2012-11-18, 02:16
Medlem
zlpes avatar
Citat:
"I en ny bok, ”The Wisdom of Psychopaths”, listas yrken som drar till sig psykopater. Enligt författaren undviker psykopater jobben som kräver empati, sociala kontakter och känslor.
Här är yrken som psykopater dras till:
1. VD
2.Advokat
3. Mediajobb (TV/radio)
4. Säljare
5. Kirurg
6. Journalist
"
/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15794554.ab

Behöver ni mer bevis?
Styrs media av psykopater?
Citera
2012-11-18, 02:19
Medlem
Ja. Den gode Janne tar iaf 3 platser på listan. VD tveksamt men ja det är han ju nästan.
Citera
2012-11-18, 02:28
Bannlyst
Jan Helin är ingen psykopat.
Jan Helin är en simpel enkel fitta som spottar på andra och tror sig vara älskad bara för han sitter och styr ett aktiebolag som får bara färre och färre läsare. Vid nästa bolagsstämma så kommer alla kapitalister(aktieägare) rösta bort honom då företaget säljer för lite och gör svaga beslut.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-18, 03:18
Bannlyst
vilka bevis? och 'psykopat' är ett påhittat ord för de som inte förstår/vet bättre. bara för att du gillar / lever på andras olycka är du inte psykopat, sadist är ett bättre ord för det.
Citera
2012-11-18, 12:13
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Jan Helin är en simpel enkel fitta som spottar på andra och tror sig vara älskad bara för han sitter och styr ett aktiebolag som får bara färre och färre läsare. Vid nästa bolagsstämma så kommer alla kapitalister(aktieägare) rösta bort honom då företaget säljer för lite och gör svaga beslut.

/ Winston D Thackeray

Det förutsätter att ägarna endast har ekonomiska intressen av verksamheten och inga som helst propagandistiska intressen. Jag är inte övertygad om att så är fallet.
Citera
2012-11-18, 12:26
Medlem
hinhales avatar
Jan Helin - Själlöst Smilande Stolpskott Som Säljer Skräpprodukt
Citera
2012-11-18, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Det förutsätter att ägarna endast har ekonomiska intressen av verksamheten och inga som helst propagandistiska intressen. Jag är inte övertygad om att så är fallet.

Om man kollar Aftonbladet så har det fått mindre läsare för varje år sedan. Högst var 1993.
Det kanske inte är direkt Jan Helins fel, men det är absolut han som får ta ansvaret för det.

Längtar tills när han blir avsatt av sina ägare och en ny tomte kommer dit. Jan Helin kommer inte vara så "poppis" längre på Sthlm Finest.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlpe
Behöver ni mer bevis?
Styrs media av psykopater?

Oerhört märklig lista i trådstarten. Skulle det inte krävas sociala kontakter i en VD:s eller en advokats vardag? Dock tror jag psykopater är överrepresenterade inom mediabranschen. Detta eftersom ljugandet idag är fullkomligt institutionaliserat inom den sektorn.
Senast redigerad av Banquo 2012-11-18 kl. 20:22.
Citera
2012-11-20, 23:28
Medlem
WERYs avatar
Klart att Helin är psykopat. Det är därför han förtalar sina oliktänkande och sprider missvisande information i syfte att skada och fördumma folket
Citera
2012-11-21, 17:03
Medlem
Jag besitter inte kunskapen att bedöma huruvida han är psykopat eller inte men en sak vet jag att Jan Helin och även andra innerstadsmedieprofiler är och det är att de alla är hycklare. De bor och lever rasrent men kräver av andra att de skall acceptera somaliska analfabeter i tvättstugan, zigenare som grannar, hillbillys från arabvärlden och ensamkommande skäggebarn i deras döttrars högstadieskola. - - Kulturmarxister hyllar alltid äganderätten när de kommer till sig själva och sin egen person men vill gärna skänka bort hela Sverige (det där utanför innerstan) till vemfansomhelst som knackar på. De som kritiserar detta system avfärdas som rasistnazister.
Citera
2012-11-22, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman

/ Winston D Thackeray

Vad sägs om att hålla ett litet vad om det? Jag sätter utan att tveka tusen spänn på att Jan Helin kommer att vara kvar efter nästa bolagsstämma. Sätter du emot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in