2021-08-16, 19:38
  #5737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Är det första podcasten du lyssnar på?
För sommaruppehåll är mer eller mindre standard bland de 50+ poddarna jag lyssnar på iaf.

Fast det blir ju viss skillnad för en podd som kör med månadspatreon jämfört med patreon per avsnitt.
Citera
2021-08-16, 20:10
  #5738
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MdmDvl
Nej, tycker de andra poddarna har rullat på ganska bra under sommaren, vissa spelar ju in i förväg etc. Har inget problem med att han har semester såklart han får ha det men hade väl varit tusen gånger mer logiskt att ta en extra dag och fixa tekniken innan och inte nu när det dragit igång igen och hans förmåga att kommunicera ut information är under all kritik. Han hade också under sommarperioden kunnat ha lite innehåll från patreonexklusiva poddarna läcka ut så man kanske blir sugen på att betala en summa varje månad.

Förr styrde han upp sommarprat .
Och sommaravalutningar.
Citera
2021-08-17, 00:41
  #5739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Förr styrde han upp sommarprat .
Och sommaravalutningar.

Ja jag har lyssnat några år nu och har aldrig upplevt det som såhär tyst och tomt på somrarna, men det känns som att han ibland gör försök till att göra det bättre men sen orkar han inte ta tag i det. Hoppas han börjar investera lite mer tid på att hitta en redaktör, måste väl finnas flera komiker som vill ha ett extrajobb.
Citera
2021-08-17, 16:52
  #5740
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MdmDvl
Ja jag har lyssnat några år nu och har aldrig upplevt det som såhär tyst och tomt på somrarna, men det känns som att han ibland gör försök till att göra det bättre men sen orkar han inte ta tag i det. Hoppas han börjar investera lite mer tid på att hitta en redaktör, måste väl finnas flera komiker som vill ha ett extrajobb.

Det kanske är svårt att hålla igång "magin". Ett tag blev väl AMK Morgon nån sorts språngbräda för olika up and coming komiker som behövde exponering och lismade och verkligen ansträngde sig för att få vara med.

Även en del icke-komiker verkade entusiastiska såg sig som delaktiga. Minns att Kim W. pratade som om det var "vårt" program. Arkadmaskinen och julfesterna och Orupknappen och allt..

Sen blir folk äldre, folk behöver "riktiga" jobb, skaffar barn, de som kan försöker få jobb på produktionsbolag och så. Plötsligt finns inte samma hungriga gäng som inte har nåt bättre för sig. Jag antar att han måste ta in nya generationer och fylla på för det ska funka i längden.
Citera
2021-08-18, 10:33
  #5741
Medlem
Absolut att det kan va svårt att hålla igång magin och de som var med i AMK förr har gått vidare men det finns ju fortfarande nya komiker som försöker göra karriär som man kan bjuda in och försöka få med i gemenskapen. Berglund eller Thapper borde väl kunna vara bra redaktörer, känns svårt att ta någon som inte kan AMK eller komikerbranschen så bra och kasta in dom i det här formatet.
Citera
2021-08-19, 23:27
  #5742
Medlem
Första timmen i programmet i från i tisdags (17 augusti) var ju riktigt jävla rolig, när de roastade Christer Sjögren för att han hade ett "glest ansikte". Bästa avsnittet på väldigt länge, tycker jag. Annars kan jag ju inte direkt påstå att jag har saknat den andra halvan av podden så mycket sen han bytte affärsmodell.
Citera
2021-08-24, 13:12
  #5743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MdmDvl
Nej, tycker de andra poddarna har rullat på ganska bra under sommaren, vissa spelar ju in i förväg etc. Har inget problem med att han har semester såklart han får ha det men hade väl varit tusen gånger mer logiskt att ta en extra dag och fixa tekniken innan och inte nu när det dragit igång igen och hans förmåga att kommunicera ut information är under all kritik. Han hade också under sommarperioden kunnat ha lite innehåll från patreonexklusiva poddarna läcka ut så man kanske blir sugen på att betala en summa varje månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Fast det blir ju viss skillnad för en podd som kör med månadspatreon jämfört med patreon per avsnitt.


Hahaha idag orkade han inte ens orka gå till jobbet utan ellinor fick rycka in... okej, det kanske ligger något i att han är lite oengagerad...
Citera
2021-08-24, 14:30
  #5744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hahaha idag orkade han inte ens orka gå till jobbet utan ellinor fick rycka in... okej, det kanske ligger något i att han är lite oengagerad...

Djurgårdsmatch igår, kanske lite fylla på det.
Citera
2021-08-24, 15:04
  #5745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hahaha idag orkade han inte ens orka gå till jobbet utan ellinor fick rycka in... okej, det kanske ligger något i att han är lite oengagerad...

Ja alltså han måste ta in någon till som kan sköta spakarna när han inte ens kan komma i tid. Komiker skriker väl efter jobb, särskilt nya komiker.
Citera
2021-08-24, 15:08
  #5746
Medlem
Dessutom dog programmet när Martin kom in, lämna över spakarna han gör bara programmet sämre när han kommer in bakis och bensad.
Citera
2021-08-24, 22:55
  #5747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hahaha idag orkade han inte ens orka gå till jobbet utan ellinor fick rycka in... okej, det kanske ligger något i att han är lite oengagerad...

🤣 Undrade just hur länge det skulle ta innan han inte orkade masa sej dit i tid längre efter semestern!
Det dröjde ju inte särskilt länge.
Fattar inte varför ni som fortfarande betalar gör det.
Nu är det ju i och för sig hans pod så han sköter väl den som han vill men att folk går med på det, och då menar jag även gästande komiker. Det är ju inte direkt en engångshändelse. Nonchalant attityd mot er men så länge ni fortsätter betalar så ställer ni ju upp på det. Hans missbruk eller om det bara är slöhet...
Nåja.
Jag lyssnar ju inte ens längre så jag borde väl inte bry mej.
Citera
2021-08-25, 07:20
  #5748
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hahaha idag orkade han inte ens orka gå till jobbet utan ellinor fick rycka in... okej, det kanske ligger något i att han är lite oengagerad...
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Djurgårdsmatch igår, kanske lite fylla på det.
Och näsgodis, hördes tydligt att han var lite ”snuvig”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in