• 1
  • 2
2012-11-14, 14:53
Medlem
Hej.. har precis fått tag på lite spice som är gjort av te.. jag har rökt te innan när jag inte hade tobak men inte alls i samma mängd.
Har ungefär 5 nu och måste bara höra med er om det är farligt. Jag har läst endel på internet där några personer säger att man kan bli blind av att röka te, är detta fallet?
Hur farligt är te? jämför gärna med tobak.

Tack på förhand!!
Citera
2012-11-14, 14:56
Medlem
Power41s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=0sHSrz7me8A

Man blir ju hög iaf
Citera
2012-11-14, 15:04
Medlem
hahah.. kan jag ta detta som att det är lugnt? :P

Jag hittade detta på en hemsida
person1: "-Att röka te är farligt. Den röken som kommer från tebladen är så stark, att om du andas in den för mycket så kan du bli blind och få allvarliga nervskador."
person2: "- Ok har testat det en gång men hur vet du att det är så farligt."
person1: "-För att min farbror tappade rörelseförmågan i benen efter att han rökt te. Han sitter nu i rullstol, blind som en fladdermus."
Senast redigerad av AndyJ 2012-11-14 kl. 15:12.
Citera
2012-11-14, 15:26
Medlem
Lethals avatar
Tror det är lugnt, har mixat té med cb ibland för att slippa tobaken och ända dåliga är väll att de blir lite harsh för halsen. Fast i allmänhet så är de väll rätt dåligt för lungorna att röka cb,tobak,te osv?
Citera
2012-11-16, 22:37
Medlem
Folk säger att det kan bildas giftgas, stämmer detta??
har någon nån källa på just detta?
Citera
2012-11-17, 17:53
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyJ
Folk säger att det kan bildas giftgas, stämmer detta??
har någon nån källa på just detta?
Tror inte det är speciellt farligt. Har rökt en hel del cannabis blandat med te och något spice som var gjort på te.

Däremot så är det ju förjävla äckligt, hela käften känns äcklig och smaken sitter i hela ruset.
Men att röka det varje dag vet jag inte. Är ju aldrig bra att inhalera varm rök.
Citera
2012-11-19, 06:17
Medlem
Bonnatorps avatar
Har varit med om ett köp av spice gjort på te.
Var nog det mest lättrökta och godaste spicet jag varit med om (utom möjligen min första spiceupplevelse som var blandat på oregano), men det var komplett omöjligt att mecka med då det vägrade beblanda sig med tobak.
Citera
2012-11-23, 15:44
Medlem
Does it taste bad? Or can u mix it with other tea??
Citera
2012-12-05, 05:34
Medlem
Mattematikens avatar
Har precis blandat ut 500mg MAM i grönt te, 60% Vanilj smak, 40% Skogsbär smak och det var inga bland i huvudtaget i det, utan ner smulat och extremt torrt, inga grenar eller något sådant, inte alls långt ifrån pulver form, dock inte så det rinner igenom filtret.

Detta var Garant's Te om någon vill testa, för det smakar riktigt bra och inte ont i halsen eller någon slags "olja" i halsen.

Men efter jag hade gjort hela den här processen med att blanda ut det med te, så tänkte jag för säkerhet skull kolla upp om det är hälsofarligt att röka Te. Häpnadsväckande stod det om att man kan bli blind, rullstols bunden och att röka banan, det funkar... Anyway, jag litar inte ett skit på det utan källor, och sitter någon snäll figur där ute med information så sprid
Citera
2012-12-05, 14:28
Medlem
Nattskattas avatar
Till att börja med så spelar det en viss roll med vad det är för slags the för det andra,nej du blir inte blind!! jag har rökt the hundratals gånger och jag har fortfarande utmärkt syn!
Det "farliga" med att röka the är väl att det är cancerframkallande,men det är å andra sidan allt som man röker...

Känner man att röken utav det the som man röker svider i ögonen på ett mkt smärtssamt sätt bör man kanske undvika just den sorten,jag personligen har aldrig upplevt det problemet.Det finns vissa thesorter som innehåller örter som i sin tur kan innehålla eteriska oljor som mycket väl kan irritera ögonen så de förbränns.Thesorter jag vet är mycket rika på eteriska oljor är Pepparmynta,lavendel,fänkål och myntatheer i allmänhet
Citera
2014-10-13, 20:41
Medlem
Jovisstserus avatar
Jag iaf köpt 200g Early grey's te coops egna(svart te) och blandat ut med en noid, rökt upp allt. är inte blind, står på mina ben. men helvette vilken rök hosta man fick i ca en vecka. men det var mild för halsen och jag kände inget konstigt med det förutom den förjävliga smaken och tungan vart brun i några dagar. men jag mår prima idag och känner inte att jag kommer dö eller liknande.

Ha det gott!!
Citera
2014-10-13, 21:03
Medlem
Mommejrs avatar
Nej det är inte farligt, antagligen en myt. Blind blir man inte iaf, känner till flertal som rökt flera hundra gram te blandade cannabinoider. Röken dock är inte nyttig, men ingen rök är ju bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in