2015-05-06, 19:53
  #505
Medlem
swimp78s avatar
Absolut, alla behövs ju. Jag hoppas verkligen alla nuvarande medlemmar fortsätter vara med. Jag tycker Martin är poddens "hjärta", även om jag tycker det är pinsamt när han bråkar och blir sur på folk under inspelning.
Citera
2015-05-06, 19:54
  #506
Medlem
Isnatts avatar
Väldigt roligt avsnitt idag. Direkt när jag hörde att Martin satt där ensam och lät deppig, förstod att det kanske varit partyhattar på dagen innan så fattade jag varthän det skulle barka.
Och jag förstår att han blir sur, hade inte han varit där så skulle det ju varit helt tyst, dom andra är inte där för dom vet att 'ah, Martin styr det..'

Det är ju sånt här som jag tycker är roligt, att det INTE är mellamjölks-Megapol. Jag tycker det är roligt när Martin försöker 'skydda' sponsorerna och dom andra säger nåt dåligt om dom.
Citera
2015-05-06, 21:44
  #507
Medlem
MrIngos avatar
[quote=appendixxiv|53254663]"Guy on a buffalo" med Guy on a buffalo

Nej det här var någon instrumental blip blop som var rätt skön.
Men såklart inte på samma nivå som Guy on a buffalo" med Guy on a buffalo
Citera
2015-05-06, 21:51
  #508
Medlem
[quote=MrIngo|53257008]
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
"Guy on a buffalo" med Guy on a buffalo

Nej det här var någon instrumental blip blop som var rätt skön.
Men såklart inte på samma nivå som Guy on a buffalo" med Guy on a buffalo
Darude - Sandstorm?
Citera
2015-05-06, 22:22
  #509
Medlem
slamdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slamdunk
Kan fler här instämma i att bilden man haft av sonerby börjar förändras / Att hans Sanna jag börjar visa sig?


Han har förut förökt ge bilden av en skön snubbe som inte bryr sig, skrytit om hur amk morgon inte är någon jävla rix FM morgon radio. Men när han ringde upp David och var arg sa han typ - tror du Adam Alsing glider in 20 min försent?.

Han verkar på riktigt bekymrad när dom andra driver lite med en sponsor. Någon gång som han krampaktigt och irriterat läste upp något brev från lommanders. Ingen fick skoja.

Hela Louie katz grejen, I början briljerade han med att han skulle va någon slags producent, När det inte sålde biljetter var det nästan som att han satte sig med en liten kopp utanför Ica.

Man märker att han tar mycket ämnen och historier från Joe rogans podd. Han verkar även lyssna på opie och Jim Nortons radiopogram och se upp till dom. Vet inte om han vill göra någon slags svensk version av det med amk morgon.

I många av hans egna historier är det alltid han själv som är en hjälte/vinnare. Han säger till någon på bussen som tar upp två platser. Han säger till någon polis som blir "ägd" och mållös osv. Hur mycket av det här händer verkligen och hur mycket är en bild han vill vara?
Jag har full förståelse för att man blir arg när inte folk kommer men låtsas då inte va något du inte är.

Sedan fattar samtidigt då David lallar lite väl mycke, glider in dom sista 20 min osv. Å andra sidan är han den enda med familj och "riktigt" jobb. Deras bråk kändes dock som att dom blev några dom skulle ha pissat på i podden. Lite pinsamt .


Ångrar mig .Gillar alla i amk, kul att det hettar till lite
Citera
2015-05-06, 22:44
  #510
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Väldigt roligt avsnitt idag. Direkt när jag hörde att Martin satt där ensam och lät deppig, förstod att det kanske varit partyhattar på dagen innan så fattade jag varthän det skulle barka.
Och jag förstår att han blir sur, hade inte han varit där så skulle det ju varit helt tyst, dom andra är inte där för dom vet att 'ah, Martin styr det..'

Det är ju sånt här som jag tycker är roligt, att det INTE är mellamjölks-Megapol. Jag tycker det är roligt när Martin försöker 'skydda' sponsorerna och dom andra säger nåt dåligt om dom.
Håller med dig, dagens avsnitt var ju guld alltså! Det är därför man vill ha AMK och inte Laila Bagge.
Citera
2015-05-06, 23:03
  #511
Medlem
camejos avatar
Nisse får fan börja hjälpa Martin med showen, vad gör han om dagarna? Gymmar och dricker öl?

Och Martin får sluta bete sig som Jonas Gardell annars kommer AMK förlora David Sundin. Inte en chans att han kommer låta sig köras med.
Citera
2015-05-06, 23:13
  #512
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Nisse får fan börja hjälpa Martin med showen, vad gör han om dagarna? Gymmar och dricker öl?

Och Martin får sluta bete sig som Jonas Gardell annars kommer AMK förlora David Sundin. Inte en chans att han kommer låta sig köras med.
Fritte då?

Vadå Jonas Gardell? Är väl rimliga krav han ställer.
Var med och podda.
Var inte bakfull när det ska poddas.
Försov dig inte när det är dags att podda.
Lämna inte allt ansvar till Martin.
Citera
2015-05-06, 23:17
  #513
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Fritte då?

Vadå Jonas Gardell? Är väl rimliga krav han ställer.
Var med och podda.
Var inte bakfull när det ska poddas.
Försov dig inte när det är dags att podda.
Lämna inte allt ansvar till Martin.

Fritte driver klubb och rattar turnén. Jag får intrycket att Nisse gör minst samtidigt som han inte har så mycket annat att göra.

Jag tycker att Martin helt klart hade ett case men han hade inte behövt ta upp 40 minuter av podden till det, hans passivt aggressiva gnällande var nästan obehagligt att lyssna på.
Citera
2015-05-06, 23:33
  #514
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Fritte driver klubb och rattar turnén. Jag får intrycket att Nisse gör minst samtidigt som han inte har så mycket annat att göra.

Jag tycker att Martin helt klart hade ett case men han hade inte behövt ta upp 40 minuter av podden till det, hans passivt aggressiva gnällande var nästan obehagligt att lyssna på.
Jag skrev det där innan jag hunnit till biten där Martin och David ryker ihop.

Citera
2015-05-07, 06:52
  #515
Medlem
Ronilles avatar
Man kan tycka vad man vill men att ha ett åtagande per dag, från 7-9 i ett fans finansierat projekt är det inte så mycket begärt att alla inblandade ska masa sig dit.

Om de andra hade haft traditionella jobb, då snackar vi inte cirka 3 schemalagda timmar per dag. Man har rätt många andra timmar på dagen att göra annat på efter sändning.

Låter kanske bitter men lite realism. Se det som ett viktigt jobb så blir det också det. Dock ansåg jag att gårdagens program var kul, det är inte det. Men två timmars engagemang per dag som genererar anra jobb är inte orimligt.
Citera
2015-05-07, 08:33
  #516
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Fritte driver klubb och rattar turnén. Jag får intrycket att Nisse gör minst samtidigt som han inte har så mycket annat att göra.

Jag tycker att Martin helt klart hade ett case men han hade inte behövt ta upp 40 minuter av podden till det, hans passivt aggressiva gnällande var nästan obehagligt att lyssna på.

Varför har inte Martin redan lämpat över lite skit på Nisse redan? Man får intrycket att de inte vågar ta i denna skithög utanför inspelningen, istället sitter han och ältar att han drar HELA morgonshowen.

Vad är det han drar? Vad är det han behöver hjälp med? Ringa in komiker och bea till studion? Nisse försökte ju ställa lite frågor om det igår och erbjöd sin hjälp men inget konkret svar kom från Martin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in