Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-11-15, 19:57
Medlem
FarbrorKanins avatar
Till min förvåning så annonserar en känd skojare på Flashback. Det utlovas guld och gröna skogar för den som nappar på ett erbjudande om lättförtjänta pengar. Den som inte är född igår inser att det här är en scam, borde Flashback inte neka skojare från att annonsera på forumet?

http://www.easyformula4success.com/se/
Citera
2012-11-15, 20:01
Medlem
RutSvenssons avatar
Nej. Moralfrågor ger inte pengar.
Ang. valet av annonsörer så finns en massa trådar.

Det är inte speciellt många som vill annonsera här och då får man ta vad som erbjuds.
Citera
2012-11-15, 20:02
Medlem
Johan_08s avatar
Vet att detta varit uppe tidigare, men det är absolut inte ok tycker jag!
Citera
2012-11-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKanin
Till min förvåning så annonserar en känd skojare på Flashback. Det utlovas guld och gröna skogar för den som nappar på ett erbjudande om lättförtjänta pengar. Den som inte är född igår inser att det här är en scam, borde Flashback inte neka skojare från att annonsera på forumet?

http://www.easyformula4success.com/se/

Flashback behöver pengar för att driva siten och antagligen finns det inte så många bolag som arla, telia, ikea osv som står i kö för att annonsera här. Tycker inte sidan ska göra skillnad på vad som är en bra annonsör eller inte. Pengar är pengar och jag antar att du inte vill betala för att skriva på flashback.
Citera
2012-11-15, 20:11
Medlem
FarbrorKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Nej. Moralfrågor ger inte pengar.
Ang. valet av annonsörer så finns en massa trådar.

Det är inte speciellt många som vill annonsera här och då får man ta vad som erbjuds.

Från min synvinkel så är det här kvalificerat skitsnack. Flashback är ett forum som säger sig stå för yttrandefrihet och att alla ämnen skall kunna diskuteras. Det har inget att göra med det faktum att man som i det här fallet låter en oseriös annonsör sko sig på okritiska människor som köper vilken skit som helst.

Ok, Flashback är ett forum som tillåter t.ex. diskussioner om olika droger och även annonsörer av dessa. Men enl. min mening så finns det en skillnad, vad som är "lagligt" kan diskuteras, men varför låta kända bondfångare annonsera på forumet?

Här handlar det trots allt om rent bondfångeri.
Citera
2012-11-15, 20:13
Medlem
FarbrorKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Flashback behöver pengar för att driva siten och antagligen finns det inte så många bolag som arla, telia, ikea osv som står i kö för att annonsera här. Tycker inte sidan ska göra skillnad på vad som är en bra annonsör eller inte. Pengar är pengar och jag antar att du inte vill betala för att skriva på flashback.

Om du inte inser att oseriösa annonsörer även sänker forumet, så kan jag bara beklaga. Trots allt så är merparten av annonsörerna på Flashback inga skojare.
Citera
2012-11-15, 20:22
Medlem
Citat:
Om du inte inser att oseriösa annonsörer även sänker forumet, så kan jag bara beklaga. Trots allt så är merparten av annonsörerna på Flashback inga skojare.

Nej tror inte att annonsörerna sänker forumet. Snarare att det visar på den frihet och öppenhet flashback står för. De lägger sig inte i vad som skrivs på forumet och de är inte intresserade av vilka typer av produkter och tjänster annonsörerna säljer.
Citera
2012-11-15, 20:29
Medlem
FarbrorKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Nej tror inte att annonsörerna sänker forumet. Snarare att det visar på den frihet och öppenhet flashback står för. De lägger sig inte i vad som skrivs på forumet och de är inte intresserade av vilka typer av produkter och tjänster annonsörerna säljer.

Så du menar att det är helt o.k att låta forumets medlemmar bli rövknullade av oseriösa annonsörer, fast man mycket väl vet vad det handlar om?

Själv tror jag att många skulle donera en slant t.ex. via PayPal för att slippa den här sortens annonsörer, om nu forumet har ekonomiska problem.
Citera
2012-11-15, 20:34
Medlem
Jag tycker att det inte är okej om det är en scam, det sänker förtoendet. Det gör att man inte vill klicka på andra annonser heller. Motverkar alltså syftet.
Citera
2012-11-15, 20:40
Medlem
FarbrorKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Jag tycker att det inte är okej om det är en scam, det sänker förtoendet. Det gör att man inte vill klicka på andra annonser heller. Motverkar alltså syftet.

Precis min poäng. Yttrandefrihet är bra, men det är inte samma sak som att låta skrupelfria annonsörer blåsa folk.
Citera
2012-11-15, 21:01
Medlem
FarbrorKanins avatar
För att dra det hela till sin spets...

Om jag vill annonsera en uppenbar scam där jag lovar guld och gröna skogar till de idioter som nappar på erbjudandet, är jag välkommen att annonsera på Flashback så länge jag betalar för annonsen?

Uppskattar ett svar från Admin.
Citera
2012-11-15, 21:02
Medlem
Citat:
Precis min poäng. Yttrandefrihet är bra, men det är inte samma sak som att låta skrupelfria annonsörer blåsa folk.

Människor får tänka till lite själv. Låter det för bra för att vara sant? Då är det troligen det. Sunt förnuft faller det under i min värld. Jag litar inte blint på en annons utan ser till att läsa villkoren om jag är intresserad. Förstår man inte det så blir det förhoppningsvis en lärdom och sen förstår man att saker som är för bra för att vara sant oftast är just en bluff.
Senast redigerad av amandaa- 2012-11-15 kl. 21:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in