2012-11-18, 14:26
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Vill lära mig att bli bättre på att slakta människor verbalt, hur ska jag öva? Få mer kunskap?

Som andra skrivit i tråden hjälper det om du har ett budskap, god språkförmåga och retorisk kunnighet+ att du ska vara snabb. Vill du öva dig och har tillgång till laidback går vi hårt åt varandra (i all vänskaplighet) i "Den stora förolämpningstråden"
Citera
2012-11-18, 14:27
Medlem
durtmeisters avatar
Beror på vem man pratar med vissa slaktar man igenom att använda ett språk de inte förstår sig på så de säger saker som inte har med saken att göra för att sedan använda det emot dem.
Andra ska du bara prata på och veckla in vad ni diskuterar om så att h*n gör en emotsägelse för vad den argumenterar för.
Ett annat sätt är att använda fula knep så den blir upprörd och folk som är arga är lättare att "äga" då den inte tänker lika bra.
Med fula knep menar jag förolämpningar som inte låter som förolämpningar eller avbryta den på ett snyggt sätt samt vara nedlåtande.
Allt detta måste använda med viss finess så folk som åskådar detta inte märker att man förolämpar dem eller liknande då personangrepp är en last resort och det är därför man måste dölja förolämpningen.
ifall de säger någonting eller gör jämförelser ska man vinkla deras jämförelse tex.
person man ska slakta: du högg mig i ryggen precis som hitler
jag: så bara för att jag inte försvarar dig mot några du bråkar mot jämnför du mig med en massmördare.
Kanske lite dåligt exempel men svårt att tänka ut så här spontant.

Samt ifall det är ett relevant ord i diskussionen du vet att h*n inte kan använd det mycket då h*n lätt blir förvirrad eller säger bort sig.
Citera
2012-11-18, 15:03
Medlem
lucifer579xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isildur112
http://www.youtube.com/watch?v=07y9tPYJ8GM

http://www.youtube.com/watch?v=bmOQjb24n2M&feature=related

Den andra mot chedda cheese är fan grym. Här pratar vi om att slakta nån verbalt.

Bra punchline 10,35 in i klippet

Word, Bowers är kung!
Han har verkligen skickligheten att dribbla orden och inte bara säga hårda/dåliga dissar!
Citera
2012-11-18, 15:38
Medlem
http://www.bokus.com/bok/9789175031217/harskarteknik-den-fula-vagen-till-makt/
Citera
2012-11-18, 15:51
Medlem
Scorseses avatar
Har du pondus är hälften vunnet.

Att vara allmänbildad och kvicktänkt är andra förutsättningar.

Träna ditt självförtroende, det är väldigt viktigt att vara säker på sin sak.
Och även om du märker att du har fel så ge inte upp, det gäller att vara envis!
Citera
2012-11-18, 15:54
Medlem
Retorik, semantik och kreativitet kombinerat med att du läser lite Nietzcshe lägger nog en god grund.
Citera
2012-11-18, 15:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorsese

Och även om du märker att du har fel så ge inte upp, det gäller att vara envis!

Det är väl knappast ett konstruktivt råd. Du menar således att det ska diskuteras för att vinna, inte för att nå ett konstruktivt resultat. En av de ädlare egenskaperna hos en bra debattör är ju att vara så påläst att man aldrig hamnar i en rätt/fel-situation. I den händelsen gäller det snarare att göra en kringgående avrundning än att envist fortsätta.
Citera
2012-11-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Jag är mest ute efter med att debattera med vuxna & myndigheter, som soc t.ex.

hahaha ska du slakta soc när de inte ger dig pengar eller
Citera
2012-11-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Retorik, semantik och kreativitet kombinerat med att du läser lite Nietzcshe lägger nog en god grund.
Tveksamt om semantik ger en så god grund. Hur tänker du dig då?
Citera
2012-11-18, 16:13
Medlem
AVIs avatar
Du har spelat för mycket Skyrim. Du kan inte slakta människor verbalt IRL
Citera
2012-11-18, 16:15
Medlem
ganglere2s avatar
Skriva här på fb.
Citera
2012-11-18, 17:08
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristupher
Det viktigaste är att du kan kontrollera ditt adrenalin när du hamnar i en konflikt eller en debatt med någon, att hålla dig lugn, artikulera väll och att hålla en ganska så hög, dominant röst.
Sen för att utveckla din språkänsla så se film, läs mycket, egentligen inte litteratur utan mest på sidor som flashback och dylikt. Här kan man läsa många olika heta diskussioner som du kan observera utav och kanske anteckna ett och annat glåpord.

Detta och att undvika svordomar så långt det går. En verbal avspisning serveras bäst på korrekt svenska.

Använd synonym-ordlistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in