2012-11-17, 17:33
Medlem
HobartMuddys avatar
Så länge SD är det mest invandringskritiska partiet i riksdagen får de min röst.

Jimmie har imponerat de senaste dagarna, det märks att han är intelligent på riktigt. Men jag har nog tappat lite förtroende för KE, som jag tidigare tänkte personrösta på. SD har idag en mycket större begåvningsreserv att ta av än de hade för två år sedan så lite ombyten i toppen kanske inte skadar heller.
Citera
2012-11-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardelson
Du menar att sådana här mätningar tyder på kris?

On topic: SD är vad som gäller i valet 2014, veckans hetsjakt har inte påverkat mig. SD 2014!

Här är en liten del av krisen har Du missat det ?

Några exempel är :

- Diskreptansen mellan Åkessons politik och kärnväljarnas önskemål
- Åkessons nolltolerans till rasism är inte förankrad i partiet
- Konflikten med ungdomsförbundet
- Åkessons förakt för kärnväljarna och hans vädjan mot medelklassen
- Läckorna i partiledningen
- Almqvists vägran att lämna riksdagen
- Polisanmälningar
- Naivt agerande gentemot massmedia
- Kärnväljarnas usla krisinsikt
- Medelklassens krav på uppförande hos förtroendevalda
- Åkessons vacklande ställning inom partiet
- Behov av fortsatt utrensning
- Behov av åtstramning mot kärnväljarna.
Citera
2012-11-17, 17:37
Medlem
toK | swes avatar
Senaste dagarnas "avslöjande" avgjorde saken för mig, gör man inte ett lika stort scoop om moderaternas islamist i försvarsutskottet blir det liksom inte trovärdigt..

Ja, SD..
Citera
2012-11-17, 17:50
Medlem
Mitt stöd till SD har bara ökat, efter vänstermedias snuskiga smutskastning. Så dumma är de så kallade journalisterna!
Citera
2012-11-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyPlanet
Mitt stöd till SD har bara ökat, efter vänstermedias snuskiga smutskastning. Så dumma är de så kallade journalisterna!

Det är ju splittringar i partiet som startat detta förstår Du inte det. Det är delar av SD som vill skada partiet och ledningen.
Citera
2012-11-17, 17:54
Medlem
De som röstat på SD tidigare kommer att fortsätta göra det.Så enkelt är det.
Vad som sker är inget annat än vidrig sensationsjournalistik och järnrörshistorien
är löjligt uppförstorad av media för att försöka locka bort de nya SD sympatisörerna
som tänker lägga sin första röst på SD 2014.

Majoriteten genomskådar den mediala hetsjakten mot SD och den ständiga
förnedringen/stigmatisering mot väljarna.Låt sensationsjournalisterna gotta sig bäst dom vill.
Det gynnar SD i längden och jag är övertygad om att de tar sig igenom detta
lilla eldprov,blir ännu starkare och att framgången fortsätter gå spikrakt uppåt.
Citera
2012-11-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det är ju splittringar i partiet som startat detta förstår Du inte det. Det är delar av SD som vill skada partiet och ledningen.
Jaja, jag förstår att du är desperat över faktumet att SD verkar inte ha tagit allvarlig skada av smutskastningen.
Citera
2012-11-17, 17:57
Medlem
Mr.Goats avatar
Svar på TS.

Det oroar mig lite att SD fortsätter självkastrera sig själv pga såna här drev, det visar på svaghet.

Drevet i sig eller vad som skett bekymrar mig inte det minsta, men media kommer fortsätta dreva på tills SD antingen ingår 100% i 8klövern eller är under 4%.
Därför bekymrar deras feghet mig.
Citera
2012-11-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyPlanet
Jaja, jag förstår att du är desperat över faktumet att SD verkar inte ha tagit allvarlig skada av smutskastningen.

SD är som alla förstår djupt splittrat och internt hårt pressat. sannolikt har man tappat 3-5% av medelklassens sympatisörer på sitt interna klanteri.
Citera
2012-11-17, 18:01
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
SD är som alla förstår djupt splittrat och internt hårt pressat. sannolikt har man tappat 3-5% av medelklassens sympatisörer på sitt interna klanteri.
Sannolikt? Var fan ligger denna bedömning ifrån? Sluta hitta på egna siffror, dumhuvud.
Citera
2012-11-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Sannolikt? Var fan ligger denna bedömning ifrån? Sluta hitta på egna siffror, dumhuvud.

Den bedömning man gör av flyktigheten hos medelklassväljare framförallt från M och S.

Dessa har sannolikt lämnat SD för att återgå till framförallt M,S och KD.
Citera
2012-11-17, 18:06
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Här är en liten del av krisen har Du missat det ?

Några exempel är :

- Diskreptansen mellan Åkessons politik och kärnväljarnas önskemål
- Åkessons nolltolerans till rasism är inte förankrad i partiet
- Konflikten med ungdomsförbundet
- Åkessons förakt för kärnväljarna och hans vädjan mot medelklassen
- Läckorna i partiledningen
- Almqvists vägran att lämna riksdagen
- Polisanmälningar
- Naivt agerande gentemot massmedia
- Kärnväljarnas usla krisinsikt
- Medelklassens krav på uppförande hos förtroendevalda
- Åkessons vacklande ställning inom partiet
- Behov av fortsatt utrensning
- Behov av åtstramning mot kärnväljarna.

Även SD har hamnat under den massmediala luppen för tillfället så tror jag att de likt en sångtext: reser sig i igen.
SD´s utveckling följer inte normen för traditionella partier därför ska man akta sig för att applicera "gammel-partiernas" normer på dem. Och jag är övertygad om att det är just därför som de kommit så starkt på senaste året.
Av dina uppräknande pekpinnar så ser jag bar en som negativt för SD och det är konfliten med SDU.
Om de inte tyglar sina galande ungtuppar så kommer SD att backa kraftigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in