Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-11-16, 19:12
Medlem
min dator har fått virus jag har en acer aspire on 722, jag har försökt och formatera den men det gick inte datan stannar still, sen försökta jag lägga till ubuntu och formatera den via ubuntu men det gick inte heller. jag har forsökt med killdisk och det gick inte heller vad sk jag göra? den har windos 7 och windos går inte och starta den bara skriver error.

jag kan köra ubuntu från usb men den startar och stannar helt still efter en kvart sen man måste stänga av den och lägga på igen.

hur kan jag fixa den`?

MVH Agneos
Citera
2012-11-16, 21:47
Medlem
927s avatar
kanske är det nåt problem med disken, jag har fått byta ut diskar på datorer som frysit helt.
testa ta ut disken och lägg till den som extern disk i en annan dator och gör en felkontroll. man kan även kolla statusen på med ett program som speccy.
är den mycket skadad så kanske du inte ens kommer åt allt innehåll i disken
Citera
2012-11-16, 22:03
Medlem
Kör ett diagnostiskt test på din hårddisk, men även på ram / cpu. Kolla även temperaturerna.
Citera
2012-11-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
kanske är det nåt problem med disken, jag har fått byta ut diskar på datorer som frysit helt.
testa ta ut disken och lägg till den som extern disk i en annan dator och gör en felkontroll. man kan även kolla statusen på med ett program som speccy.
är den mycket skadad så kanske du inte ens kommer åt allt innehåll i disken

jag har täntk på din altenativ som sista utväg men jag jag plocka bort disken och koppla den till en annan?
Citera
2012-11-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xetal
Kör ett diagnostiskt test på din hårddisk, men även på ram / cpu. Kolla även temperaturerna.

jag kan inte ens komma åt windos hur ska jag köra diagnostiskt tets?
Citera
2012-11-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agneos
jag kan inte ens komma åt windos hur ska jag köra diagnostiskt tets?

Testa UBCD
Citera
2012-11-17, 19:34
Medlem
jag har kopplat bort hårddisken men hur kan jag koppla den till en annan data den har 12 pin kontakt finns det nåt adapter till usb?
Citera
2012-11-18, 11:55
Medlem
Citat:
jag har kopplat bort hårddisken men hur kan jag koppla den till en annan data den har 12 pin kontakt finns det nåt adapter till usb?

Ja, det finns.
Men varför inte ansluta internt?
Citera
2012-11-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ja, det finns.

hur kan jag ansluta till internet?
Citera
2012-11-18, 16:31
Medlem
//Mac\\-Sters avatar
Citat:

Citat:
hur kan jag ansluta till internet?

LÄS vad xetal skriver engång till!

Citera
2012-11-18, 19:34
Medlem
927s avatar
Citat:

det finns en data resp en strömkontakt, min tanke var att du kopplar den till en stationär dator.
ett annat alt är att du bränner ner den här skivan och bootar med den
http://www.softexia.com/hirens-bootcd.html välj mini xp under uppstart
Citera
2012-11-24, 19:17
Medlem
Hej igen,

jag har letat efter adapter från 12 pin till usb men ej hittat kan någon hjälpa mig att hitta en? det jag vill koppla är en hårddisk med 12 pin kontakt till en vanligt usb kontakt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in