2021-12-10, 16:58
  #5857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkinTheDog
Berätta gärna mer för en som slutat lyssna men gärna tar del av skvaller! 😁

Det var stor uppesittarkväll på G! Musikband, komiker live, en radda av namn! Gammalt folk som David Druid etc. men allt som sakndes var en budget på 20-30 000 som behövdes få ihop via Swish.

Flygande reportrar och hela köret.

MEN någon vecka efter swishtiggeriet hade börjat och nått sitt mål kom järnhjärnorna bakom påhittet på en sak.... Det kommer inte funka, p.g.a. corona som nu huserat i två år. Attans att man glömde bort ett virus, som har haft daglig fokus i två år för oss övriga upplystes precis av AMK Studios AB.
Citera
2021-12-10, 17:30
  #5858
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Det var stor uppesittarkväll på G! Musikband, komiker live, en radda av namn! Gammalt folk som David Druid etc. men allt som sakndes var en budget på 20-30 000 som behövdes få ihop via Swish.

Flygande reportrar och hela köret.

MEN någon vecka efter swishtiggeriet hade börjat och nått sitt mål kom järnhjärnorna bakom påhittet på en sak.... Det kommer inte funka, p.g.a. corona som nu huserat i två år. Attans att man glömde bort ett virus, som har haft daglig fokus i två år för oss övriga upplystes precis av AMK Studios AB.
Får folk inte pengar tillbaka?

Har aldrig fattat folk som swishar till sånt här rent generellt. En annan grej att köpa biljett, vara patreon eller hjälpa till med kickstarter.
Citera
2021-12-10, 19:41
  #5859
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Det var stor uppesittarkväll på G! Musikband, komiker live, en radda av namn! Gammalt folk som David Druid etc. men allt som sakndes var en budget på 20-30 000 som behövdes få ihop via Swish.

Flygande reportrar och hela köret.

MEN någon vecka efter swishtiggeriet hade börjat och nått sitt mål kom järnhjärnorna bakom påhittet på en sak.... Det kommer inte funka, p.g.a. corona som nu huserat i två år. Attans att man glömde bort ett virus, som har haft daglig fokus i två år för oss övriga upplystes precis av AMK Studios AB.

Insamlingen började innan de nya restriktionerna. Dom har erbjudit att swisha tillbaka men majoriteten i Patreon-gruppen ville att pengarna skulle ligga kvar till en motsvarande sommaravslutning eller till nästa års uppesittarkväll. Det var typ 50:- man bidrog med, kanske mycket för dig men vi som jobbar överlever.
Citera
2021-12-10, 21:00
  #5860
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Insamlingen började innan de nya restriktionerna. Dom har erbjudit att swisha tillbaka men majoriteten i Patreon-gruppen ville att pengarna skulle ligga kvar till en motsvarande sommaravslutning eller till nästa års uppesittarkväll. Det var typ 50:- man bidrog med, kanske mycket för dig men vi som jobbar överlever.

+1 på detta! Sånt jävla onödigt gnäll från divadude, men han (?) lever ju för att hugga på allt om den här podden. Tror själv att ev nya restriktioner inte behövs, pga hur den nya varianten av viruset ter sig, men om man utgår från när uppesittarkvällen började planeras, så var det ju lösa boliner från FHM. Så inte så konstigt att de ville göra nåt rejält!
Citera
2021-12-10, 23:08
  #5861
Medlem
Blorkums avatar
Är rätt säker på att om nån vill ha tillbaka sina pengar och ber om det så får de som de vill.
Citera
2021-12-11, 07:06
  #5862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Insamlingen började innan de nya restriktionerna. Dom har erbjudit att swisha tillbaka men majoriteten i Patreon-gruppen ville att pengarna skulle ligga kvar till en motsvarande sommaravslutning eller till nästa års uppesittarkväll. Det var typ 50:- man bidrog med, kanske mycket för dig men vi som jobbar överlever.

Vad får dig att tro att pengar är en bristvara för mig? Som att Martin o CO någonsin brytt sig om restriktioner....
Citera
2021-12-11, 11:22
  #5863
Medlem
st33rs avatar
Jag var Patreon och inne i gruppen en period men slutade vara därinne. det är en sorglig Skara. Olika killar som gör all är för att vara på en gång fjäskiga för soneby och samtidigt försöker vara sassy och lustiga i varje kommentar . Lite "se mig Martin! Se mitt sköna tugg!"

Det som förvånar mig att Martin numer tycker det är ok att pengarna rinner in udne sommaren utan att han gör nåt alls för sina patreons. Inga sommaravslutningar med sill och sånt som.förr. Inga upsatyrda sommarpratare. Ju mer pengar han fått desto mer skiter han i lyssnarna .
Chatten var det väl länge sen de tittade på. Finns den ens ?

En av få patreon-benefits förutom att få höra podden i sin helhet har varit "håller den". Men den ska tydligen hamna bakom.en egen patreonvögg.
__________________
Senast redigerad av st33r 2021-12-11 kl. 11:25.
Citera
2022-01-05, 20:07
  #5864
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag var Patreon och inne i gruppen en period men slutade vara därinne. det är en sorglig Skara. Olika killar som gör all är för att vara på en gång fjäskiga för soneby och samtidigt försöker vara sassy och lustiga i varje kommentar . Lite "se mig Martin! Se mitt sköna tugg!"

Det som förvånar mig att Martin numer tycker det är ok att pengarna rinner in udne sommaren utan att han gör nåt alls för sina patreons. Inga sommaravslutningar med sill och sånt som.förr. Inga upsatyrda sommarpratare. Ju mer pengar han fått desto mer skiter han i lyssnarna .
Chatten var det väl länge sen de tittade på. Finns den ens ?

En av få patreon-benefits förutom att få höra podden i sin helhet har varit "håller den". Men den ska tydligen hamna bakom.en egen patreonvögg.

Haha det är fan ballsy om det är sant, för ”håller den?” är fan det sämsta jag hört.
Citera
2022-01-11, 22:11
  #5865
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Nog säkert många som tycker trans i MMA är det värsta, som nämnts i dagen avsnitt. https://www.sportskeeda.com/mma/news-when-transgender-fighter-fallon-fox-broke-opponent-s-skull-mma-fight

Eller om man som kvinna brinner för simning https://torontosun.com/sports/other-sports/transgender-swimmer-lia-thomas-loses-to-another-trans-swimmer

Men de som inte bryr sig om sport eller kvinnlig sport tycker nog detta är bland det värsta:
https://www.thetimes.co.uk/article/seven-sex-attacks-in-womens-jails-by-transgender-convicts-cx9m8zqpg
https://www.theguardian.com/uk-news/2018/oct/11/transgender-prisoner-who-sexually-assaulted-inmates-jailed-for-life
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9819631/I-sexually-assaulted-womens-prison-fellow-inmate-male-genitalia.html

For now.
Ju mer onödigt normaliserat att låtsas transkvinna = kvinna, ju mer av sånt. Så förståeligt av JK, ska dessa män ta över kvinnokamper blir bara löjligt. Allt med att låtsas att en transa är en kvinna är bara löjligt, och likt poddeltagarna inte förstår hur JK kan välja det som en kulle att dö på, fattar jag inte hur folk orkar låtsas som att en transa är en kvinna, de vet ju att så inte är fallet, men slösar ändå hjärnkapacitet på att dubbeltänka att så är fallet för att några jävla kulturdiktatorer i kalifornien säger att det ska vara så, för att få genom någon politisk agenda som i slutändan gagnar dom ekonomiskt och politiskt.


Ju mer medie-normaliserat så kommer även råttor som utnyttjar systemet lika säkert här som i alla andra fall.

Att "ingen byter kön för att ta sig in i kvinnornas omklädningsrum" sker redan:
https://www.thetimes.co.uk/article/trans-prisoners-switch-gender-again-once-freed-from-womens-units-qjjsd0nlx

Finns folk som ur sexuellt syfte äter bajs, knullar hundar, låter glasburkar krossas i röven, våldtar, bygger hela sin karriär för att kunna knulla barn. Klart som fann det finns folk som byter kön endast för att den tänder på att missbruka det sexuellt.
Ger mig fan på att majoriteten av könsbytarna i damsport gjort det endast för att ha en chans att vinna, för värdelösa för att vinna som män men kan inte släppa de så de byter kön och prövar mot kvinnor (som gör simmaren längre upp till århundradets största loser), idrottare är fan ofta mentalfall där ingen kostnad är för hög för att vinna, inkluderat fusk och heder.
Citera
2022-01-11, 22:42
  #5866
Medlem
CitrusSinensiss avatar
Så låt mig sammanfatta min relation till AMK. Löften om en fast redaktör och nya spännande idéer blev det inte mycket av. Halva programmet låstes i ett ambitiöst försök att förändra innehållet men nu är allt sig likt igen, vilket var en farhåga jag hade. Jag förstår inte längre hur innehållet är tänkt att utvecklas, jag ifrågasätter om det över huvud taget finns en tanke om förändring. Det finns en slapphet som genomsyrar hela produktionen som jag stundvis uppskattat eftersom det känts ärligt och transparent på ett bra sätt. Men nu när så mycket pengar flödat in i podden genom åren är det dags att kräva något mer tillbaka. Under en lång period har jag varit okritisk, förändring har inte varit nödvändigt eftersom AMK morgon enligt mig har varit tillräckligt bra ändå. Jag har följt AMK sedan 2013 och varit med på hela resan men börjar nu förstå att jag och podden glidit ifrån varandra. Nu är det ett nytt år och jag har faktiskt inte orkat trycka på play.
Citera
2022-01-11, 22:52
  #5867
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusSinensis
Så låt mig sammanfatta min relation till AMK. Löften om en fast redaktör och nya spännande idéer blev det inte mycket av. Halva programmet låstes i ett ambitiöst försök att förändra innehållet men nu är allt sig likt igen, vilket var en farhåga jag hade. Jag förstår inte längre hur innehållet är tänkt att utvecklas, jag ifrågasätter om det över huvud taget finns en tanke om förändring. Det finns en slapphet som genomsyrar hela produktionen som jag stundvis uppskattat eftersom det känts ärligt och transparent på ett bra sätt. Men nu när så mycket pengar flödat in i podden genom åren är det dags att kräva något mer tillbaka. Under en lång period har jag varit okritisk, förändring har inte varit nödvändigt eftersom AMK morgon enligt mig har varit tillräckligt bra ändå. Jag har följt AMK sedan 2013 och varit med på hela resan men börjar nu förstå att jag och podden glidit ifrån varandra. Nu är det ett nytt år och jag har faktiskt inte orkat trycka på play.

Oh ja. All kärlek rann ut samtidigt som pengarna rann in.

Martin Soneby är numera en lat gubbe som vant sig vid lyxliv, tycker dubairesor och staycations och 15 streamingtjänster är normalt och låter dissig mot gäster som inte har en naturlig relation till fine dining på stjärnkrogar.

Folk hånades för att de hade fräckheten att tro att Martin fick annat än kaffepengar på sin podd. Men vafan. Han drar väl in närmare hundra lax i månaden på att styra en podd med vänsterhandens lillfinger?

Det är lite att pissa på de som betalar
Hur länge tror han att det funkar?

Inga säsongsavslutningar, jättelånga uppehåll kring varje helg, kommer för sent skitofra , inga "sommarpratare" längre, inget special. Det enda extra de gett till patreons är en podd de nu ska lägga bakom betalvägg. Varför betalar folk?

Är det nån som klagar i patreongruppen?
Citera
2022-01-13, 11:58
  #5868
Medlem
massuppfittarens avatar
Det drogs alltså in pengar även under uppehållet, som var minst en vecka för långt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in