2012-11-16, 19:09
Medlem
FddZs avatar
Nu är det så att igår runt 5 tiden så umgicks jag med en person (som drog hem runt 6) som senare mot 11 tiden började spy osv. Idag har jag mått illa sen runt 12 tiden och legat sen runt 1.
Jag har vare på toa och skitit typ 5 gånger, jävligt löst men har inte spytt någonting. Nu känner jag inte av något illamående men magen låter och har sig.

Så har jag fått magsjuka? Isåfall är sannolikheten större att ja bara kommer ha diarré än att jag kommer börja spy?
Citera
2012-11-16, 19:12
Medlem
Man behöver inte spy för att man är magsjuk
Citera
2012-11-16, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FddZ
Nu är det så att igår runt 5 tiden så umgicks jag med en person (som drog hem runt 6) som senare mot 11 tiden började spy osv. Idag har jag mått illa sen runt 12 tiden och legat sen runt 1.
Jag har vare på toa och skitit typ 5 gånger, jävligt löst men har inte spytt någonting. Nu känner jag inte av något illamående men magen låter och har sig.

Så har jag fått magsjuka? Isåfall är sannolikheten större att ja bara kommer ha diarré än att jag kommer börja spy?
vinterkräksjuka låter det som
Citera
2012-11-16, 19:30
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yvert
vinterkräksjuka låter det som

Kan det mycket väl vara.

Men TS, du har inte käkat något "ovanligt" eller börjat äta nån medicin eller så?
Citera
2012-11-16, 19:40
Medlem
FddZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Kan det mycket väl vara.

Men TS, du har inte käkat något "ovanligt" eller börjat äta nån medicin eller så?

Nej men har bara ätit 1 macka sen klockan 12 igår kväll, vågar inte sätta i mig nånting
Citera
2012-11-16, 20:58
Medlem
FddZs avatar
Update: Åt nyss några sura ahlgrens bilar och drack lite avslagen fanta exotic och mår genast lite bättre!
Citera
2012-11-16, 21:41
Medlem
wääuus avatar
Om du mår bättre med lite socker i dig så föreslår jag att du äter och dricker lite mer! Om det nu skulle vara så att du börjar spy så är det ju bra att du har bunkrat upp med lite energi och även någonting att spy upp.

Edit: Alltså ta en macka eller så, en massa ahlgrens bilar och läsk lär ju inte göra att magen känns bättre.
Citera
2012-12-01, 16:43
Medlem
hairgels avatar
Lite sent svar kanske, men är man orolig så påverkar det magen något så enormt. Jag själv har emetofobi (fobi för att spy) och det är ett rent helvete under vinterhalvåret då jag går runt och oroar mig hela tiden, vilket sätter igång magen, vilket gör att jag oroar mig ännu mer, blir världens onda spiral som bara ångestdämpande biter på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in