Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
1) Huruvida det är lögn eller inte kan jag inte säga någonting om, men som student känner jag igen mig i problemet som ts beskriver. Även om jag inte upplevt lika grova saker (antagligen för att jag är kille och skonades från den kommunala skolan) så händer det fortfarande att jag hör om flickor i vänners bekantskapskretsar som blivit våldtagna eller trakasserade, och det är så gott som alltid invandrare som står skyldiga.
Om du mest hör talas om kvinnor som våldtas av utlänningar så handlar det om att de kvinnor som du umgås med mest umgås med utlänningar.
De flesta våldtäkter är nämligen inte överfallsvåldtäkter utan dem som sker mellan bekanta eller par.
Dessutom är fortfarande det du vill hävda långt ifrån det trådstarten hävdar.
Jag vill också påstå att det är otroligt osannolikt att många/flertalet skulle ha vänt sig till dig och berättat om våldtäkt, i synnerhet om de inte anmält saken. Att våldtäkter förkommer är ett faktum - av både svenska och utländska män. Att det är något man berättar om för kreti och pleti -- inte så mycket.
Att du skulle vara så nära vän med flertalet ... i allra högsta grad osannolikt. Är det rykten du talar om - så inse att det är rykten du talar om.
Citat:
2) Du är väl först i tråden att nämna muslimer som en grupp? Nu läste jag inte ts länkar, men var det inte så att oslo-polisen gick ut med att 100% av alla våldtäkter under ett år eller en sommar begicks utav människor med utomeuropeisk bakgrund? Det handlar inte om en våldtäkt.
Det handlar om en period i Oslo, och det handlade om ett antal våldtäkter, minns inte siffrorna exakt, men av ca 50 anmälda våldtäkter totalt utgjorde en delgrupp överfallsvåldtäkter ... det är överfallsvåldtäkterna man talar om.
Citat:
3) Nej, inte därför. Skäms på dig för att du väljer att försvara främlingar istället för ditt eget folk (jag förutsätter att du är svensk).
Mitt eget folk?
I så fall på vilket sätt ingår muslimska kvinnor i mitt eget folk?
Varför skall jag ens tala om eller bry mig i hedersvåld om jag bara skall värna "mitt eget folk"?
Sen undrar jag ju ... är det bättre att bli våldtagen, slagen och dödad av "sitt eget folk"?
Dör man mindre om man blir knivad av en svensk än av en muslim?
Blir man mindre isolerad när en svensk man låser dörren, slår och kontrollerar än när en muslim gör det?
Är det bättre att bli våldtagen av en svensk än av en muslim?
Vad tror du?