2012-11-17, 16:07
Medlem
vargenbaras avatar
Det babblas så jävla mycket i media, om hur SD gör ditten och dattan.

Jag upplever att det här enbart har förstärkt folks fördomar och tankar kring att media verkligen vinklar nyheter för att sänka SD.

Dessutom så, i och med att SD för många mer som ett protestparti, så spelar det väl ingen roll om de gör något snedsteg, för de flesta handlar det väl om att markera tydligt för de andra partierna att deras invandringspolitik är galen.

Detta i kombination med Reinfeldts uttalande om bestraffning av SD röstade genom att öka invandringen... Det är ju katastrof.

Vad tror ni? Har de senaste händelserna egentligen vart ett stort + för SD? Eller har medierna rätt? Är slutet här för SD?
Citera
2012-11-17, 16:19
Medlem
Ja, det är ju verkligen hemskt hur media vinklar händelsen att våra riksdagsmän går på stan och skriker hora och blatte och plockar upp järnrör...
Citera
2012-11-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Ja, det är ju verkligen hemskt hur media vinklar händelsen att våra riksdagsmän går på stan och skriker hora och blatte och plockar upp järnrör...

Det var inga riksdagsmän som gick där, händelsen utspelade sig för tre år sedan och Sverigedemokraterna satt inte ens i Riksdagen. Det enda felet de gjorde var att de inte slog ner några brölande blattar med järnrören.
Citera
2012-11-17, 16:24
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Det i sig är ju inte några försvarbara handlingar, däremot, precis som Åkesson säger till expressen. "SD's ledning springer runt med järnrör på stan" Det hände väl inte?

Missuppfatta inte, jag är i grund och botten inte en SD sympatisör, MEN det finns inga andra vettiga alternativ som det ser ut nu.
Citera
2012-11-17, 16:26
Medlem
Gizurs avatar
Det finns nog en hel del som inte tycker att händelserna spelar någon som helst roll. Att kalla folk för hora, babbe och blatte är vardagsspråk för dem. Fast de tillhör nog redan SD:S kärnväljare.
Citera
2012-11-17, 16:27
Medlem
Enligt mig är det ett plus. Samman med att jag håller med deras politik till fullo så blir jag även mer intresserad av att rösta på dem då det är självklart vilken provokation det skulle bli i ansiktet på åsiktspolisen. Ju mer PK-krigarna maler på med sitt orelevanta skit i media, ju fler röster blir det för SD. Det är i alla fall vad jag tror. Folk har nog med sitt eget skit för att ens bry sig om vad som sägs i media, varje dag, varje timme, varje minut, var sekund. De blir snarare förbannade.
Citera
2012-11-17, 16:29
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Det finns nog en hel del som inte tycker att händelserna spelar någon som helst roll. Att kalla folk för hora, babbe och blatte är vardagsspråk för dem. Fast de tillhör nog redan SD:S kärnväljare.

det är HELT sant egentligen, men det ändrar ju inte faktumet om att Sveriges välfärd är på styva linan, och att SD är det enda partiet som har en chans att vända trenden.
Citera
2012-11-17, 16:30
Medlem
endures avatar
Behovet av att ta itu med invandrarfrågan är givet.

Det parti som tar fram relevanta, praktiska och t.ex. ekonomiska vinningar genom att sänka invandringskvoten, och som verkligen menar det och inget annat, dvs inte är ett parti fullt med smygrasister, de kan nog finna bättre lycka i valet.

För närvarande består partiet till stor del av folk som uttrycker sig som ovan: "Det enda felet de gjorde var att de inte slog ner några brölande blattar med järnrören."

Invandrare är överrepresenterade inom de lägre socioekonomiska grenarna, men det betyder inte att man kan dra dem över en kam. Det finns säkerligen lika brölande vita, som lever under liknande förhållanden, om än inte lika många.

Därför bör vi peka på den socioekonomiska gruppen, istället för invandrare som sådana, enligt min åsikt. Om SD kan förmedla på något sätt att en sänkt invandring stärker denna grupp, istället för att ge sken av allmän främlingsfientlighet genom att peka på att invandrare våldtar mer, etc (men invandrare är som sagt överrepresenterade inom en viss grupp, och kanske är det gruppen som våldtar mer?), då skulle jag få mer förtroende för dem.
Citera
2012-11-17, 16:31
Medlem
VenomXs avatar
Man blir ju om inte annat sugen att rösta på SD just enbart pga hur de mobbas ut ur samhällsdebatten, det snackas ständigt om att politiska representanter för SD ej bör bjudas in på diverse middagar, hela tiden försöker tidningarna tala om för folk att de röstar fel om de röstar på SD, för att inte tala om hur många hotbrev/förstörd egendom/osv som "vanligt folk" som är med i SD får utstå. Det är ren och skär utmobbning, raka motsatsen till demokrati och därmed inget jag vill stödja, då ställer jag mig hellre på "underdoggens" sida bara på ren jävla princip även om de råkar ha en lite högre procent WT-idioter som skriker hora och slåss med järnrör också.

Sen är jag inte rasist, däremot ÄR jag emot att ta in folk med en världsåskådning som motsvarar medeltida standarder, och jag ÄR emot att släppa in stora mängder muslimer oavsett om de är våldsamma eller inte, just eftersom hårt troende religiösa för mig är ett stort kliv tillbaka i utvecklingen. Då Sverige idag lyckats bli ett av världens mer sekulariserade länder som sätter tilltron till vetenskapen framför tomtar och troll, så tycker jag helt klart att vi inte bör importera en massa outbildade lågpannade fåntrattar en masse.

Kan också säga att jag har EXAKT samma åsikt om frågan gällde att importera en massa rabiata tokkristna från den Amerikanska högern i stil med pastor Phelps (god hates everything osv) och liknande, så det har inget med att de kommer specifikt från Mellanöstern eller Afrika att göra utan jag tycker bara inte att man medvetet ska ta beslut som sänker den nationella genomsnittliga IQn med tiotals poäng. Sen vad människorna har för färg eller form, det skiter jag fullständigt i.

Men det är bara jag det
Citera
2012-11-17, 16:31
Bannlyst
Tycker att Linda Rosing borde ta upp sin politiska karriär och sitt parti, Unika partiet igen. Jag följer henne till döden! Hon behövs mer än någonsin
Citera
2012-11-17, 16:34
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Man blir ju om inte annat sugen att rösta på SD just enbart pga hur de mobbas ut ur samhällsdebatten, det snackas ständigt om att politiska representanter för SD ej bör bjudas in på diverse middagar, hela tiden försöker tidningarna tala om för folk att de röstar fel om de röstar på SD, för att inte tala om hur många hotbrev/förstörd egendom/osv som "vanligt folk" som är med i SD får utstå. Det är ren och skär utmobbning, raka motsatsen till demokrati och därmed inget jag vill stödja, då ställer jag mig hellre på "underdoggens" sida bara på ren jävla princip även om de råkar ha en lite högre procent WT-idioter som skriker hora och slåss med järnrör också.

Sen är jag inte rasist, däremot ÄR jag emot att ta in folk med en världsåskådning som motsvarar medeltida standarder, och jag ÄR emot att släppa in stora mängder muslimer oavsett om de är våldsamma eller inte, just eftersom hårt troende religiösa för mig är ett stort kliv tillbaka i utvecklingen. Då Sverige idag lyckats bli ett av världens mer sekulariserade länder som sätter tilltron till vetenskapen framför tomtar och troll, så tycker jag helt klart att vi inte bör importera en massa outbildade lågpannade fåntrattar en masse.

Kan också säga att jag har EXAKT samma åsikt om frågan gällde att importera en massa rabiata tokkristna från den Amerikanska högern i stil med pastor Phelps (god hates everything osv) och liknande, så det har inget med att de kommer specifikt från Mellanöstern eller Afrika att göra utan jag tycker bara inte att man medvetet ska ta beslut som sänker den nationella genomsnittliga IQn med tiotals poäng. Sen vad människorna har för färg eller form, det skiter jag fullständigt i.

Men det är bara jag det

Dina åsikter stämmer bra in på mig, och troligtvis även den skaran av icke WT som lägger sin röst på SD i ren protest.
Senast redigerad av vargenbara 2012-11-17 kl. 16:38.
Citera
2012-11-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det var inga riksdagsmän som gick där, händelsen utspelade sig för tre år sedan och Sverigedemokraterna satt inte ens i Riksdagen. Det enda felet de gjorde var att de inte slog ner några brölande blattar med järnrören.
Är så trött på det här idiotargumentet. Om man beter sig så här har man helt enkelt inte i riksdagen att göra. I riksdagen vill man ha folk som fattar att man inte gör så. Inte folk som slutar med det enbart för att de sitter i ridsdagen.
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Det i sig är ju inte några försvarbara handlingar, däremot, precis som Åkesson säger till expressen. "SD's ledning springer runt med järnrör på stan" Det hände väl inte?
Nja, det är tillräckligt nära sanningen för att jag inte ska se någon fara. Det är inte värre än den sensationsjournalistik man ser dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in