Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-15, 05:13
  #1
Medlem
Langsdales avatar
Fick idén från Rangers1912 om att köra igång en turnering som är kopia av CL på FUT. Eftersom han anordnar för PS3 så tar jag på mig för oss skönlirare på XBOX.

Upplägget är simpelt. Vi spelar gruppspel, sedan blir det ett slutspel. Antalet grupper beräknas efter användarantalet men tror inte vi kommer uppnå åtta grupper som i riktiga CL.

Lottningen av grupper samt slutspel kommer ske via en livestream, så det inte fuskas och att få det lite mer verklighetstroget.

Avgift: Självklart måste vi ha en avgift för att vara med så det blir en prispott. Jag tycker det inte är så trevligt om bara segraren i finalen får pengar, därför tänkte jag dela upp det så att segraren i finalen får 75 % av prispengarna och förloraren/tvåan får 25 %. Det kommer inte bli en stor summa för varje deltagare, max 5 000 coins.

Vem betalar vi inträdesavgiften till? Ja, den är svår. Jag skulle kunna hålla i coinsen, och ge den till vinnaren. Jag är pålitlig och är väldigt aktiv i fut-tråden så är inte anonym precis och tänker inte scamma er. Om jag håller i vinstpengarna så betalar man genom att jag lägger ut en bronsspelare som kostar lika mycket som inträdesavgiften. Man kontaktar mig då via PM innan så berättar jag spelarens uppgifter så ni kan köpa honom.


Kortfattat:

Avgift: Ej bäst, kommer diskuteras i tråden.

Hur anmäla sig?: Man skriver sitt att man vill delta här i tråden. Dock får man inte spela förens man betalat in avgiften.

Lottning: Jag kommer köra lottningen via livestream efter tiden för anmälan har gått ut.

Tid: Ni kommer ha två dagar på er att möta varandra. Om vi startar på en måndag så måste ni ha spelat omgång ett innan onsdagen. Omgång två startar då på onsdag. Får man inte tag i sin kommande motståndare och skriver det i tråden att man inte får tag på honom så vinner man på WO (3-0). Man måste skriva i tråden om motståndaren inte svarar samt PMa mig så jag ser att det inte fipplas. Kommer det fram att en motståndare har ljugit om att motståndaren inte svarat så diskvalificeras den från tävlingen direkt och alla lag som den spelaren har mött tilldelas en vinst med 3-0, vann du dock med fler än tre mål så behåller du ditt resultat.

Spel: FIFA 13 Ultimate team.

Omgångar: Spelas som i CL. Två möten i gruppspelet, samt i slutspelet förutom i finalen.

Resultat: Vinnaren i matchen rapporterar resultatet här i tråden.

Inget är klubbat och klart, så saker kan ändras om vi kommer fram till något bra. Så var inte rädd att ge förslag om hur vi ska lägga upp det.

Deadline: MÅNDAG 19/11-2012 KL 22:00, inga undantag. Lottningen kommer sändas runt 00:00, natten mot tisdagen.
__________________
Senast redigerad av Langsdale 2012-11-15 kl. 05:26.
Citera
2012-11-15, 06:45
  #2
Medlem
NeXos avatar
Är intresserad.
Men har du tänkt något angående folks teams? Man har ju rätt stor fördel om man sitter på Messi, Ronaldo osv.
Citera
2012-11-15, 09:51
  #3
Medlem
judemusts avatar
Är intresserad!

MVH judemust
Citera
2012-11-15, 10:53
  #4
Medlem
Jakob052s avatar
Jag är på!
Citera
2012-11-15, 11:15
  #5
Medlem
Cliclocks avatar
Jag är på!
Citera
2012-11-15, 11:33
  #6
Medlem
psqs avatar
Är på
Citera
2012-11-15, 13:41
  #7
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeXo
Är intresserad.
Men har du tänkt något angående folks teams? Man har ju rätt stor fördel om man sitter på Messi, Ronaldo osv.

Hade en liten tanke på att man fick printa sitt nuvarande lag och så blev man rankad efter det, som man gör på riktigt. Men folk byter ju lag rätt ofta på fut så det blir svårt också. Så har man varit så duktig/packskåt så man har råd med Ronaldo eller Messi så ska man ha den fördelen
Citera
2012-11-15, 13:47
  #8
Medlem
Jakob052s avatar
Hur många måste vi ha anmälda?
Citera
2012-11-15, 13:50
  #9
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob052
Hur många måste vi ha anmälda?

Vi är ju redan sex föranmälda. Det är 1,5 grupper. Eller om man kör tre i varje grupp så har vi två grupper redan nu. Men vore trevligt med fyra grupper iaf så det blir ett litet längre slutspel. Så minst 12 pers tycker jag

EDIT: Fast kör man tre pers i en grupp går bara ettan vidare. Så då kan man lika bra köra få grupper med fyra pers och två gånger vidare.
Citera
2012-11-15, 13:51
  #10
Medlem
Jakob052s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Vi är ju redan sex föranmälda. Det är 1,5 grupper. Eller om man kör tre i varje grupp så har vi två grupper redan nu. Men vore trevligt med fyra grupper iaf så det blir ett litet längre slutspel. Så minst 12 pers tycker jag
Ok
Citera
2012-11-15, 15:00
  #11
Medlem
Seether14s avatar
Detta låter ju faktiskt lite intressant, eventuellt är jag på, har dock inte alltid tid att spela, och varannan dag kan bli lite tight med tid... Men jag är sugen iaf
Citera
2012-11-15, 15:34
  #12
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seether14
Detta låter ju faktiskt lite intressant, eventuellt är jag på, har dock inte alltid tid att spela, och varannan dag kan bli lite tight med tid... Men jag är sugen iaf

Helt varannan dag blir det inte. Två omgångar i veckan kan vi köra, fast i gruppen kan man ju köra dubbelmötet direkt, om man vill det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback