Citat:
Ursprungligen postat av
CitrusSinensis
Så låt mig sammanfatta min relation till AMK. Löften om en fast redaktör och nya spännande idéer blev det inte mycket av. Halva programmet låstes i ett ambitiöst försök att förändra innehållet men nu är allt sig likt igen, vilket var en farhåga jag hade. Jag förstår inte längre hur innehållet är tänkt att utvecklas, jag ifrågasätter om det över huvud taget finns en tanke om förändring. Det finns en slapphet som genomsyrar hela produktionen som jag stundvis uppskattat eftersom det känts ärligt och transparent på ett bra sätt. Men nu när så mycket pengar flödat in i podden genom åren är det dags att kräva något mer tillbaka. Under en lång period har jag varit okritisk, förändring har inte varit nödvändigt eftersom AMK morgon enligt mig har varit tillräckligt bra ändå. Jag har följt AMK sedan 2013 och varit med på hela resan men börjar nu förstå att jag och podden glidit ifrån varandra. Nu är det ett nytt år och jag har faktiskt inte orkat trycka på play.
Oh ja. All kärlek rann ut samtidigt som pengarna rann in.
Martin Soneby är numera en lat gubbe som vant sig vid lyxliv, tycker dubairesor och staycations och 15 streamingtjänster är normalt och låter dissig mot gäster som inte har en naturlig relation till fine dining på stjärnkrogar.
Folk hånades för att de hade fräckheten att tro att Martin fick annat än kaffepengar på sin podd. Men vafan. Han drar väl in närmare hundra lax i månaden på att styra en podd med vänsterhandens lillfinger?
Det är lite att pissa på de som betalar
Hur länge tror han att det funkar?
Inga säsongsavslutningar, jättelånga uppehåll kring varje helg, kommer för sent skitofra , inga "sommarpratare" längre, inget special. Det enda extra de gett till patreons är en podd de nu ska lägga bakom betalvägg. Varför betalar folk?
Är det nån som klagar i patreongruppen?