2012-11-18, 00:19
Medlem
Methones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det var inga riksdagsmän som gick där, händelsen utspelade sig för tre år sedan och Sverigedemokraterna satt inte ens i Riksdagen. Det enda felet de gjorde var att de inte slog ner några brölande blattar med järnrören.

De har blivit helt nya människor på dessa tre åren alltså?

Dessa tre "riksdagsmän" agerar som tre 14-åringar från Svenne-by på sin första fylla. Att se detta tillsammans med vetdomen att många (?) inom SD har en kriminell bakgrund, är för mig mer än nog för att bjokotta partiet och se dem som ett gäng pajaser - som i ett desperat försök förkläder sin rasfientliga politik för att få in en fot i riksdagen. Har inget förtroende för det partiet och har svårt att tro att annat än nationalister och xenofobiker dras till dem.

Helt enkelt för många snedsteg under samma tak. Jag tycker expressen gör en helt O.K. liknelse i sin video - tänk om motsvarande i moderaterna hade gjort något sådant. Tanken är rent av skrattretande. Men när det gäller SD så blir man inte längre förvånad. Men så många "tidigare"kriminella under samma sak kommer något sådant fram förr eller senare.

Det är en sak att vara berusad, svära åt någon på stan eller liknande. Om det hade kommit fram att en politiker betett sig lite odräglig under en fylla, så visst... men när tre av dem, mitt på dagen (?) springer runt och fjantar sig, plockar upp byggmaterial och ska "slå ned" folk samtidigt som de skriker "blatte" osv. har det gått alltför långt...
Citera
2012-11-18, 00:21
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Eller har medierna rätt? Är slutet här för SD?

Gammalmedia har rätt, SD är i djup kris, det är bara frälsta idioter som går omkring att partiet går stärkt ut ur det här. Vem kan med hedern i behåll försvara ett beteende som renderat hela partiledningens avgång i normala partier?

Känns SD som ett självklart val efter de tre musketörernas järnrörsuppvisning då är inte alla hästarna i stallet.
Citera
2012-11-18, 01:28
Medlem
darknessss90s avatar
Ja nästa val så kommer jag garanterat ge SD en röst. De andra partierna är så mesiga o inte direkt vågar föra en bra invandringspolitik, förutom det dom redan gör, är för massinvandring o blundar för problemen som uppstår och kommer att uppstå! Är de pga rädsla eller av okunskap tro? att kraftigt bromsa invandringen är väll inte rasistiskt? Det är ju det de överiga partierna verkar tro... hmmm wierd
Citera
2012-11-18, 01:59
Bannlyst
haha ni är för mycket. ni vill alltså ha politiker som kallar kvinnor för horor. går med järnrör. och beter sig allmänt som kolatorskar.. partitoppen alltså. och då när deras sanna natur visar sig får ni ökat förtroende?

erik almqvist lägger in en motion om att kvinnor som kallas för horor. sen kallar han kvinnor för horor själv och nu känner ni ökat förtroende?
Citera
2012-11-18, 02:11
Medlem
Hinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Men herregud. Jag bor också i ett oberikat område, fast i sydvästra Sverige. Men jag inser också att det inte kommer fortsätta på det viset med nuvarande politik. Tror du att ni i norr är förskonade för all framtid, och röstar bara efter vad som känns bäst för stunden? Är det inte bättre att verka för att slippa uppleva mångkulturen helt och hållet istället för att vänta in den? Vi sitter ju redan med facit på vad som händer när ett område berikas i allt högre utsträckning.

Jag pratar inte för mig själv utan generellt. Folk är överlag ganska korkade och kortsiktiga i sitt tänkande. Det är svårt för människor att visualisera ett problem som ännu inte existerar så fråga inte ut mig. Jag kommer förmodligen rösta på SD, men då främst p.g.a min lutning till socialkonservatism och för hur jävla förnedrande det är när etablerade politiker suttit och pratat skit om svensk kultur, hur denna inte existerar osv. Vilket är befängt och något SD fördömer.
Citera
2012-11-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahrusalem
haha ni är för mycket. ni vill alltså ha politiker som kallar kvinnor för horor. går med järnrör. och beter sig allmänt som kolatorskar.. partitoppen alltså. och då när deras sanna natur visar sig får ni ökat förtroende?

erik almqvist lägger in en motion om att kvinnor som kallas för horor. sen kallar han kvinnor för horor själv och nu känner ni ökat förtroende?

Kompis, det är två lååånga år kvar till valet. Under dessa år kommer mångkulturen leverera i rasande tempo. Bara det senaste dygnet har vi en nerslagen pensionär och ett misslyckat försök till gruppvåldtäkt:

http://hd.se/helsingborg/2012/11/17/90-arig-kvinna-brutalt-nedsparkad/

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1133154-14-aring-utsatt-for-valdtaktsforsok

Imorgon är det nåt nytt, och i övermorgon också, och det kommer fortsätta på samma vis. Hur mycket SD:s företrädare än klantar sig så drivs väljarna i famnen på partiet av naket våld.
Citera
2012-11-18, 02:18
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Det är bara du TS. Bli inte för bitter nu bara.
Citera
2012-11-18, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Kompis, det är två lååånga år kvar till valet. Under dessa år kommer mångkulturen leverera i rasande tempo. Bara det senaste dygnet har vi en nerslagen pensionär och ett misslyckat försök till gruppvåldtäkt:

http://hd.se/helsingborg/2012/11/17/90-arig-kvinna-brutalt-nedsparkad/

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1133154-14-aring-utsatt-for-valdtaktsforsok

Imorgon är det nåt nytt, och i övermorgon också, och det kommer fortsätta på samma vis. Hur mycket SD:s företrädare än klantar sig så drivs väljarna i famnen på partiet av naket våld.
ja sd verkar ju vara partiet som motverkar våld i samhället. beväpnade med järnrör. hur tänker du? kalla inte mig kompis
Citera
2012-11-18, 02:23
Medlem
Zaedrewss avatar
SD har nog aldrig känts som självklare val. Vi hör varsel varje dag och bara här det är tre somalier som flyttat in. När är man inte rasist? Är det vid 100000 nya, är det vid en million nya? Får man ens vara lite ynka lite kritisk till massinvadringen utan att Expressen ska kalla dig dödsnassare?
Citera
2012-11-18, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahrusalem
ja sd verkar ju vara partiet som motverkar våld i samhället. beväpnade med järnrör. hur tänker du? kalla inte mig kompis

Det har du två år på dig att inse. Lycka till.
Citera
2012-11-18, 03:59
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Vet inte riktigt hur du får det till att media vinklar, TS. Visst att de har klippt bort vissa delar, men å andra sidan kan man ju hävda att de inte är av speciellt stort nyhetsvärde när det är riksdagsmännen som är i fokus.

Kunde bara inte låta bli att citera dig.

Media vinklar inte. De kampanjar. Om du inte läser nyheterna, här är en kort resume';

1) Sd får >11% i opinoin
2) Exp släpper en mer än två år gammal klippt film. Nu är tillfället kommet att visa "nyheterna".
3) Resten av PK media hänger på enligt plan
4) SSU och övriga ungdomsförbund skriver så fingrarna blöder här och på andra forum
5) Exp och AB använder alla tillgängliga opinionsföretag för att kunna visa siffror på olika vinklar av storyn

En kampanj, kort och gott.

Vad som är i fokus är vad media väljer att lägga i fokus. Det som är intressant för mig är att få en objektiv, HEL, bild av vad som hänt. Det har vi inte nu, pga att Exp smyghåller på filmen.

Nyhetsvärde skiter jag i som mediakonsument. Jag vill ha information. Inte censur.
Senast redigerad av Tigris.of.gaul 2012-11-18 kl. 04:03.
Citera
2012-11-18, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Sen är jag inte rasist, däremot ÄR jag emot att ta in folk med en världsåskådning som motsvarar medeltida standarder. Då Sverige idag lyckats bli ett av världens mer sekulariserade länder som sätter tilltron till vetenskapen framför tomtar och troll, så tycker jag helt klart att vi inte bör importera en massa outbildade lågpannade fåntrattar en masse.

Kan också säga att jag har EXAKT samma åsikt om frågan gällde att importera en massa rabiata tokkristna från den Amerikanska högern i stil med pastor Phelps (god hates everything osv) och liknande, så det har inget med att de kommer specifikt från Mellanöstern eller Afrika att göra utan jag tycker bara inte att man medvetet ska ta beslut som sänker den nationella genomsnittliga IQn med tiotals poäng. Sen vad människorna har för färg eller form, det skiter jag fullständigt i.

Men det är bara jag det

Nej, det är inte bara du det. jag är helt med dig på den. Fattar fan inte hur vi hamnat i ett läge där man anses vara rasist bara för att man är skeptisk mot religioner och allsköns fanatiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in