2012-11-15, 22:54
Medlem
BushKillingtons avatar
Vad för bbq sås använder du mest och vilken tycker du är bäst?

Själv använder jag Jim Beam BBQ . Kostar runt 50kr/400ml
Citera
2012-11-15, 23:38
Medlem
sweet baby ray's helt klart,
Alltså koka egna revben glasera dom med sweet baby ray's och sedan bränne de lite inne i ugnen med en kall till.

De e grejjer de!
Citera
2012-11-15, 23:42
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattjow

Instämmer. Mycket gott att ha till en grillbit.
Citera
2012-11-16, 00:28
Medlem
Jag brukar göra egna BBQ-såser. De brukar oftast innehålla följande. Matolja, chilipulver, paprikapulver, vitlök, salt, svartpeppar, honung, lite soya, cayenepulver och malen pirripirri.
Citera
2012-11-16, 17:47
Medlem
xuss avatar
gillar bullseye hickory smoke bbq sauce bäst. Sjukt god och rökig smak! Finns på city gross, kostar ca 50 kr.
Citera
2012-11-16, 18:37
Medlem
MrRos avatar
Det här är den absolut bästa jag har ätit: http://www.hamburgare.org/chipotle-bbq-sas-mork/
Citera
2012-11-16, 18:49
Medlem
dankars avatar
Sweet baby rays som tidigare nämnts är min favorit. Ibland köper jag texas longhorns egna såser som inte heller går av för hackor, dessutom billigare än sweet baby rays som är i dyraste laget.
Citera
2012-11-16, 20:21
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRo
Det här är den absolut bästa jag har ätit: http://www.hamburgare.org/chipotle-bbq-sas-mork/

Instämmer testade också Stefans sås gjorde nån mindre modifikation , men den blir helt klart grym.
Citera
2012-11-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattjow
Alltså koka egna revben glasera dom med sweet baby ray's och sedan bränne de lite inne i ugnen med en kall till.

De e grejjer de!
Håller med SBR är mycket bra!
Citera
2012-11-16, 21:26
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foley83
Jag brukar göra egna BBQ-såser. De brukar oftast innehålla följande. Matolja, chilipulver, paprikapulver, vitlök, salt, svartpeppar, honung, lite soya, cayenepulver och malen pirripirri.

Låter som den jag gör, fast har ingen pirripirri i min. Men fasligt enkel men ack så god på revben,
Citera
2012-11-16, 22:09
Medlem
rob1234s avatar
http://bonesuckinsauce.com

SBR ar helt ok bland d eman latt far tag pa i Sverige, men den ovan ar battre. Dessutom innehaller den inte en massa high fructose corn syrup och annat konstigt.

Bone suckin ar dock inte lika rokig som SBR. Det uppskattar mina barn och min fru.
Finns i nagra olika varianter inklusive rub om man skall gora puller pork tex.
Citera
2013-12-07, 19:11
Medlem
DevilGods avatar
Bumpar och snor tråden.

Vilken Sweet Baby Rays tycker ni är godast? Har provat Honey BBQ och Honey Chipotle där Chipotlen inte alls var någon höjdare.

Är alla BBQ-såser så ketchupiga? Finns det någon som inte är det eller är det till att kasta ihop egen för att komma undan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in