2018-12-06, 13:14
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Vad är det specifik Soran har gjort? Jag verkar ha levt under en sten
Han blev uthängd förra året i den stora #metoo-purgen.
Hade tydligen betett sig extremt grisigt,skickat dickpics samt våldtagit någon stackars tjej i munnen.
Han blev anmäld men tror inte att åtal väcktes.

Nåväl.. Martin satt och göttade sig och hängde på drevet mot Virtanen och hela köret och hetsade rätt rejält. Sen när Soran bomben briserade lades locket på och de nämnde inte med namn etc.
Citera
2018-12-06, 13:28
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Det är igen grej. De pratade om hennes utnämning på förvisso ett ganska nyanserat sätt men knappast så att hon hålls om ryggen.

Okej, tack.
På reaktionerna i rummet verkade det ju vara något.
Underligt.
Citera
2018-12-06, 15:37
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Okej, tack.
På reaktionerna i rummet verkade det ju vara något.
Underligt.
Petter Bristav gjorde TSKNAS ihop med Soran, tills att Soran gick under jorden i samband med #MeToo.
Citera
2018-12-06, 18:40
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Förstår inte din liknelse alls, du får gärna utveckla.

Du ser inte hycklerin när Martin gotta sig i Timell-affären och ansåg att folket omkring Timell på Äntligen Hemma var nästan lika skyldiga som Timell?...

Jag tycker man ska vara konsekvent. Metoo handlade om att göra upprop och bryta tystnadskulturen, att göra det motsatta när man diskuterar Metoo övergår mitt förstånd.

Skrev det när jag lyssnade, i första timmen försökte Petter ta upp det men Martin svamlade nånting om att ta det i paus.

Allright? Du fick inte intrycket av att han inte ville ta upp det eller var rädd att sparka på Linnéa Claesson?
Varför vara rädd för henne?
Jag tyckte dom diskuterade det på ett nyanserat sätt. Liksom. Helt plötsligt bryr sig alla om ett branschpris. Fjantiga offerkoftor.
Citera
2018-12-06, 20:29
Bannlyst
Vet inte om nån kan hjälpa mig men försöker. När jag senast var som mest involverad i AMK Morgon var när Ellen var med. Sen har jag läst här TYP vad som hände. Men hon har alltså gjort ett AMA avsnitt? Kan man lyssna på det nånstans?
Citera
2018-12-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Varför vara rädd för henne?
Jag tyckte dom diskuterade det på ett nyanserat sätt. Liksom. Helt plötsligt bryr sig alla om ett branschpris. Fjantiga offerkoftor.

Martin har påsenare tid vänt sig ifrån att vara den frispråkiga killen som han har gjort karriär på, till att vandra mer och mer mot PK-rummets varma väggar. Han är inte rädd för Linnea Claesson utan hennes makt och tillkommande svans.

Samma sak när det uppstod rabalder på när Johanna Nordströms PK-svans kom till bus mot Barbro, valde han att ducka och något som diskuterades i paus istället för i sändning. Martin har blivit rädd för att uppröra PK-eliten helt enkelt...

Jag tyckte inte det var nyanserat.. Det är en humorpodd och finns otroligt mycket humor i att Linnea Claesson blev vald till årets jurist. Men det tåget valde Hanif Bali att göra humoristiska poänger på så är väl ett nedsmutsat ämne i Martins ögon, eller varför han inte valde att göra några humoristiska poänger. Var uppenbart att det var ett ämne Martin ville snacka ihop sig med resten innan det togs upp i programmet.

Fjantiga offerkoftor?.... Vilka då? Du pratar om nyanser men låter som att du pratar direkt ur Martins röv med dina fyra nyanser av brunt runt munnen. Du kan väl nyansera dina svar du med..
Senast redigerad av pogba 2018-12-13 kl. 14:34.
Citera
2018-12-13, 14:33
Medlem
Riktigt bra avsnitt idag och igår, David Sundin och Fritte kom in och gav lyssnarna en tillbakablick över hur bra AMK en gång varit.

Presenterades för övrigt Josefine Sonck ens en gång? Hörde henne bara skratta i dagens avsnitt mer eller mindre..
Citera
2018-12-13, 19:49
Medlem
HandsomeDans avatar
Nu verkar det som att Daniel Sanchez är fast gäst 2 gånger i veckan. Förstår verkligen inte, jag tycker inte att han bidrar med någonting. Har Martin svårt att få tag i gäster?

Annars kul med David o Fritte! Nästa vecka ska tydligen Marcus Thapper vara programledare,
Bra! Blir ofta kul och lite annorlunda när inte Martin är med. Och extra kul eftersom K Svensson då kan vara gäst
Citera
2018-12-13, 20:01
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeDan
Nu verkar det som att Daniel Sanchez är fast gäst 2 gånger i veckan. Förstår verkligen inte, jag tycker inte att han bidrar med någonting. Har Martin svårt att få tag i gäster?
Tror det handlar mycket om lathet.
Citera
2018-12-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeDan

Annars kul med David o Fritte! Nästa vecka ska tydligen Marcus Thapper vara programledare,
Bra! Blir ofta kul och lite annorlunda när inte Martin är med. Och extra kul eftersom K Svensson då kan vara gäst

Tänkte precis fråga vem killen med feminin och nasal röst var, men jag antar att det är han som är Daniel Sanchez? Rätt trist gäst med dålig tajming som säger saker ingen skrattar åt.
Citera
2018-12-14, 08:45
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Riktigt bra avsnitt idag och igår, David Sundin och Fritte kom in och gav lyssnarna en tillbakablick över hur bra AMK en gång varit.

Verkligen! Gamla amkgänget var oslagbart i humorväg, underbar dynamik samt att nisse och david briljera i princip varje avsnitt
Citera
2018-12-14, 12:27
Medlem
kattmatfoders avatar
Ikväll är det AMK's uppesittarkväll med start 16:00 upplagt för riktigt fylleslag och branschskvaller på sena timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in