• 1
  • 2
2012-11-15, 23:39
Medlem
Tsanwhalars avatar
Hej!

Jag har i ett års tid gått blött näsblod. Det kommer helt från ingen stans och bara ur ena näsborren. Eftersom det kom väldigt ofta gick jag till vårdcentralen minst 10 gånger per månad och tog prover men dem hittade ingenting. Jag sökte och sökte och fick bara fram att man har hjärntumörer och allt vad det är så jag bad doktorn skicka en remiss till röntgen.

När jag röntgade huvudet så såg dom att jag hade bihållsinflammation och fick kortisonspray. De hade även sett att mina tromocyter var väldigt låga så jag fick gå till hematologen flera gånger om. Då kände han att jag hade några körtlar under armen som jag fick operera bort.

Men återigen kommer näsblodet. Det slutar aldrig.

Jag fick ett brev om att min bihålleinflammation är påväg att försvinna och det är nästan ingen inflammation kvar. Har fortsätt med sprayen så nu borde inflammation vara borta. Men bara för någon timme sen började forsa näsblod förfult.

Någon som varit med om detta och vet vad det kan vara? Läkarna har även kollat min näsa och det hittar inget fel.

Tack på förhand!
Citera
2012-11-15, 23:44
Medlem
MegaAgamers avatar
Är du stressad ofta eller?
Citera
2012-11-15, 23:46
Medlem
Kikus avatar
Petar du i näsan eller snyter dig ofta?
Citera
2012-11-15, 23:48
Bannlyst
Det beror på att dina slemhinnor i näsan är irriterade och förmodligen torra på grund utav bihåleinflammationen och näs sprejen,slemhinnorna i näsan har rikligt med ytliga Capilärer (små tunna blodkärl) som lätt kan börja blöda.
Citera
2012-11-15, 23:53
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaAgamer
Är du stressad ofta eller?

Jag blev ju stressad och orolig när detta började Innan var det inga problem
Citera
2012-11-15, 23:53
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Petar du i näsan eller snyter dig ofta?

Bara när jag är väldigt förkyld
Citera
2012-11-15, 23:58
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yvert
Det beror på att dina slemhinnor i näsan är irriterade och förmodligen torra på grund utav bihåleinflammationen och näs sprejen,slemhinnorna i näsan har rikligt med ytliga Capilärer (små tunna blodkärl) som lätt kan börja blöda.

Näsblodet började innan jag började med kortiosonsprayen, men jag blev även väldigt torr i munnen hela tiden. Fick också mycket yrsel och huvudvärk. Dock så hittade läkaren några skador på slemhinnorna eller blodkärlen. Tror dock att doktorn inte trodde det var en relevant skada och kollade inte så noga, så kan mycket väl vara bristande blodkärl.

Dock så får jag alltid en extrem värk under ögat och en extrem migrän som förvinner genast när näsblodet kommer.
Citera
2012-11-15, 23:59
Medlem
Erikons avatar
Går att bota genom att köra upp varmt järn i snoken och smälta igen det kritiska stället så du inte kan blöda ur den
Citera
2012-11-16, 00:01
Medlem
Mr.Kanakes avatar
Hade samma problem förr när jag var i en längre period av stress, dåligt med sömn och för mycket träning. Ingen bra kombination.. Men när jag ordnade upp det slutade det att blöda varje dag och nu har jag inte blött näsblod på 2 år

Men om inte det är problemet kanske du kan bränna i näsan? jag vet dom som gjort det och det har ofta funkat.
Citera
2012-11-16, 00:02
Medlem
Cristuphers avatar
Kanske du får erektion ofta, som japanerna? Skämt åsido har du testat att bränna näsborrarna? Ska funka bra.
Citera
2012-11-16, 00:12
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristupher
Kanske du får erektion ofta, som japanerna? Skämt åsido har du testat att bränna näsborrarna? Ska funka bra.

Haha svällkropparna sitter i min näsa då eller? Det kanske det som kallas kuknäsa Har inte testat det, ska höra med vårdcentralen om det går att bränna bort
Citera
2012-11-16, 00:16
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kanake
Hade samma problem förr när jag var i en längre period av stress, dåligt med sömn och för mycket träning. Ingen bra kombination.. Men när jag ordnade upp det slutade det att blöda varje dag och nu har jag inte blött näsblod på 2 år

Men om inte det är problemet kanske du kan bränna i näsan? jag vet dom som gjort det och det har ofta funkat.

Hahaha jag hade svåra sömnsvårigheter pågrund av min oro men eftertag så blev jag så slö för jag hade så mycket huvudvärk så jag sov nästan dygnet runt. Försökte hålla mig till mitt skejtande då jag bara mådde dåligt och började hosta tills jag spydde upp massa slem.

Mår dock bättre nu bara att näsblodet kommer i floder. Jag frågade även doktorn om det gick att göra något åt och han sa att det bara är att vönta.

Kanske ska byta vårdcentral
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in