2015-05-06, 08:15
  #493
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Jag tycker det är lite kul att dom får sig själva att framstå som martyrer när dom gör morgonshowen. Väldigt mycket snack om hur jobbigt det är att börja klockan 7 och David kan inte komma i tid för att han har ett barn etc etc... Men ärligt, dom sitter och snackar i 2 timmar, 4 dagar i veckan, verkar ju svinjobbigt. Undrar dom inte vad vanliga människor har för arbetstider?

Jag vet att de säkert har massa annat att göra medan dom inte sänder och att dom turnerar och planerar osv, men försök inte få folk att tro att det är ett jobbigt jobb att sända morgonshowen...

Du kommer att älska starten på denna morgonen.
Citera
2015-05-06, 09:28
  #494
Medlem
camejos avatar
Skulle nån av er betala en månatlig prenumerationsavgift för AMK-morgon? Jag skulle absolut kunna tänka mig att betala 50-100 kr/månad för det här.

Det lär ju vara svårt att få det att gå runt med enbart sponsorer.
Citera
2015-05-06, 11:32
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Skulle nån av er betala en månatlig prenumerationsavgift för AMK-morgon? Jag skulle absolut kunna tänka mig att betala 50-100 kr/månad för det här.

Det lär ju vara svårt att få det att gå runt med enbart sponsorer.
Jag kan tänka mig en femtiolapp. Betalar med fördel månadsvis med sms eller liknande.

Problemet ser jag i tjyvlyssnarna. Min betalningsmoral sjunker drastiskt om det sitter tio gökar och lyssnar på en produktion jag betalt för och det i förlängningen innebär att AMK måste göra annat än pod om dagarna för att få korv på bordet. De tekniska möjligheterna säger mig att en betallösning ofelbart kommer att sluta så.
De investerar tid och möda (speciellt Martin vad det verkar...) i den här uppstartsfasen men någon gång måste de ha pröjs för det de gör. Jag investerade 250kr just för att kickstarta grejen men det var också just för uppstarten.

Det enda realistiska är nog mer reklam.
Citera
2015-05-06, 13:38
  #496
Medlem
swimp78s avatar
Martin är lite pinsam när han börjar gräla i "direktsändning" med sina medpoddare om hur vem som ska göra vad efter sändning , "jag får ta allt ansvar" osv. Han är också pinsamt dryg när han live blir irriterad på ljudtekniker och liknande, kräver att dörrar ska stängas, mackor köpas och blir sur på om ljudet inte blir perfekt på sekunden osv. Han slår ju inte från nån David Letterman-position så kanske läge att vara lite ödmjuk

Men annars - bra podd! Önskar att morgonradion fortsatte även efter 10 veckorna!
Citera
2015-05-06, 16:42
  #497
Medlem
DolphinMelters avatar
Precis, Martin är fan usel som vill gräla. Dagens morgonshow var absolut den sämsta hittills pga Martin, han måste fan lugna ner sig. Visst att han drar ett stort lass men att ta ett krissamtal under inspelning är inte vad vi backare betalat för... Starta en podd med Louis Katz 123 om Nisse är för mycket Rockn roll blä
__________________
Senast redigerad av DolphinMelter 2015-05-06 kl. 16:46.
Citera
2015-05-06, 16:50
  #498
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Jag tyckte det var härlig en transparens idag. Det får en dock att fundera över om de kommer kunna fortsätta göra showen framöver. Jag känner verkligen igen den buttre typen Soneby från mitt eget kompisgäng. Hur många morgnar har egentligen Sundin varit där 7-9? Det kan knappast ens vara en dag av fyra. Det skapar givetvis schismer!
Citera
2015-05-06, 18:27
  #499
Medlem
swimp78s avatar
Soneby måste väl ändå gått in i projektet med vetskapen att de olika deltagarna i podden är på olika platser i livet och inte kan delta i podden på samma sätt? T ex detta med att sitta och gnälla pga David måste ordna med barnen är ju drygt . Accepterar Soneby inte det får han ta in nån annan på samma "nivå" som honom själv gällande familj eller karriär.. Albin Olsson har ju mycket tid över, de får väl ta honom istället.. *obs, skämt. Sundin är en favorit. Ge killen lite rörelseutrymme!* Sundin skrev väl in sig i AMK utifrån "ett avsnitt i veckan"-premissen. AMK morgon tillkom i efterhand.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2015-05-06 kl. 18:29.
Citera
2015-05-06, 18:40
  #500
Medlem
MrIngos avatar
Vad var det för skön musik innan sändning kl7?
Citera
2015-05-06, 19:16
  #501
Medlem
slamdunks avatar
Kan fler här instämma i att bilden man haft av sonerby börjar förändras / Att hans Sanna jag börjar visa sig?


Han har förut förökt ge bilden av en skön snubbe som inte bryr sig, skrytit om hur amk morgon inte är någon jävla rix FM morgon radio. Men när han ringde upp David och var arg sa han typ - tror du Adam Alsing glider in 20 min försent?.

Han verkar på riktigt bekymrad när dom andra driver lite med en sponsor. Någon gång som han krampaktigt och irriterat läste upp något brev från lommanders. Ingen fick skoja.

Hela Louie katz grejen, I början briljerade han med att han skulle va någon slags producent, När det inte sålde biljetter var det nästan som att han satte sig med en liten kopp utanför Ica.

Man märker att han tar mycket ämnen och historier från Joe rogans podd. Han verkar även lyssna på opie och Jim Nortons radiopogram och se upp till dom. Vet inte om han vill göra någon slags svensk version av det med amk morgon.

I många av hans egna historier är det alltid han själv som är en hjälte/vinnare. Han säger till någon på bussen som tar upp två platser. Han säger till någon polis som blir "ägd" och mållös osv. Hur mycket av det här händer verkligen och hur mycket är en bild han vill vara?
Jag har full förståelse för att man blir arg när inte folk kommer men låtsas då inte va något du inte är.

Sedan fattar samtidigt då David lallar lite väl mycke, glider in dom sista 20 min osv. Å andra sidan är han den enda med familj och "riktigt" jobb. Deras bråk kändes dock som att dom blev några dom skulle ha pissat på i podden. Lite pinsamt .
Citera
2015-05-06, 19:18
  #502
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrIngo
Vad var det för skön musik innan sändning kl7?

"Guy on a buffalo" med Guy on a buffalo

Martin, som verkar vara lite utav ledarn i gänget, borde sett till att inte dom två med sämst koll på tider var inplanerade dagen efter super-gigget. typ planera in fritte+2 gäster eller nåt. Lätt o säga med facit i hand kanske. Med det sagt, jag tycker det var kul när martin satt själv o svor i studion
Citera
2015-05-06, 19:22
  #503
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaMigGrefven
Jag tyckte det var härlig en transparens idag. Det får en dock att fundera över om de kommer kunna fortsätta göra showen framöver. Jag känner verkligen igen den buttre typen Soneby från mitt eget kompisgäng. Hur många morgnar har egentligen Sundin varit där 7-9? Det kan knappast ens vara en dag av fyra. Det skapar givetvis schismer!

Förstår exakt vad Soneby menar. "Den buttra typen i ditt kompisgäng" är förmodligen butter för att han han är omgiven av ett gäng slackers. Han vet att han själv måste ta tag i allt och styra upp, för ingen annan kommer någonsin göra det. Den situationen uppstår alltid i alla konstellationer av folk. Dom som har manjana-inställning till allt. Och dom som fixar och trixar för att allt ska bli så bra som möjligt.

Soneby borde ha mer cred. Utan honom skulle det nog inte finnas någon podd.

Förövrigt tyckte jag också det var rätt kul att lyssna på gnället. Bästa var när David vart sur på Martin över telefonen och Nisse blev så otroligt obekväm.
Citera
2015-05-06, 19:45
  #504
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Förstår exakt vad Soneby menar. "Den buttra typen i ditt kompisgäng" är förmodligen butter för att han han är omgiven av ett gäng slackers. Han vet att han själv måste ta tag i allt och styra upp, för ingen annan kommer någonsin göra det. Den situationen uppstår alltid i alla konstellationer av folk. Dom som har manjana-inställning till allt. Och dom som fixar och trixar för att allt ska bli så bra som möjligt.

Soneby borde ha mer cred. Utan honom skulle det nog inte finnas någon podd.

Förövrigt tyckte jag också det var rätt kul att lyssna på gnället. Bästa var när David vart sur på Martin över telefonen och Nisse blev så otroligt obekväm.
Ja någon måste vara ledaren annars blir det ganska tomt i studion. Jag tycker också att det kastas mycket skit på Martin utan anledning egentligen. Jag tycker alla i kvartetten tillför något och de har verkligen en bra dynamik.
Fritte - den pretentiösa akademikern.
Nisse - den semialkoholiserade hipstern.
Sundin - den korpulente glada gubben, klassens clown.
Soneby - den buttra satirikern och provokatören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in