2020-12-21, 22:09
Avslutad
Type O Negative är en klassiker i lurarna. Tycker dock att Bloody Kisses är deras höjdpunkt, fastnade inte lika hårt för October Rust.
Senast redigerad av SuperViting 2020-12-21 kl. 22:12.
Citera
2021-05-14, 05:30
Bannlyst
Bloody Kisses och October Rust minns jag att det var bra skivor, jag gillade musiken där och det var musik som jag fastnade snabbt för.
Citera
2021-05-17, 07:56
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
Minns stämningen, det var som att publiken hade nån slags vördnad för Peter Steele. Har även för mig att han drack rödvin mellan låtarna. Bra spelning!

Peter Steele hade rejäl scenskräck och drack ofta både före och under spelningarna, så ditt minne stämmer nog. Riktigt bra frontman trots det.
Citera
2023-05-14, 18:17
Medlem
JustZlatans avatar
Har plöjt genom massor av låtar på youtube de senaste månaderna. Type O har beroendeframkallande låtar.
Citera
2023-05-15, 18:40
Medlem
Type O Negative är ett band jag alltid återkommer till. Det är mörkt, men samtidigt väldigt mycket humor i låtar som Black no 1 och Unsuccessfully Coping.
Citera
2023-06-20, 23:36
Medlem
Fan vilken fin cover! Jag vill skära upp mina ådror och lämna skiten till denna... https://www.youtube.com/watch?v=q60g1l5--eU
Citera
2026-03-03, 18:54
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
"Råkade" se Type O Negative i Hultsfred i mitten av 90-talet på ett sånt där festivaltypiskt sätt, att man går runt bland de olika scenerna och kollar läget och plötsligt fastnar man längre på ett band. Minns stämningen, det var som att publiken hade nån slags vördnad för Peter Steele. Har även för mig att han drack rödvin mellan låtarna. Bra spelning!

Där var jag också -95 i nåt tält som försvann senare år.

Var ett favoritband då så var en stor grej. Såg dem även i Lund -96.

Idag har jag ”I don’t wanna be me” på repeat. En lite annorlunda stänkare jämfört med deras andra låtar, men jävligt bra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in