2012-11-18, 08:29
Medlem
TrueCrypts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är alltså muslimers kultur vs kvinnors rättigheter du vill tala om - och inte din påhittade lögn om hur flickor mellan 12-15 våldtas i parti och minut på svenska skolor...

Du ser vad rätt jag hade.
Har redan bekräftat med trovärdiga källor (Norska Polisen) att det förekommer i Norge. Alltså hade du väldigt fel. Det är arabernas förvrängda kvinnosyn som är problemet och att Islam inte är någon jämlik kultur på något sätt utan tvärtom förtrycker kvinnor. Jag vet inte hur det är på alla skolor i hela Sverige men jag har hört från ett par olika tjejer som berättat vad de varit utsatta för. Att du är så hjärntvättad av PK-media och tror inte på något annat är ditt eget lilla problem.
Citat:
Hösten 2010 dömdes den 27-årige mannen vid Växjö tingsrätt till två års fängelse och utvisning för bland annat grov kvinnofridskränkning och vapenbrott. Mannen hade vid ett flertal tillfällen misshandlat sin hustru så till den milda grad att hon tvingats söka vård på akutmottagningen i Växjö. Misshandeln och kränkningarna fortgick även när kvinnan var gravid. Tingsrätten menar att det finns en hel del som kan ifrågasättas i mannen berättelse men väljer trots det att fria honom. Som kompensation för att ha suttit frihetsberövad får nu mannen inom kort 28000 kronor insatt på sitt bankkonto.

http://www.nordfront.se/misshandlade-frun-utvisades-och-atervande-och-far-28-000-kr-av-staten.smr
Citat:
Det är den åldersgruppen, mellan 17 och 25, som löper absolut störst risk att utsättas för överfallsvåldtäkter. Sverige, ja hela Norden har blivit en osäker plats för unga kvinnor. Men det har inte alltid sett ut på detta sätt. Det räcker att man backar tillbaka 15-20 år i tiden. Då var överfallsvåldtäkter inte alls ”vardagsmat” som det är nu.

http://www.nordfront.se/kvinnofrid-infor-demonstrationen-i-bollnas.smr
Senast redigerad av TrueCrypt 2012-11-18 kl. 08:33.
Citera
2012-11-18, 08:37
Medlem
TrueCrypts avatar
En av Danmarks ledande experter på övergrepp mot kvinnor, Karin Helweg-Larsen, varnar nu unga danska kvinnor för utländska män i tidningen BT. Tidningen har nyligen gått ut med uppgifter om att utlänningar står för majoriteten av våldtäkter i Danmark.
Citat:
Karin Helweg-Larsen, som är forskare i rättsmedicin vid Statens Institut for Folkesundhed, säger att unga kvinnor (piger) måste anpassa sitt beteende beroende på vilka de umgås med.

”Naturligtvis är en flicka inte medbrottsling till en våldtäkt. Men å andra sidan ska man som flicka vara medveten om de signaler man sänder ut – och folk från andra kulturer kan tolka signalerna annorlunda än danska män. En flicka kan utan problem låna soffan hos en dansk vän och sova tryggt, medan en från ett annat land tar detta som en invit till sex. Här ska danska flickor lära sig att säga klart och tydligt nej”, säger Karin Helweg-Larsen till BT.

http://www.bt.dk/danmark/forsker-piger-pas-paa-udlaendinge
http://www.nordfront.se/flickor-akta-er-for-utlanningar.smr
Förekommer också i Belgien:
Citat:
Sofie Peeters är en 25-årig filmstudent som bor i Bryssel. Nyligen beslutade hon att göra en dokumentär över de sextrakasserier som sker öppet mot kvinnor i Bryssel.

Sofie Peeters frågar sig vad allt detta beror på: ”Varför pratar dessa män med mig på det här sättet? Är det bara ett riktigt dåligt sätt att flirta? Är den en form av rasism; känner de att alla vita, västerländska kvinnor är horor? Är det något som jag specifikt gör fel? Tydligen är det ett problem för nästan alla unga kvinnor i Bryssel.”

http://www.nordfront.se/dold-kamera-visar-kvinna-som-sextrakasseras-av-framlingar-pa-oppen-gata.smr
http://www.mrctv.org/videos/trailer-documentary-sexual-harassment-belgium
Sverige däremot väljer regeringen att varna för Svenska män istället:
Citat:
Sveriges politiker ska se över hur man på bästa sätt ska kunna varna utländska kvinnor för svenska män. Men varför är regeringen inte konsekvent? Paulina Forslund kommenterar.

Nu vill delar av regeringen, med kristdemokraterna i spetsen, att kvinnor som blir ihop med svenska män, på något sätt ska få information om männen tidigare dömts för brott. Migrationsverket har nämligen under lång tid noterat att många av de svenska män som åker till sydliga breddgrader för att hämta hem ”fruar” inte alltid har goda avsikter. En annan sak som man reagerat på är hur illa barnen i sådana förhållanden behandlas av männen. Därför ska regeringen nu besluta på vilket sätt man ska kunna värna de utländska kvinnorna och deras barn.

http://www.nordfront.se/regeringen-varna-utlandska-kvinnor-for-svenska-man.smr
Senast redigerad av TrueCrypt 2012-11-18 kl. 08:51.
Citera
2012-11-18, 08:37
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
TS ljuger som en häst travar i trådstarten och försöker krystat få ihop någon form av diskussionsunderlag som skall mynna i ut i vadå?
Muslimer är onda.. Jaha, och.

Nej, det handlar om att muslimer är onda. Det bevisas dessutom av att en flicka i Norge blev våldtagen. Det är stödet för TS fantasi.

Ja, skäms på mig som är så trött på sån skitretorik som TS kör med.

1) Huruvida det är lögn eller inte kan jag inte säga någonting om, men som student känner jag igen mig i problemet som ts beskriver. Även om jag inte upplevt lika grova saker (antagligen för att jag är kille och skonades från den kommunala skolan) så händer det fortfarande att jag hör om flickor i vänners bekantskapskretsar som blivit våldtagna eller trakasserade, och det är så gott som alltid invandrare som står skyldiga.

2) Du är väl först i tråden att nämna muslimer som en grupp? Nu läste jag inte ts länkar, men var det inte så att oslo-polisen gick ut med att 100% av alla våldtäkter under ett år eller en sommar begicks utav människor med utomeuropeisk bakgrund? Det handlar inte om en våldtäkt.

3) Nej, inte därför. Skäms på dig för att du väljer att försvara främlingar istället för ditt eget folk (jag förutsätter att du är svensk).
Citera
2012-11-18, 08:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueCrypt
Har redan bekräftat med trovärdiga källor (Norska Polisen) att det förekommer i Norge. Alltså hade du väldigt fel. Det är arabernas förvrängda kvinnosyn som är problemet och att Islam inte är någon jämlik kultur på något sätt utan tvärtom förtrycker kvinnor. Jag vet inte hur det är på alla skolor i hela Sverige men jag har hört från ett par olika tjejer som berättat vad de varit utsatta för. Att du är så hjärntvättad av PK-media och tror inte på något annat är ditt eget lilla problem.
Inget av det där ger stöd för trådstarten.

Ja, att unga kvinnor löper störst risk är sant. Det har de alltid gjort, det är inget nytt - eftersom unga kvinnor i högre grad än äldre rör sig ute i ungdomslivet. News Flash för dig?
Unga män löper också högre risker och har alltid gjort.

Ja, ibland frias människor i domstol. Se på Alm till exempel. Man måste nämligen kunna bevisa skuld för att fälla -- det har ingenting att göra med människans etnicitet utan med vilka bevis som kan visas.

Vill du ändra på det menar du? Eller vad var din poäng?
Citera
2012-11-18, 08:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Citat:
Karin Helweg-Larsen, som är forskare i rättsmedicin vid Statens Institut for Folkesundhed, säger att unga kvinnor (piger) måste anpassa sitt beteende beroende på vilka de umgås med.

”Naturligtvis är en flicka inte medbrottsling till en våldtäkt. Men å andra sidan ska man som flicka vara medveten om de signaler man sänder ut – och folk från andra kulturer kan tolka signalerna annorlunda än danska män. En flicka kan utan problem låna soffan hos en dansk vän och sova tryggt, medan en från ett annat land tar detta som en invit till sex. Här ska danska flickor lära sig att säga klart och tydligt nej”, säger Karin Helweg-Larsen till BT.

Förekommer också i Belgien:
Förekommer också som en frekvent åsikt på Flashback. Är inte kvinnan/flickan tydlig nog får hon skylla sig själv.
Tar hon emot en drink är det ett ja. Och nej är försatt ur spel.
Följer hon med hem är det ett ja. Och nej är försatt ur spel.
Motstånd är till för att övervinnas - kvinnor gillar dominans och att man tar ner deras motstånd.

Populära åsikter på Flashback från vad som uppges vara svenskar.
Senast redigerad av micro113 2012-11-18 kl. 08:44.
Citera
2012-11-18, 08:45
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Förekommer också som en frekvent åsikt på Flashback. Är inte kvinnan/flickan tydlig nog får hon skylla sig själv.
Motstånd är till för att övervinnas - kvinnor gillar dominans och att man tar ner deras motstånd.

Det tåls att gnälla på, men inte det faktum att barn blir våldtagna helt enkelt för att de är svenskar? Jo, det är därför. Har du någonsin hört talas om en våldtagen invandrar-flicka?
Citera
2012-11-18, 08:46
Medlem
TrueCrypts avatar
Citat:

MENA-blattar som bor i Sverige ser sig själva som svenskar. Här i Sverige utvisar man dem inte även om de är dömda för våldtäkt och dömts till utvisning så får de gå fria och begå nya våldtäkter. Svenska män jobbar medan MENA glider på bidrag och knullar svenska tjejer.
Citat:
Deras brottsregister innefattar allt ifrån våldtäkter, kvinnofridskränkning, grova misshandlar, narkotikabrott med mera. De har alla ett utvisningsbeslut på sig, men de tillåts ströva fritt i Sverige eftersom polisens utlänningsenheter inte lyckas visa ut dem.

Många av dessa grova brottslingar har vistats i Sverige i upp till tio år trots att de skall avvisas. Och eftersom de är dömda brottslingar med avvisningsbeslut är det i princip omöjligt att få nåd eller asyl i Sverige. Det betyder således att de heller inte får arbeta i Sverige. Sven-Åke Eriksson, kommissarie vid gränspolisenheten i Stockholm konstaterar därmed att man inte vet hur dessa personer försörjer sig. På andra håll har man kommit fram till hur det går till däremot.

http://www.nordfront.se/32-grova-brottslingar-fria-kan-inte-utvisas.smr
Senast redigerad av TrueCrypt 2012-11-18 kl. 08:50.
Citera
2012-11-18, 08:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
1) Huruvida det är lögn eller inte kan jag inte säga någonting om, men som student känner jag igen mig i problemet som ts beskriver. Även om jag inte upplevt lika grova saker (antagligen för att jag är kille och skonades från den kommunala skolan) så händer det fortfarande att jag hör om flickor i vänners bekantskapskretsar som blivit våldtagna eller trakasserade, och det är så gott som alltid invandrare som står skyldiga.
Om du mest hör talas om kvinnor som våldtas av utlänningar så handlar det om att de kvinnor som du umgås med mest umgås med utlänningar.
De flesta våldtäkter är nämligen inte överfallsvåldtäkter utan dem som sker mellan bekanta eller par.

Dessutom är fortfarande det du vill hävda långt ifrån det trådstarten hävdar.

Jag vill också påstå att det är otroligt osannolikt att många/flertalet skulle ha vänt sig till dig och berättat om våldtäkt, i synnerhet om de inte anmält saken. Att våldtäkter förkommer är ett faktum - av både svenska och utländska män. Att det är något man berättar om för kreti och pleti -- inte så mycket.
Att du skulle vara så nära vän med flertalet ... i allra högsta grad osannolikt. Är det rykten du talar om - så inse att det är rykten du talar om.

Citat:
2) Du är väl först i tråden att nämna muslimer som en grupp? Nu läste jag inte ts länkar, men var det inte så att oslo-polisen gick ut med att 100% av alla våldtäkter under ett år eller en sommar begicks utav människor med utomeuropeisk bakgrund? Det handlar inte om en våldtäkt.
Det handlar om en period i Oslo, och det handlade om ett antal våldtäkter, minns inte siffrorna exakt, men av ca 50 anmälda våldtäkter totalt utgjorde en delgrupp överfallsvåldtäkter ... det är överfallsvåldtäkterna man talar om.

Citat:
3) Nej, inte därför. Skäms på dig för att du väljer att försvara främlingar istället för ditt eget folk (jag förutsätter att du är svensk).
Mitt eget folk?
I så fall på vilket sätt ingår muslimska kvinnor i mitt eget folk?
Varför skall jag ens tala om eller bry mig i hedersvåld om jag bara skall värna "mitt eget folk"?

Sen undrar jag ju ... är det bättre att bli våldtagen, slagen och dödad av "sitt eget folk"?
Dör man mindre om man blir knivad av en svensk än av en muslim?
Blir man mindre isolerad när en svensk man låser dörren, slår och kontrollerar än när en muslim gör det?
Är det bättre att bli våldtagen av en svensk än av en muslim?

Vad tror du?
Citera
2012-11-18, 08:58
Medlem
karlvonlinnes avatar
Citat:
MENA-blattar som bor i Sverige ser sig själva som svenskar. Här i Sverige utvisar man dem inte även om de är dömda för våldtäkt och dömts till utvisning så får de gå fria och begå nya våldtäkter. Svenska män jobbar medan MENA glider på bidrag och knullar svenska tjejer.

Du verkar avundsjuk på deras livsstil. Det är ingen som tvingar dig till att jobba. Svenska lösaktiga brudar finns på krogen om du är sugen på att knulla. Sedan, varför ska man jobba när man kan leva som adel på andras bekostnad? Klart man utnyttjar det svenska sociala systemet om det är möjligt, ta en del av kakan kompis medan det fortfarande är möjligt. Snart kommer hålet att täppas igen på grund av att svenne vaknar upp ur sin arbetskoma.

Frågar någon vad du gör om dagarna alternativt arbetar med kan du med gott samvete säga att du är ingenjör som spenderar dina vakna timmar med svåra matematiska beräkningar. Medan du i själva verket glider runt på en räkmacka och: knullar, knarkar, och lever livet som det ska levas.

Att man kan leva så här i Sverige bör dock inte upptrappas, om för många börjar använda denna metod till att bli majonettmästare av svensk arbetskraft så kommer den gå i spillror.
Senast redigerad av karlvonlinne 2012-11-18 kl. 09:06.
Citera
2012-11-18, 08:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Det tåls att gnälla på, men inte det faktum att barn blir våldtagna helt enkelt för att de är svenskar? Jo, det är därför. Har du någonsin hört talas om en våldtagen invandrar-flicka?
Ja, har inte du det?
Ett exempel är ju 12 åringen som våldtogs av den utsläppta livstidaren. Har du missat den tråden?

Varför tror du att invandrarbarn är skonade?
Citera
2012-11-18, 09:00
Medlem
karlvonlinnes avatar
Citat:
Ja, har inte du det?
Ett exempel är ju 12 åringen som våldtogs av den utsläppta livstidaren. Har du missat den tråden?

Varför tror du att invandrarbarn är skonade?

Värt att tillägga är att media (Aftonhoran, Sexpressen, osv) i 9/10 fall endast rapporterar våldtäkter i Sverige om det rör sig om en blond etnisk tjej.
Citera
2012-11-18, 09:23
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Om du mest hör talas om kvinnor som våldtas av utlänningar så handlar det om att de kvinnor som du umgås med mest umgås med utlänningar.
De flesta våldtäkter är nämligen inte överfallsvåldtäkter utan dem som sker mellan bekanta eller par.

Dessutom är fortfarande det du vill hävda långt ifrån det trådstarten hävdar.

Jag vill också påstå att det är otroligt osannolikt att många/flertalet skulle ha vänt sig till dig och berättat om våldtäkt, i synnerhet om de inte anmält saken. Att våldtäkter förkommer är ett faktum - av både svenska och utländska män. Att det är något man berättar om för kreti och pleti -- inte så mycket.
Att du skulle vara så nära vän med flertalet ... i allra högsta grad osannolikt. Är det rykten du talar om - så inse att det är rykten du talar om.

Det handlar om en period i Oslo, och det handlade om ett antal våldtäkter, minns inte siffrorna exakt, men av ca 50 anmälda våldtäkter totalt utgjorde en delgrupp överfallsvåldtäkter ... det är överfallsvåldtäkterna man talar om.

Mitt eget folk?
I så fall på vilket sätt ingår muslimska kvinnor i mitt eget folk?
Varför skall jag ens tala om eller bry mig i hedersvåld om jag bara skall värna "mitt eget folk"?

Sen undrar jag ju ... är det bättre att bli våldtagen, slagen och dödad av "sitt eget folk"?
Dör man mindre om man blir knivad av en svensk än av en muslim?
Blir man mindre isolerad när en svensk man låser dörren, slår och kontrollerar än när en muslim gör det?
Är det bättre att bli våldtagen av en svensk än av en muslim?

Vad tror du?

Mja, ingen av dem umgås med majoriteten invandrare, men det har ändå varit invandrare som begått våldtäkterna. Okontrollerbar libido känns som en gemensam nämnare för negrer och araber.

Jag är ung och har varit yngre, då hålls det inte tyst om saker och ting. Det handlar om fyra flickor, varav ingen har berättat det för mig, utan något jag har hört utav pojkvänner el dylikt. En av flickorna pratade om det under fyllan på en fest, där även jag befann mig, då inom hörselavstånd.

Det var alltså under denna perioden som invandrarna stod för 100% av överfallsvåldtäkterna?

Muslimska kvinnor? Inte har jag väl sagt att de hör till ditt folk?

Trivialisera inte mitt budskap. Du vet mycket väl vad jag menar. Sedan om du tänker erkänna det eller inte är upp till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in