Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag citerar ur dom här:
https://www.flashback.org/sp34522067
Det gör de här också, precis som svenskar ger sig på svenskar. Skillnaden är väl att vi endera inte ser det eller också kallar det "hedersvåld".
Läser du det citerade i Rocco-tråden så ser du också att det finns en ansats till att dölja just sexuellt våld i vissa fall. Där är det ju mammans vilja att skydda dottern som blir ett problem i domen.
Jag är också trött, vilket säkert märks i en del svar, dock halvvaken efter en kort sömn, så vi är nog rätt lika i status.

Första gången jag har hört talas om en våldtagen invandrartjej.. Självklart är det inte mindre synd om henne för det.
Det kan hända, men jag tvivlar starkt på att det sker i samma utsträckning här som i deras hemländer. Det finns ett förakt mot svenskar. Jag minns ett fall från malmö(?) där ett tonårsgäng hade riktat in sig på att råna svenskar, bara för att de var svenskar. Bemötandet jag och så många andra får av invandrare tyder också på att invandrare ogillar svenskar. Generella termer, naturligtvis.
Ja, precis! Det är även vad som händer i samhället som helhet. Man talar inte om problemet i tron om att det ska försvinna, och det gäller all typ av brottslighet.
Hittills har du skött dig bra, med undantag för när du svarade i fel tråd.