2012-11-14, 21:18
Medlem
deyys avatar
Jag är nöjd över att bli hög utav en liten dos. Tyvärr så har min tolerans faktiskt höjts på slutet och kan utan problem röka med alla polare. Blir aldrig riktigt hög längre utan känner mig bara hyfsat väck.

Finns både fördelar och nackdelar med det.
Citera
2012-11-15, 22:39
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
Själv skulle jag bara väldigt glad om jag hade låg tolerans, rent ekonomiskt tänkt.
Sen självklart kanske man skulle framstå som lite av en färsking om du blir helt färdig på typ en 0.2a..
Men det är ju bara att fula på blossen, ta små smygiga munbloss osv, kan hända att man gör det själv när man är alldeles för stekt och det är fler som man röker med..
Varför inte passa vidare spliffen istället till den personen som inte är tillräckligt stekt? Istället för att slösa bort rökat menar jag.
Citera
2012-11-16, 07:36
Medlem
Detta är ju en välsignelse! Nu behöver du inte spendera flera hundralappar för att bli hög och du kan vara hög längre på din .5:a xD
Citera
2012-11-16, 12:45
Medlem
Men herregud, va bara jävligt glad över att du bli bäng så lätt, vilket betyder att i det långa loppet så blir det bara billigare för dig själv, eftersom du knappt behöver något för att uppnå den fulla skevheten.

"Jobbigt/Pinsamt"? förstår jag inte hur du menar, alla som jag röker med önskar att dom kunde få tillbaka den här "Färskingsskevheten" om man nu ska kalla den så. Var bara glad och njut innan du kommer behöva mer för att bli bäng
Citera
2012-11-16, 13:19
Medlem
Så länge du inte blir våldsam så behöver du inte skämmas, skit i det för fan. Folk vet väl att du har rökt liksom, man blir dum i huvudet av det.

Beror ju på från person till person, precis som med alkohol. Vissa tål det bättre, andra inte.
Har några kompisar som kan bli en helt annan människa när de röker, de gör och säger helt sjuka saker och vissa gånger har jag till och med blivit rädd för att de beter sig så jävla underligt, speciellt när alkohol är med i bilden också.
När de är i detta tillstånd och vi andra sagt åt dem att ta det lugnt eller gå och lägga sig så fattar de inget, så de skäms inte på det sätt som du gör, dagen efter har de glömt hur de var/betedde sig.

Jag själv å andra sidan, har aldrig varit med om något sådant själv. Blir bara "normalt hög", dum och flummig.
Senast redigerad av kungmelvins 2012-11-16 kl. 13:23.
Citera
2012-11-16, 13:25
Medlem
Prova ta mindre bloss nästa gång du röker.
Citera
2012-11-16, 13:26
Medlem
D-LAs avatar
Tänk på dom som har svårt för att bli stenade? Så, nu är det en bra grej!
Citera
2012-11-16, 13:31
Medlem
Tomatos avatar
Jag tycker det låter som du tar för lite...
Jag gillar inte mittemellantillståndet, då jag känner mig hög och normal i en salig blandning.
Men när vi drog en 5:a rent i en vattenpipa på 3 pers, kändes det som att pusselbitarna föll på plats.
Du tar helt enkelt för lite, så ditt psyke spelar dig ett spratt
Citera
2012-11-16, 13:47
Medlem
CoolMofoBiatchs avatar
är du 14 eller? De är ju något positivt att vara lätt påverkad? Jag hade gärna varit väldigt lättpåverkad, billigt och bra
Citera
2012-11-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EqualityNfreedom
Tja, som rubriken lyder...

Blir generellt lättare hög än andra verkar det som, kan handla om allt från 0.2 till 2.0g. Har rökt cirka 2 år och kan ändå bli mer påverkad än en person som inte rökt i närheten av lika mycket.

Anledningen till att jag frågar är att jag tycker att det är pinsamt och även jobbigt. Att röka mindre är ju självklart en lösning men vill helst inte det.
En teori jag har är att dom som kan röka mycket utan att bli bäng är för att dom har vänjt sig vid ruset / själva sinnes stadiumet dom är i
tex som att du kan vakna upp en morgon fortfarande lite halvfull fast du känner dig bara yr, inte lika glad / taggad som dagen innan.. utan du känner dig nykter, fast bara jävligt yr i skallen

Alltså så länge som ruset känns främmande för dig kommer du bli jävligt bäng, och sen vänja dig mer och mer vid just det ruset... till slut behövs det en jävla massa för att du ska bli bäng, du känner dig nykter fast du fortfarande är lite bäng. men byter du till någon annan strain / hasch / gräs så blir du helt plötsligt skitbäng på en mindre mängd, för att ruset är anorlunda.
Bäng bäng bäng bäng bäng.
vet inte om jag utryckte mig tillräckligt bra så du förstår hur jag menar, inte så stadig...

Men iallafall det betyder att håller du dig till samma gräs/hasch (köp en 10a?) så kommer du märka att du vänjer dig mer och mer vid ruset och till slut känner dig nykter mycket snabbare, även om du inte är nykter just då.. bara "vänjd"...???
Jaja!
Citera
2012-11-16, 14:29
Medlem
Du blir hög för att du knarkar, ju mindre du knarkar desto mindre är chansen att du blir hög.
Citera
2012-11-16, 16:58
Medlem
jumpingsnakes avatar
Röker man inte för att bli höj? Ju högre ju bättre? Skulle verkligen uppskatta att ha de sig dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in