2011-07-16, 06:53
Medlem
St.Mosess avatar
12 årig jänta våldtagen vid St:Eriksplan.

Citat:
Den lilla flickan skulle besöka en jämnårig kamrat som bor i ett hus vid St: Eriksplan. Det var när flickan klivit in i trapphuset som hon plötsligt överfölls.
- Larmet kom in till polisen klockan 20:24, säger Stefan Nordenmark på Stockolmspolisens länskommunikations*central

Citat:
Norrmalmspolisen som utreder överfallet vill inte gå ut med något signalement på den misstänkte gärningsmannen.

http://www.expressen.se/nyheter/1.25...tt-i-stockholm

Kan det finnas likheter med Oslo?
Senast redigerad av St.Moses 2011-07-16 kl. 06:56.
Citera
2011-07-16, 07:13
Medlem
UAAs avatar
"vill inte gå ut med signalement"?

Skulle det hälla vatten på mörkrets krafter eller varför är de förtegna?
Citera
2011-07-16, 07:14
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
"vill inte gå ut med signalement"?

Skulle det hälla vatten på mörkrets krafter eller varför är de förtegna?

Brukar indikera berikare, tyvärr.
Citera
2011-07-16, 07:27
Medlem
Hoppas att de plockar in honom snabbt så att han inte hinner begå fler våldtäkter.
Citera
2011-07-16, 08:02
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Moses
12 årig jänta våldtagen vid St:Eriksplan.

http://www.expressen.se/nyheter/1.25...tt-i-stockholm

Kan det finnas likheter med Oslo?

Vilket fall i Oslo tänker du på? Tycker det hela låter fullkomligt galet, nån borde sett nåt vid St Eriksplan vid den tiden?

Sen ang. signalement så betyder det inte alltid att det är en berikare bakom brottet bara för Polisen utelämnar det. Om pressen utelämnar det när det finns är en annan sak, men Polisen lämnade inte ut något vidare signalement på pedofilen i Frölunda (som dom sedan grep i Gävle) och han var inte berikare.
Citera
2011-07-16, 08:07
Medlem
KapabelApas avatar
Jag kan inte förstå varför polisen väljer att INTE gå ut med ett signalement. Jag kan bara inte förstå det. I alla andra länder är det en självklarhet. Man vill gripa gärningsmannen med hjälp av samhället, men inte i Sverige inte
Citera
2011-07-16, 08:25
Medlem
Svizzeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapabelApa
Jag kan inte förstå varför polisen väljer att INTE gå ut med ett signalement. Jag kan bara inte förstå det. I alla andra länder är det en självklarhet. Man vill gripa gärningsmannen med hjälp av samhället, men inte i Sverige inte

I schweiz står det alltid om förövaren var mörkhyad, talade med utländsk brytning eller dyl. inget fel med det, jag förstår inte varför man aldrig gör det i sverige.
Citera
2011-07-16, 08:25
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:

Det var en självklarhet även här utom i speciella fall, tills svartingarna började stå för en allt större del av kriminaliteten.
Citera
2011-07-16, 08:39
Medlem
platyzmas avatar
Citat:

I vissa fall, där det kan tänkas finnas massor av vittnen förstår jag faktiskt varför man håller inne med det. Om det går ut till allmänheten kan man ju inte lita på att vittnen faktiskt sett det dom beskriver men om 10 pers ger liknande signalemente utan att ett sånt har gått ut så lär det med all sannolikhet stämma. En fredagskväll vid St Eriksplan kan man nog som Polis räkna med rätt många vittnen.
Citera
2011-07-16, 08:50
Medlem
Hänger mycket negroider runt St Eriksplan. Jag gissar på en somalisk schimpans i 25 års åldern.
Citera
2011-07-16, 09:00
Medlem
Hustaxs avatar
Åkte förbi st eriksplan vid 21.50 då stod det ca. 6 polisbilar samt att det var avspärrat. Eftersom jag satt i bilen hade jag svårt att se ngra detaljer men det är ju något iallafall.
Citera
2011-07-16, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rusty.Brandsteen
Givetvis är det en neger som står för våldtäkten. Att våldta tolvåringar är vardagsmat för negern.

Att polisen inte går ut med signalement är ett signalement.

Börjar bli dags att bilda medborgargarden snart va? Dela ut lite rättvisa.

Borde dock inte vara särskilt svårt att hitta honom, han måste på något sätt ha anknytning till trapphuset och naturligtvis port koden för att komma in där, sedan kan man eliminera antalet misstänkta till dem med bajsbrun hy.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback