2012-11-16, 18:20
Medlem
Har läst skitlänge och samlat fakta, velat bli omskuren då min förhud inte går att dra tillbaka helt vid 100% stånd.

mitt ollon är väldigt känsligt, och hoppas på att det försvinner vid omskurningen också!

vet någon vart i sverige man kan bli omskuren? (OBS, vill ha ett bra ställe då många inte vet vad dem gör, fel omskurning eller dålig kan leda till smärta och andra grejer :/ )
Citera
2012-11-16, 18:23
Medlem
sommarlovs avatar
Bara stoppa och fråga nästa muslim du stöter på, de borde veta!

Nej men seriöst, närmaste vårdcentral kan hjälpa dig.
Är du säker på att du vill ta allt, kan räcka med strängen?
Citera
2012-11-16, 18:30
Medlem
vill fixa skiten bara, ollonet är känsligt också så vill fixa den delen!
Citera
2012-11-16, 18:51
Medlem
Fettopappas avatar
Det bästa är väl att boka tid till en läkare och berätta att det gör ont och att du verkligen har problem med ollonet. Då lär de väl säkert boka tid till en kirurg.
Citera
2012-11-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omfgomfg
vill fixa skiten bara, ollonet är känsligt också så vill fixa den delen!

Som omskuren vill jag starkt avråda dej från att göra det!!! Om du gått på myten att man kan knulla längre som omskuren är det bara att beklaga.
Tror du att det blir mindre känsligt utan skydd?
Citera
2012-11-16, 19:14
Medlem
Klitor.Isbjoerns avatar
En gammal klasskompis var beschnitten och han bar ALLTID siden/slikeskalsonger. Min gissning är att det hjälper ett känsligt ollon. Lycka till!
Citera
2012-11-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexsokarna
Som omskuren vill jag starkt avråda dej från att göra det!!! Om du gått på myten att man kan knulla längre som omskuren är det bara att beklaga.
Tror du att det blir mindre känsligt utan skydd?

Klart som fan ollonet blir mindre känsligt efter man har blivit omskuren..

Ont. Ring till din vårdcentral så kan dom hjälpa dig med vem du ska ta kontakt med.
Citera
2012-11-16, 19:21
Medlem
Maleficiums avatar
Ditt ollon blir inte automatiskt mindre känsligt bara för att du låter dig själv bli omskuren, om du har problem med för trång förhud och det leder till besvär så är nog ett ingrepp kanske vägen att gå.

Men när det kommer till det hela med att ollonet ska bli mindre känsligt så är det något som tar tid, det är med andra ord inte en "package deal".

Du kan läsa mer om det här

Citat:
Förhuden finns för att skydda ollonet, där huden är extra tunn och känslig. Om förhuden tas bort har ollonet inte samma skydd från till exempel underkläder som kan skava emot. Det gör att huden på ollonet med tiden blir lite tjockare och mindre känslig.

Det kan innebära att det dröjer innan man får orgasm och utlösning, något som vissa upplever som något bra. Medan andra kan tycka att det är jobbigt att det tar längre tid att få orgasm och utlösning.

http://www.umo.se/Kroppen/Killars-underliv/Omskuren---kille/
Citera
2012-11-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiomTop
Klart som fan ollonet blir mindre känsligt efter man har blivit omskuren..
.

Jag har varit omskuren i 30 år och får bara känsligare ollon för varje år som går! Inte känsligt som att jag kommer snabbare för det styr jag med det övre huvudet, utan skav mot kalsonger.

TS ett snitt eller töj skinnet är mitt råd. Men låt dom vid Gud inte ta bort allt skinn.
Citera
2012-11-16, 20:20
Medlem
Verdess avatar
Om du har läst på så mycket så borde du känna till den här tråden:
https://www.flashback.org/t199213

Och till andra i tråden, nej omskärelse är inte en så jävla stor grej. Sedan jag blev omskuren har egentligen ingenting förändrats. Har sex som vanligt, kommer som vanligt, kissar som vanligt, och alla dessa tre sakerna är lika sköna som vanligt. Sluta larva er... dessutom handlar det om ett medicinskt ingrepp och kan mycket väl vara värt det om hans problem stör honom.
Citera
2012-11-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexsokarna
Jag har varit omskuren i 30 år och får bara känsligare ollon för varje år som går! Inte känsligt som att jag kommer snabbare för det styr jag med det övre huvudet, utan skav mot kalsonger.

TS ett snitt eller töj skinnet är mitt råd. Men låt dom vid Gud inte ta bort allt skinn.

Något sådant har jag aldrig känt, i början när man precis gjort det var det känsligt som fan, men nu har man ju haft det i 5år och jag har då aldrig känt något direkt skav eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in