2012-11-18, 18:01
Avslutad
Jag skulle också vilja bli bättre på att bli riktigt elakt bitskt. Att vara bra på retorik fungerar väldigt dåligt när man pratar med idioter som knappt vet vad retorik betyder, de drar ned dig på deras nivå och vinner av ren erfarenhet.

Nej mot såna människor duger bara att vara hård och elak
Citera
2012-11-18, 18:07
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Att vara bra på retorik fungerar väldigt dåligt när man pratar med idioter som knappt vet vad retorik betyder, de drar ned dig på deras nivå och vinner av ren erfarenhet.

"I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it."
G B Shaw
Citera
2012-11-18, 18:10
Medlem
egon2bs avatar
Släkten är värst. Släkten slaktar man helt enkelt genom att köra på ett internationellt tangentbord och besöka slaktslakt.nu .
Citera
2012-11-18, 18:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nej mot såna människor duger bara att vara hård och elak

Jag tror det är bättre att undvika diskussion med sådana.
Citera
2012-11-18, 19:08
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Nej, nej, nej. Använd inte synonym-ordlistan. Använd bara synonymer som du kommer på spontant. Annars riskerar du att använda dig av ord som du inte till riktigt vet hur dom ska användas. Vilket gör din text svårläst och dig själv att verka dum.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin
Använd synonym-ordlistan.
Citera
2012-11-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av In-Fredel
Tveksamt om semantik ger en så god grund. Hur tänker du dig då?

Att man har koll på ords, teckens och språket man använder överlag är bra men även att kunna härleda en slags betydelse av allt inom språk. Filosofiskt eller bara språkligt gör att man använder språket bättre enligt mig.
Citera
2012-11-18, 20:31
Medlem
-ArmaSvea-s avatar
Läs böcker.
Citera
2012-11-18, 21:08
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notaboutyou
Om du vill hota någon under en debatt så säg: jag ska klippa din tung, klippa ören, jag ska göra kaos med dig

Laserturken
Citera
2012-11-18, 21:14
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det finns bara ett sätta att vinna en diskussion och det är att ha rätt. Allt annat är bara att skjuta upp nederlaget. Allt för många människor glömmer bort det.
Och ju mer vi närmar oss den nordamerikanska kulturen, desto längre ifrån den sanningen glider vi tyvärr. I det landet är "debatt" bara en sport och det är väl därifrån vi fått idén om att "slakta" någon i en diskussion.

Och här kommer ett råd från en som jobbar på en myndighet:
bara retorik är helt värdelöst om du ska få rätt mot en myndighet. Det är journalister och lekmän som går på sånt. Ska du få rätt mot en myndighet ska du läsa de lagar som ditt beslut är taget utifrån och sätta ditt ärende i relation till det. Börjar du argumentera utan att ha gjort det så är det bara planlöst tyckande som är omöjligt att bemöta utifrån rådande lagstiftning (vilket är det man som tjänsteman måste göra).

Alright! Köp lagbok, check!
Citera
2012-11-18, 21:33
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
"I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it."
G B Shaw

Spot on!
Citera
2012-11-18, 21:36
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mann1
hahaha ska du slakta soc när de inte ger dig pengar eller

Ja men inte bara det, jag vill att de ska känna att de gör ett dåligt jobb & borde inte jobba i soc.
Citera
2012-11-18, 22:19
Medlem
kaiross avatar
Se till att ha gedigen kunskap om det du talar om. Har du inte det, så håller du käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in