2012-11-15, 05:13
Medlem
Langsdales avatar
Fick idn frn Rangers1912 om att kra igng en turnering som r kopia av CL p FUT. Eftersom han anordnar fr PS3 s tar jag p mig fr oss sknlirare p XBOX.

Upplgget r simpelt. Vi spelar gruppspel, sedan blir det ett slutspel. Antalet grupper berknas efter anvndarantalet men tror inte vi kommer uppn tta grupper som i riktiga CL.

Lottningen av grupper samt slutspel kommer ske via en livestream, s det inte fuskas och att f det lite mer verklighetstroget.

Avgift: Sjlvklart mste vi ha en avgift fr att vara med s det blir en prispott. Jag tycker det inte r s trevligt om bara segraren i finalen fr pengar, drfr tnkte jag dela upp det s att segraren i finalen fr 75 % av prispengarna och frloraren/tvan fr 25 %. Det kommer inte bli en stor summa fr varje deltagare, max 5 000 coins.

Vem betalar vi intrdesavgiften till? Ja, den r svr. Jag skulle kunna hlla i coinsen, och ge den till vinnaren. Jag r plitlig och r vldigt aktiv i fut-trden s r inte anonym precis och tnker inte scamma er. Om jag hller i vinstpengarna s betalar man genom att jag lgger ut en bronsspelare som kostar lika mycket som intrdesavgiften. Man kontaktar mig d via PM innan s berttar jag spelarens uppgifter s ni kan kpa honom.

Kortfattat:

Avgift: Ej bst, kommer diskuteras i trden.

Hur anmla sig?: Man skriver sitt att man vill delta hr i trden. Dock fr man inte spela frens man betalat in avgiften.

Lottning: Jag kommer kra lottningen via livestream efter tiden fr anmlan har gtt ut.

Tid: Ni kommer ha tv dagar p er att mta varandra. Om vi startar p en mndag s mste ni ha spelat omgng ett innan onsdagen. Omgng tv startar d p onsdag. Fr man inte tag i sin kommande motstndare och skriver det i trden att man inte fr tag p honom s vinner man p WO (3-0). Man mste skriva i trden om motstndaren inte svarar samt PMa mig s jag ser att det inte fipplas. Kommer det fram att en motstndare har ljugit om att motstndaren inte svarat s diskvalificeras den frn tvlingen direkt och alla lag som den spelaren har mtt tilldelas en vinst med 3-0, vann du dock med fler n tre ml s behller du ditt resultat.

Spel: FIFA 13 Ultimate team.

Omgngar: Spelas som i CL. Tv mten i gruppspelet, samt i slutspelet frutom i finalen.

Resultat: Vinnaren i matchen rapporterar resultatet hr i trden.

Inget r klubbat och klart, s saker kan ndras om vi kommer fram till ngot bra. S var inte rdd att ge frslag om hur vi ska lgga upp det.

Deadline: MNDAG 19/11-2012 KL 22:00, inga undantag. Lottningen kommer sndas runt 00:00, natten mot tisdagen.
Senast redigerad av Langsdale 2012-11-15 kl. 05:26.
Citera
2012-11-15, 06:45
Medlem
NeXos avatar
r intresserad.
Men har du tnkt ngot angende folks teams? Man har ju rtt stor frdel om man sitter p Messi, Ronaldo osv.
Citera
2012-11-15, 09:51
Medlem
judemusts avatar
r intresserad!

MVH judemust
Citera
2012-11-15, 10:53
Medlem
Jakob052s avatar
Jag r p!
Citera
2012-11-15, 11:15
Medlem
Cliclocks avatar
Jag r p!
Citera
2012-11-15, 11:33
Medlem
psqs avatar
r p
Citera
2012-11-15, 13:41
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeXo
r intresserad.
Men har du tnkt ngot angende folks teams? Man har ju rtt stor frdel om man sitter p Messi, Ronaldo osv.

Hade en liten tanke p att man fick printa sitt nuvarande lag och s blev man rankad efter det, som man gr p riktigt. Men folk byter ju lag rtt ofta p fut s det blir svrt ocks. S har man varit s duktig/packskt s man har rd med Ronaldo eller Messi s ska man ha den frdelen
Citera
2012-11-15, 13:47
Medlem
Jakob052s avatar
Hur mnga mste vi ha anmlda?
Citera
2012-11-15, 13:50
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob052
Hur mnga mste vi ha anmlda?

Vi r ju redan sex franmlda. Det r 1,5 grupper. Eller om man kr tre i varje grupp s har vi tv grupper redan nu. Men vore trevligt med fyra grupper iaf s det blir ett litet lngre slutspel. S minst 12 pers tycker jag

EDIT: Fast kr man tre pers i en grupp gr bara ettan vidare. S d kan man lika bra kra f grupper med fyra pers och tv gnger vidare.
Citera
2012-11-15, 13:51
Medlem
Jakob052s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Vi r ju redan sex franmlda. Det r 1,5 grupper. Eller om man kr tre i varje grupp s har vi tv grupper redan nu. Men vore trevligt med fyra grupper iaf s det blir ett litet lngre slutspel. S minst 12 pers tycker jag
Ok
Citera
2012-11-15, 15:00
Medlem
Seether14s avatar
Detta lter ju faktiskt lite intressant, eventuellt r jag p, har dock inte alltid tid att spela, och varannan dag kan bli lite tight med tid... Men jag r sugen iaf
Citera
2012-11-15, 15:34
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seether14
Detta lter ju faktiskt lite intressant, eventuellt r jag p, har dock inte alltid tid att spela, och varannan dag kan bli lite tight med tid... Men jag r sugen iaf

Helt varannan dag blir det inte. Tv omgngar i veckan kan vi kra, fast i gruppen kan man ju kra dubbelmtet direkt, om man vill det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in