oftast en blandning av båda isomererna som ibland har något skilda effekter. Detta är ganska vanligt att man först lanserar blandningen av de båda för att därefter skilja ut den (mest) effektiva (som exv med Cipramil som blivit Cipralex och Losec som blivit Nexium). Ketanest skall enligt dokumentationen ha färre hallucinogena biverkningar jämfört med Ketalar, och det är väl dessa biverkningar som ibland är de intressanta i vissa kretsar, och då borde i så fall Ketalar vara att föredra. Ketanest har varit på väg in i sjukvården i Sverige ett tag, men har inte vad jag vet börjat användas på bred front.
Citera
2005-04-18, 16:37
Medlem
Lotus79s avatar
Jag har provat att slå ketaminol, det blev en ordentlig skjuts sen blev det bara obehagligt hamnade i något konstigt tillstånd där jag inte fattade ett skvatt, men det försvann ganska snabbt typ 25min om jag minns rätt..
Citera
2005-06-09, 00:41
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotus79
Jag har provat att slå ketaminol, det blev en ordentlig skjuts sen blev det bara obehagligt hamnade i något konstigt tillstånd där jag inte fattade ett skvatt, men det försvann ganska snabbt typ 25min om jag minns rätt..

HAHA, the famous "K-Hole" !!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in