2012-11-18, 05:11
Medlem
Zlaneks avatar
Tjena!

Nu är det så att jag träffade en tjejkompis från högstadiet på den nuvarande kursen jag pluggar på universitetet. Tänkte att det skulle bli skönt att ha någon att sitta bredvid under föreläsningar och seminarier samt att ta hjälp av vid svåra frågor eller inför tenta. Jag har nu snart spenderar cirka 2 månader med henne i plugget och nu tror jag på allvar att hon gått och blivit kär i mig

Eftersom hon är tillsammans med en kille redan och att jag själv inte har några känslor alls för henne så tycker jag detta är extremt jobbigt. Hon skickar sms ständigt och vill prata om allt. Ringer vid obekväma tider och ställer ofta en plugg fråga för att sedan prata om annat. Skickar bilder på när hon färgar håret, tränat, nya kläder. Sen kanske det bara är jag som inte använder "<3" i sms men det gör hon i varje sms.

Har nu börjat försöka ignorera hennes samtal och sms men nu spammar hon min Facebook istället.

Vad fan ska jag göra? Överreagerar jag? Hon kanske ser mig som en nära kompis kanske? Funderar på att säga att jag träffat en tjej så det gör att hon slutar?

Hjälp!
Citera
2012-11-18, 06:21
Medlem
Berätta för henne läget o sig att du känner att hon kommer på dig lite för mycket be henne tagga ner lite, de bra att du inte ger efter just för att hon har kille de visar i alla fall att du har självrespekt, men de väldigt lågt av henne att hålla på sådär de inte schysst mot killen.

Tyvärr så finns det såna här tjejer som går o kärar ner sig i sina killkompisar, de därför jag aldrig tror på äkta vänskap mellan de motsatta könen för hur du än vrider o vänder på det så är de biologiska förutsättningarna där och tjejer verkar inte snappa upp det lika fort som killar gör.

De tror man kan bara vara vänner men killar tänker generellt alltid steget längre om de fick chansen med henne.

För mig verkar det som att såna här typer av tjejer som gillar att ha eller behöver ha många killkompisar omkring sig är omedvetet drivna till det, de lever i nån sorts förnekelse till det, de försöker bara hålla alla dörrar öppna så att säga och det är inte schysst mot deras pojkvänner/män.

Visst de inte bara tjejer som gör så, vissa killar gör också det men de mer tjejer än killar som gör det.

Den här videon illustrerar också exemplet väldigt bra
http://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA
Senast redigerad av TheKey 2012-11-18 kl. 06:38.
Citera
2012-11-18, 09:55
Medlem
Skatteskolks avatar
Vad du än gör. Var inte tjejig mot henne. Utan rak och inte undvikande.

Fråga hur det är med hennes förhållande? Kanske allt inte är så bra. Om det kommer fram så har du lite mer befog för din oro. Du måste skapa ett guldläge att ta upp det här. Vågar du skoja med henne att ni umgås och pratar så mycket så hennes pojkvän kommer i andra hand?

För det här måste ni prata om tror jag. Fast som sagt. Läget för den här diskussionen är nyckeln för hur väl det ska gå.
Citera
2012-11-18, 11:36
Medlem
Zikniks avatar
Hon kanske bara "testar" dig, dvs leker med dig?
För att stärka sitt ego.
Om du skulle svara på hennes inviter skulle hon direkt dra öronen åt sig och hänvisa till sitt förhållande.

Det du ska göra är att nämna pojkvännen när du kommer åt, utan att det blir överdrivet.
Vill du ha henne som kompis ska du inte bli arg eller dum, fortsätt vara trevlig men på ett lagom distanserat sätt.
Citera
2012-11-18, 14:44
Medlem
Zlaneks avatar
Okej, jo det låter vettigt. Men om jag skulle nämna att jag träffat en tjej jag gillar väldigt mycket, skulle inte det göra så att hon slutar?
Citera
2012-11-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Hon kanske bara "testar" dig, dvs leker med dig?
För att stärka sitt ego.
Om du skulle svara på hennes inviter skulle hon direkt dra öronen åt sig och hänvisa till sitt förhållande.

Det du ska göra är att nämna pojkvännen när du kommer åt, utan att det blir överdrivet.
Vill du ha henne som kompis ska du inte bli arg eller dum, fortsätt vara trevlig men på ett lagom distanserat sätt.

Håller fullständigt med. Kan vara så att hon bara är ute efter en ego-boost eller att hon tycker att du är en bra vän. Riktigt bra tips där att nämna hennes pojkvän också vid tillfälle. Kan ju styra in det med att du vill se en film och ge förslaget hemma hos henne och be hon ta med pojkvännen. Du kan skylla på att vore kul att träffa honom också, eller så att han inte blir svartsjuk etc. Om hon inte fattar att du inte är intresserad då är hon tyvärr lite efter :/. Jag skulle dock tolka din situation olika beroende på om hon har mycket vänner eller få vänner. Hon kanske bara vill lära känna människor, men är helt enkelt inte duktigt på det.
Citera
2012-11-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Okej, jo det låter vettigt. Men om jag skulle nämna att jag träffat en tjej jag gillar väldigt mycket, skulle inte det göra så att hon slutar?

Ja. Förutsatt att hon inte är efterbliven.
Citera
2012-11-18, 15:37
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Ja. Förutsatt att hon inte är efterbliven.
Okej det får bli så att jag försöker nämna pojkvännen vid vissa tillfällen (förstår hur ni menar med när) och att nämna att jag har en tjej på G. Funkar inte detta säger jag rakt ut va jag känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in