Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-20, 17:22
  #469
Medlem
Isnatts avatar
Jag har ju lyssnat enormt mycket på amk senaste tiden, försökt lyssna ifatt alla gamla avsnitt plus morgonradion.
I alla fall,
I natt drömde jag om amk. Jag hade vunnit en tävling och skulle få åka med Martin och uppträda i nån slags teater i Malmö. Jag är ganska rolig privat, så det verkade ju rimligt.
När jag och Martin kommer dit så frågar han om han får se mitt material som jag ska dra som publikuppvärmare åt honom och jag säger att jag har inget nedskrivet direkt, men har kommit på en ny grej, att man ska gå runt bland borden och underhålla, skämta lite och så. Finns inga bord, bara rader ju säger Martin men jag är positiv och tänker det funkar lika bra.
När det är dags för mig att gå ut på scen säger Martin jag går ut ett tag och jag ser på honom att han tror det kommer gå åt helvete och han biter på naglarna så där.
Jag går ut och ska köra skämt á la minute men Malmö bjuder inte till, sitter med armarna i kors och ser sura ut, och det är trångt där när jag ska fram bland biostolarna och min kuk hamnar ju i ansiktshöjd och så och jag kommer inte på skämt utan börjar säga 'vad har du där?' och knäpper folk på näsan, drar ett rasistskämt och så. Funkar ju inte alls.

Så säger jag åt en vad som ser ut att vara feminist att du kan ju bjuda till lite och då säger hon NEJ FÖR JAG TYCKER INTE DU ÄR ROLIG! och då säger jag men det är du nog ensam om att tycka, ELLER HUR MALMÖ?! för att få lite skjuts i salongen och slår ut med armen men då är det många (dom flesta) som håller med henne och några vill ha pengarna tillbaka och jag ser martins huvud titta fram i kulissen och jag blir förbannad och säger 'men då kan ju ni gå upp på scenen, UPP MER ER NU!! och så tvingar jag upp dom och sätter mig själv sen ensam på publikplats och säger så, visa nu då hur jävla enkelt det är, ni som kan allt! KÖR DÅ! och nån gråter och en sån där knotig flintis med fransk gondoljärtröja och bakelitglasögon försöker sköta gruppens talan och jag gapar åt honom att hålla käften 'för du är inte rolig, alls!'.

Sen vaknade jag. Ska nog dra ner lite på lyssnandet. Jävla sjuk dröm alltså.
Citera
2015-04-20, 17:25
  #470
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har ju lyssnat enormt mycket på amk senaste tiden, försökt lyssna ifatt alla gamla avsnitt plus morgonradion.
I alla fall,
I natt drömde jag om amk. Jag hade/.../

Det är friskt vågat och gott självförtroende att som anonym flashbackanvändare skriva ett jättelångt inlägg om din dröm om podden AMK morgon.
Citera
2015-04-20, 17:49
  #471
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har ju lyssnat enormt mycket på amk senaste tiden, försökt lyssna ifatt alla gamla avsnitt plus morgonradion.
I alla fall,
I natt drömde jag om amk. Jag hade vunnit en tävling och skulle få åka med Martin och uppträda i nån slags teater i Malmö. Jag är ganska rolig privat, så det verkade ju rimligt.
När jag och Martin kommer dit så frågar han om han får se mitt material som jag ska dra som publikuppvärmare åt honom och jag säger att jag har inget nedskrivet direkt, men har kommit på en ny grej, att man ska gå runt bland borden och underhålla, skämta lite och så. Finns inga bord, bara rader ju säger Martin men jag är positiv och tänker det funkar lika bra.
När det är dags för mig att gå ut på scen säger Martin jag går ut ett tag och jag ser på honom att han tror det kommer gå åt helvete och han biter på naglarna så där.
Jag går ut och ska köra skämt á la minute men Malmö bjuder inte till, sitter med armarna i kors och ser sura ut, och det är trångt där när jag ska fram bland biostolarna och min kuk hamnar ju i ansiktshöjd och så och jag kommer inte på skämt utan börjar säga 'vad har du där?' och knäpper folk på näsan, drar ett rasistskämt och så. Funkar ju inte alls.

Så säger jag åt en vad som ser ut att vara feminist att du kan ju bjuda till lite och då säger hon NEJ FÖR JAG TYCKER INTE DU ÄR ROLIG! och då säger jag men det är du nog ensam om att tycka, ELLER HUR MALMÖ?! för att få lite skjuts i salongen och slår ut med armen men då är det många (dom flesta) som håller med henne och några vill ha pengarna tillbaka och jag ser martins huvud titta fram i kulissen och jag blir förbannad och säger 'men då kan ju ni gå upp på scenen, UPP MER ER NU!! och så tvingar jag upp dom och sätter mig själv sen ensam på publikplats och säger så, visa nu då hur jävla enkelt det är, ni som kan allt! KÖR DÅ! och nån gråter och en sån där knotig flintis med fransk gondoljärtröja och bakelitglasögon försöker sköta gruppens talan och jag gapar åt honom att hålla käften 'för du är inte rolig, alls!'.

Sen vaknade jag. Ska nog dra ner lite på lyssnandet. Jävla sjuk dröm alltså.

Var glad att du inte blev våldtagen av Fritte. Samtidigt som Nisse Hallberg cyklar enhjuling och drar bajenramsor. DET hade vart en sjuk dröm...
Citera
2015-04-20, 20:46
  #472
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Ha P4-intervjun var underbar! Herregud, har de ingen gallring innan de släpper lös lågintelligenta i Radion längre?
Citera
2015-04-21, 17:28
  #473
Medlem
swimp78s avatar
Sundin vågade sig visst på att vara lite extra dryg när han hade sin reklamarpolare på besök. Hur många gånger poängterade han att AMK morgon inte är "riktig" morgonradio? Skrockade lite väl gott åt "är det här ert jobb?"-frågan.

Undrar ibland om Sundin 100% står för sin medverkan i AMK...
Citera
2015-04-21, 17:33
  #474
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Sundin vågade sig visst på att vara lite extra dryg när han hade sin reklamarpolare på besök. Hur många gånger poängterade han att AMK morgon inte är "riktig" morgonradio? Skrockade lite väl gott åt "är det här ert jobb?"-frågan.

Undrar ibland om Sundin 100% står för sin medverkan i AMK...
Men det är ju INTE "riktig" morgonradio, det är ju alla rätt klara med, eller?
Tror att Davis Sundin inte direkt står och faller med sin medverkan i podden så om han inte hade velat vara med så hade han nog inte heller det.
Citera
2015-04-21, 17:35
  #475
Medlem
swimp78s avatar
Klart jag håller med om att det inte är "riktig" radio eftersom det inte sänds i radio.
Tyckte bara det var lite tyket att poängtera det gång på gång

Men i övrigt håller jag med dig, bra poäng.
Citera
2015-04-21, 19:59
  #476
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Klart jag håller med om att det inte är "riktig" radio eftersom det inte sänds i radio.
Tyckte bara det var lite tyket att poängtera det gång på gång

Men i övrigt håller jag med dig, bra poäng.
Äh. Tror du överanalyserar det hela lite. Tror ingen direkt bryr sig. Soneby jublar väl inombords när han hör det.
Jag med. Riktig radio är värdelös.
Förstår hur du tänker. Men det känns lite väl långsökt.
Sen att hans närvaro inte varit så hög beror helt enkelt på att han har "riktiga" jobb vid sidan av och ett livspussel som ska fungera. Han är ju den enda med ett litet barn i gänget. Klart det tar sin tid med sånt.
Men jag måste säga att jag saknade fritte lite idag. Han har börjat stiga i mina ögon som fan. Hans skratt smittar som fan.

Måste även säga att det är förbannat skönt att ha detta två timmar om dagen. Piggar upp en även dom deppigaste av dagar. Dom får gärna fortsätta detta även efter midsommar.
Citera
2015-04-21, 20:44
  #477
Medlem
Ronilles avatar
Gårdagens avsnitt den 20 april var fantastiskt bra. Måste dock säga att avsnitten är bättre när David S inte är där och att de tar in någon annan.
Citera
2015-04-21, 20:47
  #478
Medlem
swimp78s avatar
Man kommer sakna programmet när Morgonshowen slutar
Hade varit fett om de lyckats finansiera det permanent med reklam eller dylikt

Hur många veckor återstår? 7?
Citera
2015-04-21, 22:21
  #479
Medlem
D.Khans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Man kommer sakna programmet när Morgonshowen slutar
Hade varit fett om de lyckats finansiera det permanent med reklam eller dylikt

Hur många veckor återstår? 7?

Ja det låter rimligt, med tanke på att det började sändas den första april.
Citera
2015-04-21, 22:22
  #480
Medlem
softmoons avatar
Felpost.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback