Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det var inga riksdagsmän som gick där, händelsen utspelade sig för tre år sedan och Sverigedemokraterna satt inte ens i Riksdagen. Det enda felet de gjorde var att de inte slog ner några brölande blattar med järnrören.
De har blivit helt nya människor på dessa tre åren alltså?
Dessa tre "riksdagsmän" agerar som tre 14-åringar från Svenne-by på sin första fylla. Att se detta tillsammans med vetdomen att många (?) inom SD har en kriminell bakgrund, är för mig mer än nog för att bjokotta partiet och se dem som ett gäng pajaser - som i ett desperat försök förkläder sin rasfientliga politik för att få in en fot i riksdagen. Har inget förtroende för det partiet och har svårt att tro att annat än nationalister och xenofobiker dras till dem.
Helt enkelt för många snedsteg under samma tak. Jag tycker expressen gör en helt O.K. liknelse i sin video - tänk om motsvarande i moderaterna hade gjort något sådant. Tanken är rent av skrattretande. Men när det gäller SD så blir man inte längre förvånad. Men så många "tidigare"kriminella under samma sak kommer något sådant fram förr eller senare.
Det är en sak att vara berusad, svära åt någon på stan eller liknande. Om det hade kommit fram att en politiker betett sig lite odräglig under en fylla, så visst... men när tre av dem, mitt på dagen (?) springer runt och fjantar sig, plockar upp byggmaterial och ska "slå ned" folk samtidigt som de skriker "blatte" osv. har det gått alltför långt...
partitoppen alltså. och då när deras sanna natur visar sig får ni ökat förtroende?