2012-11-16, 00:11
Medlem
Några fler som fortfarande lyssnar på dessa herrar? Gillar verkligen deras melodiska metal, blandningen mellan dödsseriösa och lättsamma texter samt Peters (som ju tyvärr gick borta för några år sedan) dova stämma. Vad tycker ni andra? Favoritplatta? Själv gillar jag särskilt October Rust skarpt.
Citera
2012-11-16, 02:21
Medlem
ja jag lyssnar ofta på dem, oktober rust ligger mig varmt om hjärtat och jag brukar lyssna på den så här i hösttider.

verkligen synd att peter gick bort för tidigt, förbannade drogträsk. kändes som att han visste att han var på väg att snorta livet ut sig när man läser texten i låten white slavery.

var han i verket att skriva nytt då han dog?
han var en stor tänkare och en "humble giant" och jag hade gärna följt med en bit till på hans resa.

jag har alltid kännt att deras negativa jargong fyller en funktion i dessa hurtiga dagar. men det finns alltid fler lager under jargongen, som tillexempel när hans far på sin dödsbädd sa frasen life is killing me, det är humor i sin renaste form.

har du hör låten paranoid? den är riktigt bra, jag hade missat den tills för mågot år sedan..
Citera
2012-11-16, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blankdank
har du hör låten paranoid? den är riktigt bra, jag hade missat den tills för mågot år sedan..

Black Sabbath-covern? Vet att de gjort en sådan men inte lyssnat särskilt mycket på första plattan och The Origin of the Feces.
Citera
2013-07-04, 06:33
Medlem
Endtimes avatar
Riktigt bra band. October Rust är en av mina absoluta favoritskivor, någonsin.
Citera
2013-07-04, 08:59
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Instämmer med föregående talare. October Rust är riktigt bra rakt igenom, finns inte en enda låt som inte är förbannat bra. Någon som har lyckats se dessa herrar live någon gång?
Citera
2016-06-05, 12:46
Bannlyst
October Rust är sinnessjukt bra. Håller med. Lite respons på Flashback på detta bandet.
Citera
2019-01-27, 09:22
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Ett makalöst band!
En kompis tipsade om deras skivor i många år, innan jag till slut slog på Bloody Kisses förra året. Numera är jag helsåld.

Det suger hårt när man börjar lyssna på ett band intensivt, och sedan inser att man aldrig kommer få se dem live. När Peter Steele gick bort 2010 gick jag i sjunde klass, och visste inte vem han var (kände till bandet dock). När jag läste nyheten om hans bortgång, så fick jag därför en smärre chock när hela metalvärlden sörjde honom. Först i efterhand har jag insett vilken låtskatt jag har missat!

Favoritplattan är, förutom tidigare nämnda Bloody Kisses, World Coming Down. Den mörkaste plattan de någonsin gjorde. October Rust har extrema toppar, men även några döda stunder som jag inte tagit till mig.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2019-01-27 kl. 09:25.
Citera
2019-01-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Instämmer med föregående talare. October Rust är riktigt bra rakt igenom, finns inte en enda låt som inte är förbannat bra. Någon som har lyckats se dessa herrar live någon gång?

Japp, såg dom på Roskilde -96.
Citera
2020-12-13, 05:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupposedToRot
Några fler som fortfarande lyssnar på dessa herrar? Gillar verkligen deras melodiska metal, blandningen mellan dödsseriösa och lättsamma texter samt Peters (som ju tyvärr gick borta för några år sedan) dova stämma. Vad tycker ni andra? Favoritplatta? Själv gillar jag särskilt October Rust skarpt.

Riktigt bra band.

https://www.youtube.com/watch?v=lI6bA8eSYag

Jag lyssnar på dom med jämna mellanrum. RIP Peter Steele.
Citera
2020-12-16, 06:42
Medlem
Pulvermozs avatar
Bloody Kisses är en av de bästa plattorna som gjort. Synd att man aldrig hann se dom live.
Citera
2020-12-16, 15:56
Medlem
drfreudsteins avatar
Ett riktigt bra band och Peter Steeles humor var nästan lika mörk och briljant som hans låtar.
Min favoritplatta är "World Coming Down". Ingen annan skiva förkroppsligar begreppet "depp".
Hann se dem live 2 gånger. Bägge gångerna var på KB i Malmö.
Citera
2020-12-16, 17:24
Medlem
Secunduss avatar
"Råkade" se Type O Negative i Hultsfred i mitten av 90-talet på ett sånt där festivaltypiskt sätt, att man går runt bland de olika scenerna och kollar läget och plötsligt fastnar man längre på ett band. Minns stämningen, det var som att publiken hade nån slags vördnad för Peter Steele. Har även för mig att han drack rödvin mellan låtarna. Bra spelning!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in